Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs 2ehands 1d mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijs 2ehands 1d mark III

    Ik zie dat de 2e hands Canon 1d mark II camera's aangeboden worden vanaf 1500 euro.
    Een 7d kan je nieuw kopen voor ongeveer 1200 euro. Waarom zou een mens dan een 2ehands 1d3 kopen? Of zie ik iets over het hoofd (buiten cropfactor 1.3 tegen 1.6, met de 7d kan je dan nog eens EFS-lenzen gebruiken).
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

  • #2
    Re: prijs 2ehands 1d mark III

    Een 1 D Mark III is beter op hogere Iso ?

    Ik ken een paar concertfotografen die liever een 2e hands 1 D M III kopen ipv een nieuwe 7D.

    Anderzijds is het begrijpelijk dat de verkopers toch nog een groot bedrag vragen aangezien ze nieuw 5000 euro (?) betaald hebben.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: prijs 2ehands 1d mark III

      Ik denk dat 1500 euro zeker niet teveel is voor een 1D MKIII.
      Dat blijft nog steeds een degelijke camera die perfect geschikt is voor de meest uiteenlopende soorten fotografie.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: prijs 2ehands 1d mark III

        Mocht je ooit de kans hebben om beide even te testen dan zal je met veel plezier die 300 euro extra betalen wees daar maar zeker van. 1500 euro voor een 1d3 is niks teveel, de beeldkwaliteit die de sensor van deze camera produceert ligt toch nog een aardig stukje hoger dan de 7D, die 7D heeft me op dat vlak nooit kunnen overtuigen, ik heb toen een tijdje een 7D naast m'n 5D2 en 1D3 gebruikt en m'n eindconclusie is nog steeds dat de 7D een behoorlijk overroepen camera is voor mij. Trouwens Johan, een 1D3 heeft nooit 5000 euro gekost, ik heb de mijne gekocht enkele maanden nadat ie er was toen ongeveer 3300 euro betaald…
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: prijs 2ehands 1d mark III

          Ik heb mij dat ook altijd afgevraagd om heel eerlijk te zijn

          Ik heb jaren met 2x40D gewerkt, en vermits ik een mooi aanbod kreeg om mijn camera te verkopen ben ik naar een 1dIV gegaan ... héél lang over getwijfeld om ook een 7d te kopen, prijs was de helft hé (grip bijgeteld) ... temeer omdat ik al een 10-22 en de bijzonder goede 17-55 2.8 IS had ... beide lenzen heb ik nu dus moeten verkopen, gelukkig met héél weinig verlies.

          Ik heb de 1d nu al een tijdje kunnen gebruiken, en man wat een camera, snel, vlijmscherp, bloedsnelle AF, vaste grip en iso performance om gek van te worden (kwam met mijn 40D zelden boven de 400 uit)

          MAAR ... is dat het extra geld wel waard ? Dat moet je voor jezelf uitmaken, ik vind van wel, maar iemand anders kan het totaal overkill vinden om als semi-pro een 1d te gaan kopen.

          Ik gebruik nu een 5dII en een 1dIV en vind dit de ideale setup voor mijn toepassingen, FF voor auto's die stilstaan en een 1d voor autosport

          1500 Euro voor een 1dIII is niet te veel denk ik, vooral niet als ie er nog een beetje goed uitziet, als je een werkpaard van een autosport fotograaf koopt vrees ik dat je minder zou moeten geven, die hebben dikwijls nogal afgezien ...

          Wat met een 1d model snel een risico is vrees ik omdat ze door pro's gebruikt zijn die meestal niet zo voorzichtig met hun materiaal omgaan, hoeveel 1d's die ik al met zwarte tape gezien heb ... onvoorstelbaar akkoord, zij verdienen hun geld ermee, maar een beetje respect mag toch wel vind ik, het blijft een dure camera/lens combinatie hé

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: prijs 2ehands 1d mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Ik gebruik nu een 5dII en een 1dIV en vind dit de ideale setup voor mijn toepassingen, FF voor auto's die stilstaan en een 1d voor autosport
            Dat is een setup waar ik ook naartoe wil, alle liefst een 1D en 1D's. Maar dat is enkel dromen. 5DII en 1DIII of IV lijkt me ideaal.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: prijs 2ehands 1d mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              , hoeveel 1d's die ik al met zwarte tape gezien heb ... onvoorstelbaar akkoord, zij verdienen hun geld ermee, maar een beetje respect mag toch wel vind ik, het blijft een dure camera/lens combinatie hé

              Mark
              Da's typisch Pro..
              Dat tapen toont stoer en robuust denk ik..
              Een pro moet altijd wel ergens iets tapen, en vooral in de TV wereld..
              Rare gewoonte , maar het zij zo....
              Dit wil niet zeggen dat hun spullen anders uit elkaar vallen,
              het hoort dikwijls bij bepaalde set-ups...
              Ik betrap me er zelf soms ook op hoor...

              grts
              Peter
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #8
                Re: prijs 2ehands 1d mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                1500 Euro voor een 1dIII is niet te veel denk ik, vooral niet als ie er nog een beetje goed uitziet, als je een werkpaard van een autosport fotograaf koopt vrees ik dat je minder zou moeten geven, die hebben dikwijls nogal afgezien ...

                Wat met een 1d model snel een risico is vrees ik omdat ze door pro's gebruikt zijn die meestal niet zo voorzichtig met hun materiaal omgaan, hoeveel 1d's die ik al met zwarte tape gezien heb ... onvoorstelbaar akkoord, zij verdienen hun geld ermee, maar een beetje respect mag toch wel vind ik, het blijft een dure camera/lens combinatie hé

                Mark
                Ik ben er zeker van dat er ruim voldoende amateurs zijn die ook hun 1D3 verkopen voor een 1D4 of iets anders, ik heb op diverse sites al behoorlijk wat 1D3's zien te koop aangeboden worden die nog zo goed als nieuw waren en er piekfijn uitzagen. Mocht ik mijn 1D3 verkopen ( wat ik voor alle duidelijkheid NIET ga doen ) dan ziet die er ook nog als nieuw uit en misschien amper 30.000 clics, daar doe je dan toch gewoon een koopje aan ? Zo eentje voor 1500 euro en je hebt toch wat beters in handen dan zo'n 7D .
                Last edited by RDB; 22 oktober 2010, 08:56.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: prijs 2ehands 1d mark III

                  werken deze camera's met EF-S lenzen?
                  Canon eos 1DM3 & 550D
                  Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, , 580 EX II en wat extraatjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijs 2ehands 1d mark III

                    zeker is dat de 7D geen slechte cam is, maar de 1Dmk3/4 is toch nog iets anders hoor.
                    meen hem in de pollekes en je weet genoeg, meer moet ik niet zeggen zeker

                    grts
                    korandoke
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijs 2ehands 1d mark III





                      ze zijn dus nog courant te vinden refurbished met 1 jaar fabrieksgarantie aan de prijs van dik 2 jaar geleden toen ze massaal werden aangeboden door DR op Ebay, soms met 10 tegelijk ... en de prijzen zijn nog dezelfde ... 1500 is nog altijd correct voor een 1DIII

                      Comment


                      • #12
                        Re: prijs 2ehands 1d mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Wouters Bekijk bericht
                        werken deze camera's met EF-S lenzen?
                        1D, 1Ds en 5D werken NIET met EF-s.

                        1500 € voor een 1D3 in goede staat is een mooie prijs... Het is nog steeds een TOPTOESTEL Moest ik kiezen tussen 7D en 1D3 koos ik resoluut voor de 1D.

                        Ik heb zelf nog een 1D2 liggen (als backup van mijn 1D4) en daar werk ik nog graag mee.

                        Ga voor die 1D3 dus zou ik zeggen
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: prijs 2ehands 1d mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                          Da's typisch Pro..
                          Dat tapen toont stoer en robuust denk ik..
                          Een pro moet altijd wel ergens iets tapen, en vooral in de TV wereld..
                          Rare gewoonte , maar het zij zo....
                          Dit wil niet zeggen dat hun spullen anders uit elkaar vallen,
                          het hoort dikwijls bij bepaalde set-ups...
                          Ik betrap me er zelf soms ook op hoor...

                          grts
                          Peter
                          Meer een hype dan wat anders, als ik een auto koop ga ik ook niet het embleem afplakken omdat anders iemand het ziet bij wijze van.

                          Comment


                          • #14
                            Re: prijs 2ehands 1d mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Wouters Bekijk bericht
                            werken deze camera's met EF-S lenzen?
                            Uiteraard niet, maar voor normale brandpuntsafstanden vind je genoeg betaalbare FF lenzen, voor UWA zul je bij 3th party moeten gaan zien

                            Als je lange teles wil kan het meer kosten
                            Om dezelfde vergroting te hebben met een 400mm op een 7D heb je op een 1D een 500mm nodig

                            Ik denk dat dit velen (oa mezelf) weerhoudt om naar 1D te gaan

                            Tot en met de 50D was de kloof enorm, de 7D heeft die toch een heel stuk verkleind
                            (maar weer opengereden door de 1D MK IV, weet dat je bezig blijft )

                            Misschien vind je hier nog wat hulp in je keuze

                            Startseite zum Traumflieger Kameravergleich: DSLR, Kompaktkameras, spiegellose Systemkameras, Bridgekameras im Detail vergleichen !

                            Comment


                            • #15
                              Re: prijs 2ehands 1d mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                              Meer een hype dan wat anders, als ik een auto koop ga ik ook niet het embleem afplakken omdat anders iemand het ziet bij wijze van.
                              Waarom niet? Ik heb ooit een auto besteld, maar moest geleverd worden zonder 1 embleem erop. Zelfs met andere gril vooraan omdat daar het embleem in zat.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment

                              Working...
                              X