Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

inductie kookplaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • inductie kookplaat

    We zijn van zin om onze oude elektrische kookplaat weg te doen en te vervangen door Inductie.
    Waarop moeten we letten, eventuele slechte, goede, betere merken?

  • #2
    Re: inductie kookplaat

    Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: inductie kookplaat

      Wij hebben een Kuppersbusch en zijn daar zeer tevreden over. Geweldige controle over het kook- en bakproces. Supersnel (nog sneller dan gas). Het is niet voor niets dat alle grote chefs overschakelen naar inductie. bvb. aardappelen koken : bodem van pan vullen met warm water, op grootste stand zetten en 2 minuten kookt het water. enige nadeel is dat al je pannen moeten aangepast zijn voor inductie en dat kan een duur grapje worden.
      voor de rest niets dan lof en voordelen
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

      Comment


      • #4
        inductie kookplaat

        Zalig om op te werken, wat de pannen betreft, maak je niet teveel zorgen, toen ik overschakelde naar inductie bleek er welgeteld 1 kom van ons oude materiaal niet op te werken. Elke pan/kom die onderaan een magneet vasthoudt, werkt ook op een inductieplaat.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: inductie kookplaat

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Zalig om op te werken, wat de pannen betreft, maak je niet teveel zorgen, toen ik overschakelde naar inductie bleek er welgeteld 1 kom van ons oude materiaal niet op te werken. Elke pan/kom die onderaan een magneet vasthoudt, werkt ook op een inductieplaat.
          Dat klopt dus niet: het is ook belangrijk dat de bodems van de pannen nog vlak zijn. Op gas trekken bodems vaak iets krom waardoor de pan niet meer voldoende contact met de plaat maakt.
          Kijk van te voren ook nog even wat gangbare maten van bodems van pannen zijn, je zult niet de eerste zijn die er acter komt dat de maten van de zones zo beperkt zijn dat er maar 2 maten pannen op kunnen. De maat van de pan mag nl niet teveel afwijken van de maat van je zone.

          Comment


          • #6
            inductie kookplaat

            Ik heb nooit op gas gekookt maar steeds met electriciteit dus nooit problemen gehad met kromme bodems. En wat de grootte betreft van de pannen, mijn inductieplaat past zich daaraan aan, ik kan gerust een kleine pan op de grootste inductieplaat zetten, de plaat geeft enkel warmte waar de pan de inductieplaat raakt.
            Ik heb op mijn inductieplaat plaats voor 5 potten en pannen.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: inductie kookplaat

              Er zijn ook platen waar een te kleine pan op een te grote zone resulteerd in het niet werken van de plaat, soort beveiliging

              Comment


              • #8
                Re: inductie kookplaat

                Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                Dat klopt dus niet: het is ook belangrijk dat de bodems van de pannen nog vlak zijn. Op gas trekken bodems vaak iets krom waardoor de pan niet meer voldoende contact met de plaat maakt.
                Kijk van te voren ook nog even wat gangbare maten van bodems van pannen zijn, je zult niet de eerste zijn die er acter komt dat de maten van de zones zo beperkt zijn dat er maar 2 maten pannen op kunnen. De maat van de pan mag nl niet teveel afwijken van de maat van je zone.
                Dit is dus een voorbeeld van foute informatie!
                De pan wordt niet verhit door de plaat zoals bij vitro-keramische platen. Het gebeurt door inductie. Als voorbeeld: leg een keukenhandoek in vieren gevouwen onder een kookpot en het hij zal even vrolijk opwarmen als zonder die handdoek. Een stukje hout onder één zijde van de pot, zodat deze schuin komt te staan, geeft éénzelfde resultaat. Zelfs indien de pan krom zou staan is er nog geen energieverlies.
                Inductie past zich aan aan de grootte van de pot. Man,man,man...
                Antoinette, misschien goed bedoelt, maar als je er niets van af weet is het soms beter van niet te posten.....
                Ik heb een inductieplaat van Atag. Zeer tevreden over
                Last edited by mil1; 23 oktober 2010, 11:28.
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #9
                  Re: inductie kookplaat

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  En wat de grootte betreft van de pannen, mijn inductieplaat past zich daaraan aan, ik kan gerust een kleine pan op de grootste inductieplaat zetten, de plaat geeft enkel warmte waar de pan de inductieplaat raakt.
                  Ik heb op mijn inductieplaat plaats voor 5 potten en pannen.
                  Interessant.

                  Kan je even vermelden welk merk dit is?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: inductie kookplaat

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Interessant.

                    Kan je even vermelden welk merk dit is?
                    Blijkbaar 4 kookzone's ipv 5 waarvan de grootste kan gebruikt worden voor verschillende maten van pot ( vandaar mijn vergissing )
                    Merk is Whirlpool maar onze plaat vind ik niet meer terug in de huidige aanbiedingen ( ondertussen al 2 jaar oud )
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: inductie kookplaat

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Interessant.

                      Kan je even vermelden welk merk dit is?
                      Bij Atag is dit zo, daar staat een cirkel op voor de kleinste maat van pot.
                      Minimum diameter is 12cm.
                      Kleinere potten vindt je terug als je aan Sinterklaas een setje koken-eten vraagt
                      D90 - D70 - F80 + glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: inductie kookplaat

                        Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                        Er zijn ook platen waar een te kleine pan op een te grote zone resulteerd in het niet werken van de plaat, soort beveiliging
                        Ik verkoop oa pannen als beroep en hoor dus veel eraringen van mensen die allerlei merken inductieplaten gebruiken. Mijn verhaal is dus puur praktijkervaring van diverse mensen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: inductie kookplaat

                          Enige lectuur over hoe inductie werkt lijkt mij hier geen verloren tijd

                          http://theinductionsite.com/how-induction-works.shtml

                          Comment


                          • #14
                            Re: inductie kookplaat

                            En hier kan je een PDF downloaden met ook meer uitleg over inductie ( in het Nederlands ) Deze PDF is ook gratis aan te vragen op http://www.inductie-koken.nl
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: inductie kookplaat

                              Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                              Het is niet voor niets dat alle grote chefs overschakelen naar inductie.
                              Ik vraag me af hoe je aan deze wijsheid komt, want volgens mij kookt een beetje chef nog steeds op gas hoor. Inductie kan dan wel snel zijn, maar je mist de feedback (geluid en zicht) die je met gas wel hebt. Daarnaast wordt in een goed restaurant over het algemeen gebruik gemaakt van koperen pannen. En helqaas, die zijn niet compatibel met inductie
                              http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                              http://rouwkema.smugmug.com/

                              Comment

                              Working...
                              X