Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d300 vs d7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d300 vs d7000

    wat zijn volgens jullie de belangrijkske verschillen tussen beide? aangezien de body ongeveer hetzelfde zal kosten?

  • #2
    Re: d300 vs d7000

    Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht
    wat zijn volgens jullie de belangrijkske verschillen tussen beide? aangezien de body ongeveer hetzelfde zal kosten?
    Vooral de grootte van de body en meer directe bedieningsknoppen voor de D300(s).

    Verder zijn de verschillend klein (AF, MP) tot irrelevant (video).

    Naar beeldkwaliteit toe: Ik moet nog de eerste RAW beelden zien om de prestaties van de D7000 sensor te evalueren Volgens wat ik tot nu toe al gezien heb zijn de lagere ISO's bijlange nog niet zo zuiver als die van de D3/D700

    => http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=36650489 en http://www.pbase.com/image/129485142/original

    Comment


    • #3
      Re: d300 vs d7000

      De AF van de D7000 schijnt met name bij zware tele-objectieven veel meer missers te geven dan de D300(S).
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: d300 vs d7000

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        De AF van de D7000 schijnt met name bij zware tele-objectieven veel meer missers te geven dan de D300(S).
        Deze info interesseert me wel Heb je hier bronnen van?

        Comment


        • #5
          Re: d300 vs d7000

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Volgens wat ik tot nu toe al gezien heb zijn de lagere ISO's bijlange nog niet zo zuiver als die van de D3/D700
          Nu ga je wel koeien met paarden vergelijken vind ik.
          D3 en D700 zijn niet voor niks FF camera's en scheelt hem ook wat in prijs he.
          Ruis bij een compact en DX is ook verschillend he
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: d300 vs d7000

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Deze info interesseert me wel Heb je hier bronnen van?
            zelfde interesse hier, twijfel nog tussen d7000 en d300s als crop body
            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: d300 vs d7000

              Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
              Nu ga je wel koeien met paarden vergelijken vind ik.
              D3 en D700 zijn niet voor niks FF camera's en scheelt hem ook wat in prijs he.
              Ruis bij een compact en DX is ook verschillend he
              Sommigen personen (niet noodzakelijk hier op BD ) claimen wel dat de D7000 de hoge ISO prestaties van deze FF camera's flink benadert, en mijn reactie moet je in dat licht interpreteren... Verder zijn er nogal wat FF gebruikers die een DX body hebben als backup/tele.

              Overigens kan je op Image resource camera's vergelijken, en daar komt de DX D3100 er tot ISO1600 wel goed uit Zou het toeval zijn dat dit toestel een sensor bevat die in beheer van Nikon zelf is geproduceerd, en die in de D7000 nog een Sony exemplaar is?
              Last edited by frank207be; 21 oktober 2010, 19:45. Reden: Verder

              Comment


              • #8
                Re: d300 vs d7000

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Deze info interesseert me wel Heb je hier bronnen van?
                http://forums.dpreview.com/forums/re...000+400mm&qf=m

                Zo'n toestel zou interessant zijn als crop toestel op grote telelenzen, maar als de AF je dan in de steek laat is het een stuk minder interessant.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: d300 vs d7000

                  misschien een zeer stomme opmerking/vraag.

                  De D7000 heeft 16,2 pix., de D300s heeft er 12. Waarom is de D300S dan beter, aangezien deze toch minder pixels heeft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: d300 vs d7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door hakke Bekijk bericht
                    misschien een zeer stomme opmerking/vraag.

                    De D7000 heeft 16,2 pix., de D300s heeft er 12. Waarom is de D300S dan beter, aangezien deze toch minder pixels heeft.
                    Een D300s heeft net zo veel pixels als een D3 en toch is een D3s beter...

                    Een camera bestaat uit een samenstelling van sensor, electronica, body, autofocus, lichtmeting enz.
                    Een Volkswagen Polo wordt ook niet ineens beter dan een Audi A8 door er een zwaardere motor in te zetten.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: d300 vs d7000

                      ja oke dat snap ik ook wel. maar wat is de eigenlijke uitleg hierachter, achter dat pixel verhaal?

                      Comment


                      • #12
                        Re: d300 vs d7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Een D300s heeft net zo veel pixels als een D3 en toch is een D3s beter...

                        Een camera bestaat uit een samenstelling van sensor, electronica, body, autofocus, lichtmeting enz.
                        Een Volkswagen Polo wordt ook niet ineens beter dan een Audi A8 door er een zwaardere motor in te zetten.
                        Ow maar die is leuk
                        Wat nikon materiaal

                        Comment


                        • #13
                          Re: d300 vs d7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door hakke Bekijk bericht
                          ja oke dat snap ik ook wel. maar wat is de eigenlijke uitleg hierachter, achter dat pixel verhaal?
                          Dat meer pixels niet altijd (of vaak niet) beter is...als je daar écht uitleg over wil raad ik je aan zelf er wat tijd in te stoppen (google, zoekfunctie, etc...)
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: d300 vs d7000

                            Via het Fred Miranda forum voor Nikon heb ik wat D7000 foto's gezien en dat vond ik niet echt top.
                            Last edited by hjanssen; 22 oktober 2010, 07:40.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: d300 vs d7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door hakke Bekijk bericht
                              ja oke dat snap ik ook wel. maar wat is de eigenlijke uitleg hierachter, achter dat pixel verhaal?
                              Meer pixels staat niet garant voor betere foto's hoor.

                              De pixelrace is wat aan het voorbijgaan, compactjes van 200€ halen nu ook al 12MP dus...
                              Het verschil zit hem in prestaties zoals minder ruis bij hogere iso waardes.
                              Aantal focuspunten, mogelijkheden tot fijn afstellen van focus (frontfocus, backfocus)
                              extra aansluitmogelijkheden, bouw van de body, electronica, enz enz enz enz...
                              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                              Comment

                              Working...
                              X