Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellen/Veranderen PREFIX IMG bij Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instellen/Veranderen PREFIX IMG bij Canon

    Ik had zelf de vraag hier vroeger gesteld, mijn eerste google bracht geen antwoord, wat geëxperimenteerd met de EOS utility (een programma die de Canon vanuit de PC stuurt).
    Het kan:
    Via EOS utility // Camera setting en remote setting // Preferences // File naam // Customize
    En alles instellen naar eigen wens.
    Dit is echt belangrijk als je met verschillende toestellen van Canon zit. Zo kom je niet tegen dat bestaande bvb IMG4567 ooit overschreven wordt door een IMG4567 van een ander toestel.
    mvg Guido
    Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

  • #2
    Re: Instellen/Veranderen PREFIX IMG bij Canon

    ge moet daarom niet met 2 verschillende toestellen zitten!
    mijne D90 is de 10000 gepasseerd en (IMG9999) en is terug herbegonnen (IMG0000)
    effe schrikken de eerste moment maar jah
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Instellen/Veranderen PREFIX IMG bij Canon

      Werken in mappen he.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Instellen/Veranderen PREFIX IMG bij Canon

        ik plaats al mn foto's per maand van het jaar en per jaar in afzonderlijke mappen,
        misschien niet de meest handige oplossing, maar zo komen nooit dezelfde bestandsnamen in één map.

        Comment


        • #5
          Re: Instellen/Veranderen PREFIX IMG bij Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
          Ik had zelf de vraag hier vroeger gesteld, mijn eerste google bracht geen antwoord, wat geëxperimenteerd met de EOS utility (een programma die de Canon vanuit de PC stuurt).
          Het kan:
          Via EOS utility // Camera setting en remote setting // Preferences // File naam // Customize
          En alles instellen naar eigen wens.
          Dit is echt belangrijk als je met verschillende toestellen van Canon zit. Zo kom je niet tegen dat bestaande bvb IMG4567 ooit overschreven wordt door een IMG4567 van een ander toestel.
          zou ik met die EOS-utility mijn toestel kunnen opdragen om elke dag automatisch een nieuwe gedateerde map aan te maken?

          Comment


          • #6
            Re: Instellen/Veranderen PREFIX IMG bij Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Werken in mappen he.
            Doe ik ook, maar soms steek je foto's in één bepaalde map, je kan natuurlijk eerst renamen maar het leek me logischer om foto's van toestel 1 een andere prefix te geven dan dit van 2 en 3.
            mvg Guido
            Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

            Comment


            • #7
              Re: Instellen/Veranderen PREFIX IMG bij Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
              Ik had zelf de vraag hier vroeger gesteld, mijn eerste google bracht geen antwoord, wat geëxperimenteerd met de EOS utility (een programma die de Canon vanuit de PC stuurt).
              Het kan:
              Via EOS utility // Camera setting en remote setting // Preferences // File naam // Customize
              En alles instellen naar eigen wens.
              Dit is echt belangrijk als je met verschillende toestellen van Canon zit. Zo kom je niet tegen dat bestaande bvb IMG4567 ooit overschreven wordt door een IMG4567 van een ander toestel.
              Dat is totaal geen probleem .. Ik gebruik de EOS utility en die maakt uit zichzelf een verschil als ik de cameras aan de usb poort hang... Die versast zelf de fotos ofwel naar de 400D folder of naar de 40D folder. Ik doe daar totaal niets voor. Windows zijn usb hardware identifier code doet dat voor mij.
              Via een kaartlezer gaat die frats natuurlijk niet meer op want dan ziet windows een kaartlezer usb ID.
              .. en BTW de EOS utility maakt uit zichzelf een jaar-maand-dag-uur folder aan onder elke map structuur die je zelf maar wil ...
              FWIW

              Comment

              Working...
              X