Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het slakje - deel 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • het slakje - deel 2

    Oooh hier heeft hij een verkeerde vluchtweg genomen
    'k Heb hem na deze foto met de tak tegen de grond gelegd en hem met rust gelaten

    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: het slakje - deel 2

    hierop zie je "paniek" waar moet ik heen!!!!!
    weer een mooie
    groetjes
    hilde

    Comment


    • #3
      Re: het slakje - deel 2

      het lijkt (althans op mijn scherm) of je teveel met de ruisonderdrukker hebt gewerkt, de foto heeft daardoor scherpte verloren en is te zacht geworden.. compo is wel heel mooi...

      Comment


      • #4
        Re: het slakje - deel 2

        Qua belichting en compositie: super!
        Maar de scherpte is jammergenoeg een beetje zoek...
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: het slakje - deel 2

          Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
          het lijkt (althans op mijn scherm) of je teveel met de ruisonderdrukker hebt gewerkt, de foto heeft daardoor scherpte verloren en is te zacht geworden.. compo is wel heel mooi...
          idd door het bijsnijden (kon niet heel dichtbij komen anders kroop wij weer in zijn huisje) had ik wat ruis die ik moest wegwerken
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Re: het slakje - deel 2

            Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
            idd door het bijsnijden (kon niet heel dichtbij komen anders kroop wij weer in zijn huisje) had ik wat ruis die ik moest wegwerken
            Ik heb in het verleden weleens met ruisonderdukker geëxperimenteerd vandaar dat ik aan je foto zag wat dit effect kan zijn...
            Zelf gebruik ik de ruisonderdrukker zelden of nooit dus ik kan je verder ook geen tips geven, ik vraag me namelijk af of het niet mogelijk is, (met bijv. andere instellingen-), of wellicht een ander ruisonderdrukkingsprogramma om deze zachtheid te verminderen...
            Persoonlijk vind ik de foto zeker de moeite waard om dit uit te proberen.. misschien dat iemand anders tips heeft hoe je het best de ruis kan onderdrukken zonder dat de foto te zacht wordt en dat dit ten koste gaat van de scherpte.


            Groet, Rob....

            Comment


            • #7
              Re: het slakje - deel 2

              Je tuin is je lust.
              Mooi het slakje op de plaat gezet.

              groetjes

              moniq
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: het slakje - deel 2

                Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                Ik heb in het verleden weleens met ruisonderdukker geëxperimenteerd vandaar dat ik aan je foto zag wat dit effect kan zijn...
                Zelf gebruik ik de ruisonderdrukker zelden of nooit dus ik kan je verder ook geen tips geven, ik vraag me namelijk af of het niet mogelijk is, (met bijv. andere instellingen-), of wellicht een ander ruisonderdrukkingsprogramma om deze zachtheid te verminderen...
                Persoonlijk vind ik de foto zeker de moeite waard om dit uit te proberen.. misschien dat iemand anders tips heeft hoe je het best de ruis kan onderdrukken zonder dat de foto te zacht wordt en dat dit ten koste gaat van de scherpte.


                Groet, Rob....
                Qua compositie, kleuren en DOF vind ik deze beter dan slakje-1. Wat het antiruis programma betreft: ruis verwijderen is bijna altijd een compromis, zeker als je je foto heb moeten croppen. De beste resultaten zijn volgens mij te behalen met Adobe Bridge of een speciaal programma zoals Noise Ninja
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

                Comment


                • #9
                  Re: het slakje - deel 2

                  Mooie pose !

                  Qua ruisonderdrukking ben ik heel erg tevreden van Nik DFine.

                  Denk dat het probleem niet zozeer in de software of filter ligt, maar aan de werkwijze.

                  Ik gebruik steeds een 2e laag waarop ik ruisfilter toepas, en met een masker maak ik de scherpe delen van niet-gefilterde laag eronder weer zichtbaar. Eventueel met een 50% masker als ook daar te veel ruis zou in zitten.

                  Meestal valt de ruis het meest op in de BG, en daar kan je gerust volop op filteren : die kan niet zacht genoeg zijn.
                  Last edited by Dama; 23 oktober 2010, 12:36. Reden: tikfout
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: het slakje - deel 2

                    Iedereen bedankt voor de tips, het kijken en het schrijven
                    'k Gebruik Neat Image om ruis te verwijderen. Maar met de tip van Dama kan ik dit doen op een copy, dan de bewerkte en onbewerkte foto samenvoegen en in PS met een masker de scherpe gedeelten terug halen. Zal ik zeker eens proberen.
                    Groetjes Vicky

                    Comment


                    • #11
                      Re: het slakje - deel 2

                      Ze zijn wel erg fotogeniek hé, knap.
                      frans
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment

                      Working...
                      X