Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De overstap maken naar een bridge ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De overstap maken naar een bridge ??

    Na een jaar de fotografie noodgedwongen op een laag pitje te hebben gezet door de verbouwing van een soort hoevetje, komt er terug tijd vrij om in mijn nieuwe omgeving weer op stap te gaan.
    De vraag die ik me al geruime tijd stel : blijf ik bij mijn DSLR's of zet ik de hele handel in de vitrine en schakel ik over op een bridge camera ?
    Grootste nadeel van de DSLR : te weinig mobiliteit. Nu ik in mijn nieuwe buurt een paar oude passies nieuw leven heb ingeblazen is mobiel zijn belangrijk geworden.
    Waarom een bridge : De nieuwe generatie heeft een ongekend telebereik ten opzichte van enige jaren terug. De vraag hierbij is uiteraard : geven ze ook kwaliteit ?
    Mijn interesse op het ogenblik :
    - Nikon Coolpix P 100 (vanwege van oudsher Nikon gebruiker)
    - Canon Powershot Sx 30 (omwille van het bereik ook)
    - Fujifilm Finepix HS10 (uit nostalgie : ik heb nog één van de eerste Fuji's gehad)
    - Leica V-Lux 2 (omdat Leica toch nog altijd een naam is, maar is dit bij dit toestel ook garantie voor kwaliteit ?)

    Graag enige feedback hierover, gebruikservaringen ?
    fotosite

  • #2
    Re: De overstap maken naar een bridge ??

    Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
    Na een jaar de fotografie noodgedwongen op een laag pitje te hebben gezet door de verbouwing van een soort hoevetje, komt er terug tijd vrij om in mijn nieuwe omgeving weer op stap te gaan.
    De vraag die ik me al geruime tijd stel : blijf ik bij mijn DSLR's of zet ik de hele handel in de vitrine en schakel ik over op een bridge camera ?
    Grootste nadeel van de DSLR : te weinig mobiliteit. Nu ik in mijn nieuwe buurt een paar oude passies nieuw leven heb ingeblazen is mobiel zijn belangrijk geworden.
    Waarom een bridge : De nieuwe generatie heeft een ongekend telebereik ten opzichte van enige jaren terug. De vraag hierbij is uiteraard : geven ze ook kwaliteit ?
    Mijn interesse op het ogenblik :
    - Nikon Coolpix P 100 (vanwege van oudsher Nikon gebruiker)
    - Canon Powershot Sx 30 (omwille van het bereik ook)
    - Fujifilm Finepix HS10 (uit nostalgie : ik heb nog één van de eerste Fuji's gehad)
    - Leica V-Lux 2 (omdat Leica toch nog altijd een naam is, maar is dit bij dit toestel ook garantie voor kwaliteit ?)

    Graag enige feedback hierover, gebruikservaringen ?
    Ik heb vb een NEX5 gekocht als alternatief om her en der eens een kiekje te nemen als ik meer compact op stap wil. Op zich super... je hebt (nagenoeg) alles van een reflex qua instellingen en snelheid en grote sensor, ... en je bent compact.
    Op photokina heb ik eens met canon het G12 en SX30IS zitten spelen.. vond dat wel leuk... maar 't is en blijft toch "anders" werken. Kweenie... het reflexgevoel van werken blijf toch wat achter.
    Maarrr... 't zal best wel superhandig zijn met die lange zoomrange ingebouwd.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

    Comment


    • #3
      Re: De overstap maken naar een bridge ??

      welkom terug hoor, jammer dat je eventueel gaat overschakelen.
      nog maar even je posten doorgelopen en............niets weg doen.
      koop er eventueel een bridge bij.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: De overstap maken naar een bridge ??

        je zal nooit dezelfde kwaliteit bekomen met een bridge dan een Dslr met goede lenzen.
        Die superzoombridgen zijn wel leuk maar je moet eens een foto nemen bij 30 maal optische zoom bij wat minder licht....trekt op niet veel.

        Geef mij maar een reflex met paar goede lenzen dan....

        Diti is mijn mening hierover dus schiet me niet af!!!

        grtz

        Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: De overstap maken naar een bridge ??

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          je zal nooit dezelfde kwaliteit bekomen met een bridge dan een Dslr met goede lenzen.
          Die superzoombridgen zijn wel leuk maar je moet eens een foto nemen bij 30 maal optische zoom bij wat minder licht....trekt op niet veel.
          Dat is waar, maar meestal is er wat meer licht.
          Goed voornemen!
          Toch raad ik de TS aan de DSLR ook te houden (als het financiëel kan, natuurlijk) of pas een tijdje na de aankoop van de bridge van de hand te doen (dan is de kans klein dat hij nog spijt krijgt).
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            Re: De overstap maken naar een bridge ??

            Besluit genomen.
            alles staat in "aangeboden"
            fotosite

            Comment

            Working...
            X