Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

550D of 1DII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 550D of 1DII

    Ik heb momenteel een canon eos 550D.... maar zou liever een snellere camera hebben met full frame... nu was ik aan het denken om naar een eos 1D2 te gaan omdat ik niet opnieuw wil bijbetalen (na aankoop van divers materiaal).
    is dit verstandig of kan ik beter uitkijken naar een 1D3 of bij mijn 550D blijven?
    Canon eos 1DM3 & 550D
    Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

  • #2
    Re: 550D of 1DII

    denk eraan dat het scherm en de bediening van een 550D het allernieuwste is en van een 1DII een PAK minder aangenaam is.
    Zolang je daar niet al teveel aandacht aan hecht allemaal geen probleem natuurlijk.

    Comment


    • #3
      Re: 550D of 1DII

      Is mssn een lastige keuze, maar de 1D2 lijkt me wat leeftijd te hebben .
      Buiten de sensor denk ik niet dat je veel voordeel hebt .
      De 1D2 is (was) natuurlijk wel een top toestel,
      maar de huidige modellen hebben ook wel wat in petto .
      Ik zou sparen voor een recente 1D FF , een nieuwe ,
      tenzij je niet te veel betaald voor de 1D2.

      grts
      Peter
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

      Comment


      • #4
        Re: 550D of 1DII

        Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Wouters Bekijk bericht
        Ik heb momenteel een canon eos 550D.... maar zou liever een snellere camera hebben met full frame...
        je hebt nog niet te veel dure lenzen... misschien moet je ook eens de overstap naar Nikon overwegen... een nikon D700 is zowel snel als fullframe...

        bij Canon moet je binnen die prijscategorie kiezen: ofwel snel 7D ofwel fullframe 5DII
        ofwel naar de hogere prijscategorie gaan 1D reeks, je zou voor de prijs van een D700 met aangepaste lens enkel een 1Dx kunnen krijgen (als we spreken van de huidige toestellen)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: 550D of 1DII

          hmm, een overstap zie ik niet dadelijk zitten... heb nog veel ander randmateriaal dat afgestemd is op canon...
          weet iemand of er ergens op het forum een vergelijk bestaat tussen de 7d, 5d, en 1d generaties?
          het is gewoon, ik vind mijn 550 te traag voor reeksopnamen, en had graag full frame gegaan.
          Ik kom van een eos 350D dus het verschil is al wel groot, maar aangezien ik wil beginnen aan cursussen fotografie wil ik toch wel uiterust zijn.
          Canon eos 1DM3 & 550D
          Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

          Comment


          • #6
            Re: 550D of 1DII

            even voor alle duidelijkheid, een 1D mark 2 is niet FF, maar 1.3 crop, als je een 1 serie op FF niveau wil hebben dan zal er toch echt een "s" achter de D moeten staan, dus een 1Ds mark 2 of mark 3.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

            Comment


            • #7
              Re: 550D of 1DII

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              je hebt nog niet te veel dure lenzen... misschien moet je ook eens de overstap naar Nikon overwegen... een nikon D700 is zowel snel als fullframe...

              bij Canon moet je binnen die prijscategorie kiezen: ofwel snel 7D ofwel fullframe 5DII
              ofwel naar de hogere prijscategorie gaan 1D reeks, je zou voor de prijs van een D700 met aangepaste lens enkel een 1Dx kunnen krijgen (als we spreken van de huidige toestellen)
              Klopt wel wat , maar de 5D MK II is nu ook weer niet de snelste FF hee...
              Om die reden komt er binnenkort een 7D bij (ook het (soms) voordeel erbij te hebben ven een crop) zodat ik met mijn objectieven een andere uitsnede heb, en snelheid..
              Een belangrijk voordeel van EF-objectieven op een crop-camera, vind ik, dat je zo goed als geen vignettering hebt..Dit verschil merk ik bij mijn 500D tegenover mijn 5D MK II ...
              grts
              Peter
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #8
                Re: 550D of 1DII

                Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Wouters Bekijk bericht
                ik vind mijn 550 te traag voor reeksopnamen, en had graag full frame gegaan.
                Een betaalbare oplossing ( en een goede ) is de 7D,
                maar dan heb je geen FF sensor, wel snelheid om U tegen te zeggen ..
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #9
                  Re: 550D of 1DII

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Wouters Bekijk bericht
                  het is gewoon, ik vind mijn 550 te traag voor reeksopnamen, en had graag full frame gegaan.
                  Ik kom van een eos 350D dus het verschil is al wel groot, maar aangezien ik wil beginnen aan cursussen fotografie wil ik toch wel uiterust zijn.
                  ik denk dat je voor cursussen fotografie zelfs met je 350D voldoende uitgerust zou zijn... focus niet te hard op het materiaal, doch eerder op de compositie en het maken van de foto... Dat je een sneller toestel wilt kan ik begrijpen, doch een betere lens maakt ook dat je snellere foto's neemt... (makkelijker focussen)
                  waarom denk je dat je een snellere camera nodig hebt? Waarom fullframe?
                  met andere woorden... welke foto's neem je? of wil je nemen?
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: 550D of 1DII

                    dus als ik het goed begrijp is een full frame niet altijd beter als een crop?
                    ben ook van plan om de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM aan te schaffen...
                    dit zal waarschijnlijk ook de lens worden die het meest gebruikt gaat worden... is er iets bekend van mindere of betere communicatie tussen de nog resterende camera's 1D2, 7D, en dan natuurlijk de 550d (misschien nog een optie zou de 50D zijn???)
                    Canon eos 1DM3 & 550D
                    Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: 550D of 1DII

                      @ d_oracle:
                      DAT is nu net het probleem... ik heb mijn weg in de fotografie nog niet gevonden... ben dan ook bezig met allerhande richtingen... ik test zowel macro, als dieren en landschappen, en heb laatst ook een set studioflitsers gekocht, waar ik me ook in probeer te verdiepen....
                      waarschijnlijk ga ik na de cursus beter weten wat me ligt, en wat juist niet... in ieder geval, ik vind het zalig om dieren te fotograferen, daarom ook de beslissing om voor de 100-400 te gaan...
                      Ben nét lid geworden van Fotoclub Beringen, en dit heeft me doen inzien dat ik echt wel verder wil geraken in de fotowereld dan zomaar fotosnapper....
                      Canon eos 1DM3 & 550D
                      Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: 550D of 1DII

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Wouters Bekijk bericht
                        ik vind het zalig om dieren te fotograferen, daarom ook de beslissing om voor de 100-400 te gaan...

                        dan zou ik bij crop camera's blijven... heb je gewoon veel meer bereik...

                        De snelheid is hier niet voor nodig... wel accurate focus! Dat is eerder aan de lens gelegen, dan aan het toestel, ik ken de 550D, maar kan me moeilijk voorstellen dat dergelijk populaire camera slecht zal focussen...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: 550D of 1DII

                          quasi focus zit hij naar mijn mening zeker niet slecht!! enkel in reeksopnamen vind ik hem nogal traag... niet in focus, maar in aantal foto's per seconde... een vogel in vlucht bijvoorbeeld, daar schiet ik nu 2 foto's per seconde, en dat mag van mij gerust 6 worden, zelfs 25, maar dat is natuurlijk onmogelijk helaas
                          hoe bedoel je meer bereik?
                          Canon eos 1DM3 & 550D
                          Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: 550D of 1DII

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Wouters Bekijk bericht
                            hoe bedoel je meer bereik?
                            de crop factor van 1.5 of 1.6 maakt van een 300mm lens ogenschijnlijk een 450mm of 480mm lens...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: 550D of 1DII

                              enig idee hoeveel crop de 550D heeft?
                              ogenschijnlijk zeg je, bedoel je hiermee door je oculair of het effectieve zoomvermogen dat je verkrijgt met het toestel...
                              maw, stel ik zet een FF toestel met een 300 mm lens naast een crop toestel met een 300 mm lens, volledig ingezoomd, zit er dan enkel een verschil in het zicht door de camera, of ook effectief een zoomverschil in de genomen foto?
                              bedankt in ieder geval al voor deze hulp!!!
                              momenteel zit ik dus al te denken richting 7D of 1D mark 3... maar als ik dan de andere topic in deze rubriek lees denk ik toch te gaan zoeken naar 1D mark 3...
                              pffff, dit is echt moeilijk.... maar! belangrijker is, we leren weer heel wat bij
                              Last edited by Kristof Wouters; 22 oktober 2010, 09:28.
                              Canon eos 1DM3 & 550D
                              Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

                              Comment

                              Working...
                              X