Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digibox start niet meer op

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digibox start niet meer op

    Hallo,

    Net m'n TV toestel op een nieuw kastje gezet, en dus ook de Indi box die erbij staat.
    Nu start de Indi-box plots niet meer op

    Als ik de stekker insteek en hij begint te starten hoor ik 3 tot 4 'klikjes' binnenin, en daarna valt hij uit, zet zichzelf weer aan , weer klikjes en weer uit, dit blijft zich herhalen...

    Ik ben altijd zeer voorzichtig als ik die dingen verplaats, dus ik heb hem niet laten vallen of hardhandig neergezet ofzo, wat kan er hier dan aan de hand zijn?
    Weet iemand raad?

    Yannick

  • #2
    Re: Digibox start niet meer op

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Digibox start niet meer op

      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      Niemand?
      Heb het gelezen Yakke.
      Heb je een iNDI met een recorder, harde schijf ingebouwd?
      Dan ZOU het de harde schijf kunnen zijn die stuk is.

      Ik heb enkel een ontvanger.
      Gelukkig doet die het nog.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Digibox start niet meer op

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Heb het gelezen Yakke.
        Heb je een iNDI met een recorder, harde schijf ingebouwd?
        Dan ZOU het de harde schijf kunnen zijn die stuk is.

        Ik heb enkel een ontvanger.
        Gelukkig doet die het nog.
        Ik ging net dezelfde vraag zijn. Indi = Limburg, ik kan je dus niet verder helpen.

        Als er geen harde schijf insteekt zou ik zoeken op internet naar de resetcodes aan de hand van het modelnummer. Ik vrees dan wel dat je de regiocode en dergelijke wel weer zal moeten instellen. Misschien gaan checken bij de buren.

        Comment


        • #5
          Re: Digibox start niet meer op

          Ja er zit een harde schijf in. Maar hij geeft helemaal niets weer van fouten ofzo, ik zet hem op, er flikkeren even 4 lampjes vanvoor, de klikjes en gedaan, er komt nergens een foutmelding op.

          En ik heb al eens op google gezocht maar vind niks...

          Y.

          Comment


          • #6
            Re: Digibox start niet meer op

            Net terug van de winkel, dit is het verdict:
            Harde schijf kapot.

            Omdat hij van Indi is zal hij waarschijnlijk niet gemaakt kunnen worden,
            dit omwille van het feit dat Indi niet meer bestaat.
            Indi is van Telenet, en die maken ze ook niet meer (zodat je er een van Telenet zou nemen en zij er weer klanten bijhebben...)

            Nu kan ik nog speciaal naar een Telenet service center gaan rijden, om uit te vissen wat er nog kan of niet kan gedaan worden,
            want E-mails beantwoorden schijnen ze in zo'n center niet te kunnen.

            Y.

            Comment


            • #7
              Re: Digibox start niet meer op

              Ik vraag me eigenlijk toch af of je niet een image kan trekken van een zo een adere indi box. Onder linux zou je toch een raw copie moeten kunnen maken van een disk. Dan zou je wel iemand moeten vinden die zijn werkende box wil open vijzen.

              Comment


              • #8
                Re: Digibox start niet meer op

                Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Ik vraag me eigenlijk toch af of je niet een image kan trekken van een zo een adere indi box. Onder linux zou je toch een raw copie moeten kunnen maken van een disk. Dan zou je wel iemand moeten vinden die zijn werkende box wil open vijzen.
                Daar is niemand die mij kan wijsmaken dat er geen iNDI-boxen meer zouden zijn.
                Je gaat ze doodeenvoudig NIET meer krijgen (kunnen kopen).

                Als zijn disk stuk is wat ben je dan met een image?
                ================================================== ===================
                Nu, deze discussie hebben we hier al gehad.
                Ik bedoel dus vervangers van zo'n iNDI-box.
                D'r moeten toch kenners zijn hier of elders die dat kunnen oplossen.
                Waren dat geen boxen (decoders) van Samsung?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Digibox start niet meer op

                  Intussen eens langs gegaan in een telenet center na school, en ik kan volgens hen best een digicorder van telenet hueren aan 8 euro per maand, gratis installatie en etc...

                  Maarja, je wordt weer verplicht te huren, deze heeft me niet gekost en kostte me maandelijks niets (waarschijnlijk de reden dat telenet ze niet meer wil maken)

                  Y.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digibox start niet meer op

                    Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                    Intussen eens langs gegaan in een telenet center na school, en ik kan volgens hen best een digicorder van telenet hueren aan 8 euro per maand, gratis installatie en etc...

                    Maarja, je wordt weer verplicht te huren, deze heeft me niet gekost en kostte me maandelijks niets (waarschijnlijk de reden dat telenet ze niet meer wil maken)

                    Y.
                    Een kleine troost: vroeger betaalden we ong. 6000 frank per jaar aan tv-taks.

                    D'r is wel een groot verschil: nu gaat dat geld naar de privé, vroeger dus niet.
                    D'r is nog een groter verschil: vooral onze nationale zenders worden betaald door
                    ons belastinggeld.

                    Het minste wat zou moeten gebeuren is dat deze zenders gratis aangeboden worden.
                    Misschien maakt dit niet veel uit in euro's.
                    Maar, ik betaal voor de kabel 12,07 euro.... die 0,07 euro laat Telenet toch ook niet
                    vallen he.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digibox start niet meer op

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Een kleine troost: vroeger betaalden we ong. 6000 frank per jaar aan tv-taks.

                      D'r is wel een groot verschil: nu gaat dat geld naar de privé, vroeger dus niet.
                      D'r is nog een groter verschil: vooral onze nationale zenders worden betaald door
                      ons belastinggeld.

                      Het minste wat zou moeten gebeuren is dat deze zenders gratis aangeboden worden.
                      Misschien maakt dit niet veel uit in euro's.
                      Maar, ik betaal voor de kabel 12,07 euro.... die 0,07 euro laat Telenet toch ook niet
                      vallen he.
                      Tja, zolang wij het betalen doen ze hun zin zeker...

                      Y.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digibox start niet meer op

                        Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                        Tja, zolang wij het betalen doen ze hun zin zeker...

                        Y.
                        Mailke aan Mevr. Lieten schrijven
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digibox start niet meer op

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Mailke aan Mevr. Lieten schrijven
                          Eerst een nieuwe digicorder, want anders kan ik niet eens tv kijken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digibox start niet meer op

                            Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                            Eerst een nieuwe digicorder, want anders kan ik niet eens tv kijken
                            Ja "kweetet"
                            Als je nu iemand kende die werkt bij Luminus he...
                            Die zijn daar mee begonnen met die iNDI-box.
                            (om eens te "horen" of er hier of daar nog boxen liggen)

                            Of een goede technieker die jouw box eens kon nakijken.

                            Het zou aan de "elco's" kunnen liggen.
                            (het schijnt niet het betere materiaal te zijn in die boxen)

                            Kijk ook een keer op e-bay waar deze boxen aangeboden worden.

                            elco = > http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektro...he_condensator
                            Last edited by theokus; 27 oktober 2010, 19:10.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digibox start niet meer op

                              De elco's zijn het niet, he is een heel herkenbaar geluid van een harde schijf die stuk is (heb ik dikwijls genoeg gehoord op school). De elco's zijn naar het schijnt niet zo moeilijk te vervangen als ze stuk zijn, maar die harde schijf is onbegonnen werk (helemaal anders gecodeerd enzo).

                              Ben inderdaad eens aan het zien voor een andere Indobox, en anders wordt het er toch maar een van Telenet...

                              Wat ik wel stom vind is, dat wanneer je harde schijf kapot is je ook niet meer gewoon kan kijken (daarvoor heb je bij mijn weten geen harde schijf nodig...)

                              Y.

                              Comment

                              Working...
                              X