Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groen schuurborsteltje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groen schuurborsteltje

    Tijdens een boswandeling kwam ik deze onbekende tegen, had een stevige stap op en had helemaal geen zin om te poseren.
    Groetjes Luc.
    Ondertussen gevonden wie deze kerel is:
    meriansborstel (Calliteara pudibunda)

    Last edited by camouflage; 23 oktober 2010, 06:45.
    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

  • #2
    Re: Groen schuurborsteltje

    Heel mooi groen hoor
    www.maximpiessen.com
    www.facebook.com/maximpiessenphotography
    Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

    Comment


    • #3
      Re: Groen schuurborsteltje

      Prachtig !!!
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Groen schuurborsteltje

        zeer mooi rupsje laat je ons hier zien
        knap werk
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment


        • #5
          Re: Groen schuurborsteltje

          Prachtig scherp, kleuren en BG zijn top

          De voorgrond vind ik iets minder: je zit links met een klein scherp gedeelte en dan die grote wazige vlek die net de onderkant van de pootjes van de rups verbergt . Je camera een paar mm hoger houden (indien mogelijk natuurlijk) had dit kunnen voorkomen.
          Muggenziften, ik weet het maar ik doe het toch

          Om met een positieve noot te eindigen: ik wou toch dat ik deze zelf had gemaakt
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

          Comment


          • #6
            Re: Groen schuurborsteltje

            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
            Prachtig !!!
            Yep!

            Vriendelijke groet,

            Hilde
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Groen schuurborsteltje

              heel mooi en de meeste haartjes ook haarscherp.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Groen schuurborsteltje

                Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                zeer mooi rupsje laat je ons hier zien
                knap werk
                Helemaal mee eens.

                groetjes

                moniq
                groetjes, moniq (BD1321BE)

                A picture paints a thousand words

                Comment


                • #9
                  Re: Groen schuurborsteltje

                  Soms heb ik het gevoel dat het hier een vriendenclubje is die elkaar alleen maar complimentjes geeft, om wellicht zelf ook weer complimentjes te krijgen op hun eigen foto....

                  Nu even over de foto:
                  De achtergrond is mooi en lekker rustig, de rups 'an sich' staat er goed op.. maar de onscherpe voorgrond eist toch alle aandacht op, voor mij is de foto daardoor een stuk minder..... de woorden 'prachtig' zal ik dus niet gebruiken...... Prachtig vind ik iets als alles klopt... dat vind ik bij deze foto niet...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groen schuurborsteltje

                    Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                    Prachtig scherp, kleuren en BG zijn top

                    De voorgrond vind ik iets minder: je zit links met een klein scherp gedeelte en dan die grote wazige vlek die net de onderkant van de pootjes van de rups verbergt . Je camera een paar mm hoger houden (indien mogelijk natuurlijk) had dit kunnen voorkomen.
                    Muggenziften, ik weet het maar ik doe het toch

                    Om met een positieve noot te eindigen: ik wou toch dat ik deze zelf had gemaakt
                    Daar sluit ik me bij aan. Een mooie waarneming ook!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groen schuurborsteltje

                      Ik heb het woord 'prachtig' gebruikt, en dus voel ik mij geroepen om toch even op jouw reactie te reageren.

                      Vooreerst, ik ken camouflage niet, en als ik even zijn posts opzoek, zie ik dat hij niet zo vaak post, en dat ik er ook zelden op reageer.

                      Ik persoonlijk voel niet de noodzaak om op foto's te reageren met als doel zelf reacties te krijgen.
                      Ik probeer op de meeste posts te reageren, in aantal met ups and downs, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb. Ik ga daarbij niet selectief te werk, om kliekjes te vormen.

                      Als een foto prachtig is voor MIJ, dan schrijf ik dat ook.
                      Als ik kritiek heb, dan doe ik dit ook, en misschien wel vaker en harder dan de meesten lief is. Of ik ze nu ken of niet maakt niet uit...
                      Ik beoordeel de foto, niet de fotograaf.

                      Wat de foto zelf betreft : in een studio kan je doen wat je wil, om het vooropgezette doel te bereiken. Ook in de natuur kan je een paddestoel plukken om hem beter langs onder te fotograferen.

                      Ik respecteer diegenen die de foto maken "as is", maar waarbij dan het resultaat niet zo perfect is als sommigen zouden willen.
                      Ik werk ook op die manier. Ik ga hooguit een takje of een blaadje van de hoed wegnemen, het steeltje wat vrij maken, of omliggende takjes die de BG verstoren wegnemen.

                      Gezien de "real life" omstandigheden die omschreven werden door de TS, blijf ik deze opname PRACHTIG vinden. Dat beest was op stap, en zelfs een trage snelheid is in macro hi-speed, en dit alleen al is voor mij een pluim waard om zoiets neer te zetten.

                      Het dier zelf is al een knappe waarneming, het licht, de scherpte, de BG zijn allen OK.
                      Genoeg om prachtig te noemen.

                      Als ie perfect is, durf ik hem ook "PERFECT" te noemen, wat ik hier nu niet gedaan heb.

                      No offence... gewoon een toelichting ;-)

                      Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                      Soms heb ik het gevoel dat het hier een vriendenclubje is die elkaar alleen maar complimentjes geeft, om wellicht zelf ook weer complimentjes te krijgen op hun eigen foto....

                      Nu even over de foto:
                      De achtergrond is mooi en lekker rustig, de rups 'an sich' staat er goed op.. maar de onscherpe voorgrond eist toch alle aandacht op, voor mij is de foto daardoor een stuk minder..... de woorden 'prachtig' zal ik dus niet gebruiken...... Prachtig vind ik iets als alles klopt... dat vind ik bij deze foto niet...
                      Last edited by Dama; 23 oktober 2010, 16:23. Reden: tikfout
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groen schuurborsteltje

                        Rups en BG in een prachtige (oeps) compo met elkaar
                        Inderdaad een beetje jammer van de wazige voorgrond, maar voor mij trekt de rups tegen die BG meer de aandacht hoor

                        Grtz,
                        K.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groen schuurborsteltje

                          Rups staat er goed op maar de onscherpe voorgrond is storend.
                          Grt
                          Theike
                          Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groen schuurborsteltje

                            Bedankt aan allen om te kijken,enigszins verwonderd door een gedachtegang .
                            Persoonlijk vind ik hem ook niet perfect ( de opname) wel mooi, maar dit is nu eenmaal de natuur anders of wij het zouden willen, worstelend met een tripot gestrest door de beperkte tijd je krijgt, bladerdek en speling van het licht dan enkele opnames '****...... is nu alles scherp ? is mijn belichting OK ?
                            Het gevoel iets moois te kunnen vast leggen zonder te storen....daar doe ik het voor...... en als dit een positieve reactie op levert is dit mee genomen, maar ook zonder dit blijft het voor mij een wondermooi moment dat ik heb willen delen.
                            groeten Luc.
                            BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groen schuurborsteltje

                              ha je bent mij voor ik had een foto die ong gelijkend is en was ook van plan hem eerstdaags te posten ,ik zal nu toch maar nog efkens wachten hoor en de punten die je hebt aangehaald kloppen helemaal , op deze fractie moment moet je ook wat geluk hebben dat alles ineens goed is ingesteld en alles klopt ,het zijn geen studioopnamen en er is natuurlijk altijd wel iets ,ook zoals dama zegt die beestjes zitten niet stil dus je hebt ook weinig tijd, er moet ook al voldoende licht zijn om geen bewegingsonscherpte te hebben,op mijn foto zit ik ook een beetje verveeld met die wazige vlek ,dus alles bij elkaar genomen vind ik het een zeer mooi resultaat ,mooie kleuren en de haartjes zijn vlijmscherp ,knap gedaan

                              Comment

                              Working...
                              X