Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

noise op Nikon D2x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • noise op Nikon D2x

    Hallo,
    Ik heb een NIKON D2x van een vriend gekregen en hen recentelijk getest met vogelfotografie. Ik wilde wat oefenen met vliegbeelden. Zodoende moest ik een snelle sluitertijd instellen. Het gevolg was dat ik met mijn ISO waarde boven de 200 moest gaan zitten. De resultaten zijn niet wat ik had verwacht. Erg veel noise op ISO 400 en 800 en zelfs op 240! Met mijn CANON 550D krijg ik betere resultaten, maar de framerate is niet snel genoeg. Zijn er anderen die met de D2x op hoge isowaarden werken met betere resultaten. Of verwacht ik teveel van deze (verouderde?) camera?
    Rob

  • #2
    Re: noise op Nikon D2x

    Nikon D2X is een pracht van een camera (heb hem zelf gehad)
    Maar iso bruikbaar tot iso 400, daarboven niet echt aan te raden om te gebruiken.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: noise op Nikon D2x

      Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
      Hallo,
      Of verwacht ik teveel van deze (verouderde?) camera?
      Rob
      ik vrees van wel zeker qua iso's. Op snelheid en robustheid is het een goed toestel maar qua leeftijd heeft hij de iso software van de D200 reeks en die was ook invergelijking met huidige toestellen niet super.
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: noise op Nikon D2x

        Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
        Nikon D2X is een pracht van een camera (heb hem zelf gehad)
        Maar iso bruikbaar tot iso 400, daarboven niet echt aan te raden om te gebruiken.
        Met deze camera heb ik 4 jaar tot alle tevredenheid 'gewerkt'
        Inderdaad, tot ISO 400 is die gewoonweg top, rekening houdend met de 4 jaar 'oude' technologie...
        Ik heb de body verkocht omdat hij zijn tijd gehad heeft...

        mvg,

        Roland

        Comment


        • #5
          Re: noise op Nikon D2x

          Ook op 300-400 iso zie ik ruis. Doe ik wellicht iets verkeerd?

          Comment


          • #6
            Re: noise op Nikon D2x

            Tussenstappen zijn nooit een goede keuze.
            Stappen zijn 100 - 200 - 400 - 800 .... ISO
            De tussenstappen zijn eigenlijk een hogere trap welke wordt afgezwakt.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: noise op Nikon D2x

              Mijn ervaring voor vogelfotografie: Een goed belichte ISO250 was ver het maximum met deze camera.

              Zoals Roland het al zei: deze camera heeft zijn tijd gehad, tenzij je 99% op ISO100 werkt (landschap - studio) Komt hierbij dat de DR aan ISO400 nog maar een povere 9 stops bedraagt volgens DxOMark terwijl de D700 op ISO3200 nog 9.5 stops over heeft

              Comment


              • #8
                Re: noise op Nikon D2x

                Ik heb ook de D2x en gebruik die zonder probleem tot ISO 800.

                Comment

                Working...
                X