Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of Nikon, 450D of 40D of 1000D, of D60: van de bomen en het bos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon of Nikon, 450D of 40D of 1000D, of D60: van de bomen en het bos

    Na veel compact camera's gebruikt/versleten te hebben (HP 945, Canon G5, Nikon 5400, Panasonic FS6, Canon S5IS) en na een korte foto-opleiding vind ik de tijd rijp een stapje hoger te gaan. De ruis op de tè megapixelrijke nieuwe compact toestellen, en de traagheid van mijn oerdegelijke G5 worden vervelend.

    Aangezien ik me toch maar een gelegenheidsfotograaf noem, zonder specifiek doel, zonder professionele doeleinden, wil ik de tweedehandsmarkt op en het budget op max 400 euro leggen. Maar daar begint het. Je leest stapels reviews, komt heel verschillende prijzen tegen, zowel hier als op tweedehandssites ... Hoe meer je leest, hoe meer je twijfelt.

    Bijvoorbeeld: heel recent zag ik voor mijn neus een tweedehands Canon 450D met 18-55IS lens, Canon-tas, geheugenkaart ... tegen 400 euro nipt mijn neus voorbijgaan.
    Maar dan zie ik hier in Gent bijvoorbeeld de Canon 1000D met kitlens nieuw verkocht worden voor een goede 360 euro. Ben je dan beter met een tweedehands 450D of met een nieuwe 1000D?

    Om het nog moeilijker te maken: ik heb in mijn vriendenkring een bod voor een Nikon D60 body aan 150 euro. Met een nieuwe 18-105 bij, maakt dat ook weer een totaal van een 370 euro, want die vind je nauwelijks tweedehands. Of dus ook weer de prijs van de 1000D nieuw.

    Met andere woorden: ik raak er niet uit. Wie overtuigt me van een van deze keuzes? Of heeft er hier iemand uit het Gentse dergelijk materiaal aan te bieden dat in het budget valt?

    Alvast bedankt allen!
    Serge

  • #2
    Re: Canon of Nikon, 450D of 40D of 1000D, of D60: van de bomen en het bos

    Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
    Om het nog moeilijker te maken: ik heb in mijn vriendenkring een bod voor een Nikon D60 body aan 150 euro. Met een nieuwe 18-105 bij, maakt dat ook weer een totaal van een 370 euro, want die vind je nauwelijks tweedehands. Of dus ook weer de prijs van de 1000D nieuw.
    dat lijkt mij een correcte prijs voor een D60 body...

    denk wel dat je een 18-105mm kan vinden hoor tweedehands, maar wat denk je van een 18-70mm, is een scherpe degelijke lens, die vind je voor een 120€ en is zeker niet minder goed als de 18-150mm, alleen een beetje korter... en dat los je later op met de excellente 70-30mm VR
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Canon of Nikon, 450D of 40D of 1000D, of D60: van de bomen en het bos

      kan je niet dadelijk helpen, maar wil gewoon even vermelden dat ik je probleem snap!
      Canon eos 1DM3 & 550D
      Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

      Comment


      • #4
        Re: Canon of Nikon, 450D of 40D of 1000D, of D60: van de bomen en het bos

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        dat lijkt mij een correcte prijs voor een D60 body...

        denk wel dat je een 18-105mm kan vinden hoor tweedehands, maar wat denk je van een 18-70mm, is een scherpe degelijke lens, die vind je voor een 120€ en is zeker niet minder goed als de 18-150mm, alleen een beetje korter... en dat los je later op met de excellente 70-30mm VR
        Dank je wel voor je reactie! Die 18-70 is me inderdaad onbekend. Dat is er dan een zonder VR, neem ik aan. Al even gezocht, nog maar een keer gevonden, aan 250 euro nieuw.
        Alleszins niet te vinden bij Konijn, Digicamshop, Art&Craft ...

        Je hebt er per toeval geen op overschot liggen in een schuif?

        Comment


        • #5
          Re: Canon of Nikon, 450D of 40D of 1000D, of D60: van de bomen en het bos

          Over Canon:

          - 1000D kitlens is de 18-55 zonder IS, die met IS is VEEL beter (99 EUR nieuw, ong 70 tweedehands)
          - een 40D gaat tegenwoordig tweedehands niet zoveel meer dan een 450D, voor 400 EUR moet je een body en een IS kitlens kunnen vinden

          veel plezier

          Comment

          Working...
          X