Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

    Hallo,

    Ben sinds 3 weken de gelukkig eigenaar van een 5D Mark 2. Echter er is een probleem met de bediening. De derde stand van de 'on/of' button functioneert niet. Je kan hierdoor met het grote instelwiel in bijvoorbeeld de M stand niet het diafragma veranderen of in een andere stand de belichtingscompensatie. Je moet dus iedere keer het LCD scherm gebruiken om zaken te wijzigen. Het wiel functioneert in andere menu's weer wel. Erg vreemd en niemand begrijpt er iets van. De laatste firmware is inmiddels geinstalleerd maar biedt hierin geen oplossing. Als iemand raad weet


    Groetjes,

    Wim.

  • #2
    Re: EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

    Ik denk dat je het knopje in stand 'L' moet zetten, wat boven on/off staat (gewoon verder klikken).
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

      Ik heb hetzelfde probleem met mij 5D mk1, 1 stand zou ervoor zorgen dat ik niet het instelwiel zou kunnen gebruiken, maar dat kan ik dus blijkbaar wel.

      Comment


      • #4
        Re: EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

        Nee dat is het probleem juist, die 'L' stand doet helemaal niets...

        Comment


        • #5
          Re: EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

          Eens terug naar de winkel gaan dan ?
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

            Tjah zit bijna niets anders op tenzij iemand nog een briljant idee heeft...maar het zou gewoon moeten werken klaar. In ieder geval bedankt voor je reactie.


            Wim.

            Comment


            • #7
              Re: EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

              huh ik snap het niet goed denk ik: het is toch normaal dat het grote wiel niets doet in 1 vd 2 'on' standen.

              Comment


              • #8
                Re: EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

                Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                huh ik snap het niet goed denk ik: het is toch normaal dat het grote wiel niets doet in 1 vd 2 'on' standen.
                Het doet in geen van beide standen iets
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

                  Oorspronkelijk geplaatst door freggel_wimmie Bekijk bericht
                  Tjah zit bijna niets anders op tenzij iemand nog een briljant idee heeft...maar het zou gewoon moeten werken klaar. In ieder geval bedankt voor je reactie.


                  Wim.
                  Je bent toch al terug naar fabrieksinstellingen gegaan om niets uit te sluiten ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

                    Vandaag ff bij kamera Express in Capelle a/d Ijssel geweest. Daar hebben ze e.e.a. nagekeken en idd het instelwiel op de achterzijde functioneerde niet zoals het hoorde. Bij bijvoorbeeld de M stand moet je namelijk met het instelwiel op de bovenkant de sluitertijd kunnen regelen (dat kon) en met het instelwiel op de achterzijde het diafragma en dat kon dus niet. Tevens dien je in bijvoorbeeld de P stand de belichting in het bovendisplay te kunnen regelen, dat kon ook niet. Die 'L' positie die is geintegreerd in de on/off knop had dus in mijn geval feitelijk geen functie. Enfin we zullen het meemaken na een week of 8 pfff.

                    Groet,

                    Wim.

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

                      Oorspronkelijk geplaatst door freggel_wimmie Bekijk bericht
                      Vandaag ff bij kamera Express in Capelle a/d Ijssel geweest. Daar hebben ze e.e.a. nagekeken en idd het instelwiel op de achterzijde functioneerde niet zoals het hoorde. Bij bijvoorbeeld de M stand moet je namelijk met het instelwiel op de bovenkant de sluitertijd kunnen regelen (dat kon) en met het instelwiel op de achterzijde het diafragma en dat kon dus niet. Tevens dien je in bijvoorbeeld de P stand de belichting in het bovendisplay te kunnen regelen, dat kon ook niet. Die 'L' positie die is geintegreerd in de on/off knop had dus in mijn geval feitelijk geen functie. Enfin we zullen het meemaken na een week of 8 pfff.

                      Groet,

                      Wim.
                      Sterkte met het wachten.
                      Het zou wel service geheten hebben als je een andere camera zou
                      mee krijgen,zeker omdat je hem pas drie weken hebt.

                      gr.ron.
                      http://exhi-fotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 5D Mark 2 probleem met bediening

                        Ik heb hem niet bij kamera Express gekocht maar ik had daar eerder goede ervaringen mee en ook nu sturen ze het ding voor mij op Heb mn 450D met o.a. de 17-40 L nog dus ik vermaak mij in de tussentijd wel.

                        Comment

                        Working...
                        X