Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kerk binnen met of zonder flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kerk binnen met of zonder flits

    hello

    een vraagje van mijn logopedist waar ik eigenlijk moeilijk op kan antwoorden (gewoon omdat ik het antwoord niet weet )

    hij was op familie uitstapje: wandelen, restaurantje, cafeeke, kerkje,...

    hij en broer: ongeveer zelfde fotomateriaal

    kerk redelijk donker binnen, zowel muren als de glasvensters

    mijn logopedist met flits, zijn broer niet

    maar zijn foto's waren wel beter

    hebben jullie een mogelijkheid hoe dat da komt?

    groetjes
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

  • #2
    Re: kerk binnen met of zonder flits

    't is te zien hoeveel slechter!
    ongeveer 't zelfde materiaal is zeer vaag!

    een 18-55 kitlens buiten 18-55 f2.8 is ook ongeveer 't zelfde op de 2.8 na
    een toestel die makkelijk hoge iso's aankan bij 1 die niet goed scoort bij hoge iso's.

    voornamelijk zal't aan de flitstechniek liggen, en de gebruikte instellingen!

    oplossing: beide foto's op pc bekijken en exif vergelijken!
    dan zal je zien waar de verschillen zitten!
    maar een geflitste foto (hoe goed ook) zal nooit gelijk zijn aan een foto zonder flits
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: kerk binnen met of zonder flits

      De ene flits draagt verder dan de andere, soms schiet een flits te kort. Als je zonder flits langer belicht zal het resultaat egaler en 'subjectief' beter zijn.
      Afhankelijk van het gebruik of misbruik van de flits kan je nog achtergrond weghalen, die op bepaalde onderwerpen wel van belang kan zijn.En als je dan vergelijkt heb je zonder flits meer 'foto', dat is denk ik wat ze bedoelen.

      Comment


      • #4
        Re: kerk binnen met of zonder flits

        zonder flits is meestal mooier.

        Deze maakte ik ook zonder flits
        http://forum.belgiumdigital.com/f52/...je-309908.html
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: kerk binnen met of zonder flits

          Vermoed dat het probleem in het bereik van de flits zal zitten.

          Veel mensen denken, oh, flits staat aan, en schieten maar.
          Als je flits maar 5m draagt en je stelt scherp op iets dat op 10m staat dan heb je een
          donkere foto

          Het is natuurlijk moeilijk met zekerheid te zeggen wat er fout is gegaan als er niet
          kan vergeleken worden.
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment


          • #6
            Re: kerk binnen met of zonder flits

            Flits heeft beperkingen. De belichting is evenredig met het kwadraat van de afstand. Al eens geprobeerd een nachtpanorama met flits te maken vanaf Eifeltoren, Atomium, voetbalstadium ....enz? De meeste mensen denken dan de reikwijdte van hun flits oneindig is; let maar eens op hoeveel flitsen er aangaan bij een nocturne opvoering!
            Die automatische flits bij de meeste apparaten zorg voor heel wat problemen. In musea e.d is daardoor iedere fotografische opname verboden geworden , zelfs voor mensen die hun apparatuur in controle weten te houden en de flits uitschakelen in dergelijke omstandigheden. Als voorbeeld: het verbod om nog opnames te maken in musea. Het voor de neofiet toegankelijk maken van opnames met flits heeft heel wat negatieve gevolgen gemaakt voor de beroeps (en/of gevorderde) fotograaf .
            Zo kon ik vroeger nog foto's maken in het Acheologisch musem te Cairo maar nu moet ik mijn toestel zelfs achterlaten aan de ingang. Zelfde situatie zowat overal ter wereld waar iets van fotografische waarde uitgestald of in natura aanwezig is.
            Vooruitgang voor de massa is soms een enorme rem voor de geďnteresserde enkeling.

            Henri
            Last edited by kodachrome; 23 oktober 2010, 21:46.
            lidnummer: BD0435BE

            Comment

            Working...
            X