Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaamse renovatiepremie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlaamse renovatiepremie

    Wij zijn (serieus) aan het verbouwen en willen nu de Vlaamse renovatiepremie aanvragen. We voldoen aan alle voorwaarden, maar bij één voorwaarde stel ik me vragen.

    We hebben nu al genoeg facturen die in aanmerking komen voor de maximale premie. Maar onze verbouwingen zijn nog niet af (zal pas eind januari zijn). De voorwaarde waar ik het over heb bepaalt dat je in je huis moet wonen op het moment dat je de aanvraag doet.

    Dat zou willen zeggen dat we tot begin 2011 moeten wachten om ons dossier in te dienen. Dit zou geen probleem zijn, mocht het niet zijn van het feit dat ik vrees voor het risico dat ze het opeens in hun hoofd gaan halen om deze premie af te schaffen (of nog te verstrengen). Er is immers als eens sprake van geweest.

    Mijn vraag is of er hier nog iemand in dezelfde situatie zit (of gezeten heeft). Heeft wonen meer met uw domicilie te maken (ons domicilie is niet veranderd, we wonen tijdelijk bij m'n ouders en onze post wordt naar daar doorgestuurd) ? Ik zou het liefst van al zo snel mogelijk de premie aanvragen (dit jaar dus), maar misschien bestaat daar dan het risico dat ze controle gaan uitvoeren of we er effectief wonen en dan al dan niet onze premie-aanvraag zullen weigeren...
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Vlaamse renovatiepremie

    Om uw woonplaats te kennen kijken ze waar je ingeschreven bent maar controles "kunnen" ze altijd eens uitvoeren.
    Nu duurt het ook al een heel tijdje voordat ze een dossier bekijken.
    Wie zegt trouwens dat je er niet kan wonen tijdens de werken? Natuurlijk kan dat niet als er geen dak op staat of er geen ramen en deuren zijn, maar anders ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Vlaamse renovatiepremie

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Wie zegt trouwens dat je er niet kan wonen tijdens de werken?
      Erin blijven wonen kon sowieso niet, zijn heel ingrijpende verbouwingen (nieuwe vloeren, stuk bijgebouwd, nieuwe trap op andere plaats, nieuwe bepleistering, nieuw dak, enz.) en we willen nu alles van het huis afhebben alvorens er weer in te trekken, we zijn al bezig sinds begin maart. We willen niet op een 'bouwwerf' leven. Terras aanleggen en tuinhuis kunnen later...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Vlaamse renovatiepremie

        Denk dat je best die dienst van de Vlaamse Overheid 's belt of een mailtje stuurt waarin je de situatie uitlegt. Als ze het daar nog niet weten weten ze het nergens.
        http://www.myricreaties.be

        Comment


        • #5
          Re: Vlaamse renovatiepremie

          Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
          Denk dat je best die dienst van de Vlaamse Overheid 's belt of een mailtje stuurt waarin je de situatie uitlegt. Als ze het daar nog niet weten weten ze het nergens.
          Gedaan.
          Enkel domicilie is van toepassing dus we moeten er niet "fysiek" aanwezig zijn.

          Maar wou toch de vraag stellen hier, is veel gezelliger...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment

          Working...
          X