Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog een laatste glimp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nog een laatste glimp

    groetjes
    hilde

  • #2
    Re: nog een laatste glimp

    mooi maar, zou een stukje van dat opvallende groen weghalen en de horizon horizontaal zetten.
    een iets snellere time, had een wat scherpere branding gegeven.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: nog een laatste glimp

      Qua sfeer en kleur kan dit zeker tellen

      Horizon is voor mij ok, tenzij hij al aangepast werd, en voorheen schuin stond.

      Ben wel geďnteresseerd in de EXIF, die zal me iets meer zeggen over de instellingen.
      Zo vermoed ik bvb dat een telestand gebruikt werd en/of een grote diafragmaopening, waardoor de voorgrond niet scherp is.
      De beweging van het water is moeilijker te zien op klein formaat, maar ook daar helpt een kortere tijd om het water volledig te bevriezen, of net langer om er duidelijk beweging en onscherpte in te steken.

      Gewenste combinatie van diafragma en tijd kunnen bereikt worden door aan de iso te draaien.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: nog een laatste glimp

        Op het eerste zicht is dit een hele mooie dus voor mij geslaagd.
        Als ik langer kijk en echt op details begin te letten dan zie ik hier en daar kleine "foutjes" die misschien voor mij iets meer tevoorschijn komen omdat ik net met die dingen ook wel meer moeite heb in mijn foto's.
        Ter verduidelijking : Ik vermoed dat dit een blend is van 2 verschillende exposures, als ik dan kijk naar de horizon dan zie ik in het midden een lichtere streep dan op de zijkanten wat denk ik te maken heeft met het minder weggommen van de bovenste laag. (Vergeef mij als ik de bal volledig missla)
        Ik weet hoe moeilijk het is om een perfect resultaat te krijgen en ik vraag mij dan af of werken met een ND-grad filter dan niet zorgt voor een perfecter resultaat.

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Gewenste combinatie van diafragma en tijd kunnen bereikt worden door aan de iso te draaien.
        Als je zo'n foto neemt werk je dan bij voorkeur in Av-stand of M-stand? Ik werk meestal met een vast diafragma f/8 - f/10 en werk dan met belichtingscompensatie om de belichting goed te krijgen. Is het beter om in M-stand te werken en zo wat te spelen met diafragma én sluitertijd, en eventueel ISO te verhogen om een kortere sluitertijd te hebben?

        Ik wil met mijn vragen geen afbreuk doen aan de kwaliteit van de foto want dat vind ik een prachtplaatje, ik ben enkel benieuwd naar de manier waarop jullie werken.
        Last edited by mortierke; 23 oktober 2010, 12:07.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: nog een laatste glimp

          Ik werk steeds met vast diafragma, zodat ik scherptediepte volledig controleer.

          Sluitertijd wordt aangepast door de bracketing. Hoe snel of traag je wil gaan, bepaal ik adhv ISO-waarde.

          Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
          Als je zo'n foto neemt werk je dan bij voorkeur in Av-stand of M-stand? Ik werk meestal met een vast diafragma f/8 - f/10 en werk dan met belichtingscompensatie om de belichting goed te krijgen. Is het beter om in M-stand te werken en zo wat te spelen met diafragma én sluitertijd, en eventueel ISO te verhogen om een kortere sluitertijd te hebben?
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: nog een laatste glimp

            Zoals Mortierke schreef......eerste indruk mooi....maar bij het verder bekijken zie je idd enkele minpunten.
            Ben ook benieuwd naar je exif.
            Gr Pascale
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: nog een laatste glimp

              mooie sfeer en kleuren
              groetjes Ingrid

              Comment


              • #8
                Re: nog een laatste glimp

                Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                Ben wel geďnteresseerd in de EXIF, die zal me iets meer zeggen over de instellingen.
                Zo vermoed ik bvb dat een telestand gebruikt werd en/of een grote diafragmaopening, waardoor de voorgrond niet scherp is.
                De beweging van het water is moeilijker te zien op klein formaat, maar ook daar helpt een kortere tijd om het water volledig te bevriezen, of net langer om er duidelijk beweging en onscherpte in te steken.

                Gewenste combinatie van diafragma en tijd kunnen bereikt worden door aan de iso te draaien.
                de exif verdween weer omdat dit een samenvoeging is van drie foto's...allemaal met diafragma 18, en de sluitertijden zijn : 1/4, 1/2 en 1/8..iso 100 en focal lenght 52 mm..de horizon was al recht gezet maar die verschillende kleuren aan de horizon geven volgens mij een vertekend beeld...het was de bedoeling de beweging van het water erin te houden, maar kstond een beetje te veraf denk ik...ook de scherpte mist een beetje omdat ik vermoed dat mijn toestel (na mijn valpartij), niet meer correct functioneerde...(mijn lens heeft dus nu definitief de geest gegeven)

                Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                Ter verduidelijking : Ik vermoed dat dit een blend is van 2 verschillende exposures, als ik dan kijk naar de horizon dan zie ik in het midden een lichtere streep dan op de zijkanten wat denk ik te maken heeft met het minder weggommen van de bovenste laag. (Vergeef mij als ik de bal volledig missla)



                Als je zo'n foto neemt werk je dan bij voorkeur in Av-stand of M-stand? Ik werk meestal met een vast diafragma f/8 - f/10 en werk dan met belichtingscompensatie om de belichting goed te krijgen. Is het beter om in M-stand te werken en zo wat te spelen met diafragma én sluitertijd, en eventueel ISO te verhogen om een kortere sluitertijd te hebben?
                deze foto is inderdaad een samenvoeging van drie foto's, maar de horizon is zoals hij was...op het einde kreeg je verschillende kleurtinten door de zon en de wolken.
                Ik werk meestal op av-voorkeur, omdat ik mijn scherptediepte onder controle wil houden...iso verhogen zou natuurlijk een kortere sluitertijd geven maar ik wou de beweging van het water behouden, vandaar...

                bedankt alvast om te reageren!
                groetjes
                hilde

                Comment


                • #9
                  Re: nog een laatste glimp

                  Prachtige laatste glimp, het zonnetje straalt nog mooi door de wolken heen.
                  De voorgrond had wat meer scherp mogen zijn, maar k vind het toch een mooi totaalbeeld.
                  grtjes, fabke
                  Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nog een laatste glimp

                    Oorspronkelijk geplaatst door fabke Bekijk bericht
                    Prachtige laatste glimp, het zonnetje straalt nog mooi door de wolken heen.
                    De voorgrond had wat meer scherp mogen zijn, maar k vind het toch een mooi totaalbeeld.
                    grtjes, fabke
                    Een conclusie waar ik mij bij aansluit

                    frans
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: nog een laatste glimp

                      Oorspronkelijk geplaatst door fabke Bekijk bericht
                      Prachtige laatste glimp, het zonnetje straalt nog mooi door de wolken heen.
                      De voorgrond had wat meer scherp mogen zijn, maar k vind het toch een mooi totaalbeeld.
                      grtjes, fabke

                      Me 2

                      groetjes

                      moniq
                      groetjes, moniq (BD1321BE)

                      A picture paints a thousand words

                      Comment


                      • #12
                        Re: nog een laatste glimp

                        Een knap sfeerbeeld met mooie kleuren. Wat minpuntjes betreft sluit ik me volledig aan bij voorgangers
                        Groeten!

                        500px / Facebook

                        Comment

                        Working...
                        X