Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audresselles, ma belle... (II)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Audresselles, ma belle... (II)

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Audresselles, ma belle... (II)

    pfieuw! petje af Dama
    die weerkaatsing van het licht in dat zand..
    Groeten!

    500px / Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Audresselles, ma belle... (II)

      Ben fan van dit soort fotografie, lange sluitertijden, zacht licht, less is more compo.
      Heel mooi


      Groeten,


      Luc

      Comment


      • #4
        Re: Audresselles, ma belle... (II)

        Dit is een prachtig beeld.
        Hier zou ik persoonlijk gekozen hebben voor een gecombineerde opname: de lucht zonder filter (om de wolken onbewogen in beeld te brengen) en de zee met. Maar: tis mijn persoonlijke mening die niets afdoet aan de kwaliteit van de opname !
        "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
        Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

        Comment


        • #5
          Re: Audresselles, ma belle... (II)

          prachtig, die steen brengt zoveel diepte in de foto...zalige kleurtjes ook!
          groetjes
          hilde

          Comment


          • #6
            Re: Audresselles, ma belle... (II)

            Super mooi
            Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

            MVG FLOWER Canon7D

            Comment


            • #7
              Re: Audresselles, ma belle... (II)

              De kleuren en de weerkaatsing van het licht zijn opnieuw prachtig weergegeven

              Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
              Hier zou ik persoonlijk gekozen hebben voor een gecombineerde opname: de lucht zonder filter (om de wolken onbewogen in beeld te brengen) en de zee met. Maar: tis mijn persoonlijke mening die niets afdoet aan de kwaliteit van de opname !
              Hier kan ik mij ook wel in vinden, nu zijn de wolken dichtbij onscherp wat aan de ene kant beweging suggereert maar aan de andere kant ook zorgt voor een minder goed gedeelte van de foto vind ik. Of het makkelijk uitvoerbaar is bij een stevige wind is een andere vraag Het idee vind ik in ieder geval goed
              Last edited by mortierke; 20 oktober 2010, 10:31.
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

              Comment


              • #8
                Re: Audresselles, ma belle... (II)

                Heb jij daar weer ideaal weer gehad zeg!! Toch mooi met die prachtige wolken erbij!
                Tja....en die steen met daarrond die "bevroren" zandstructuren....mooi hoor!!
                Gr Pascale
                Wat de wolken betreft....mmm....weet het zo niet...ik vind het eigenlijk goed zo....zie je goed de beweging erin!
                Eerlijkheid duurt het langst!!
                Mijn website: http://www.degrafon.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Audresselles, ma belle... (II)

                  Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                  Of het makkelijk uitvoerbaar is bij een stevige wind is een andere vraag Het idee vind ik in ieder geval goed
                  Is makkelijk uitvoerbaar: gewoon twee opnamen maken, eentje van de wolken zonder ND filter (of met een pola filter), de andere met ND filter en dan de rest in PS...

                  @ Tantine: zoals met alles... is gewoon mijn persoonlijke mening of smaak...
                  "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                  Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Audresselles, ma belle... (II)

                    Wat jij toch allemaal ziet, een hele mooie weer !
                    grtjes , fabke
                    Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Audresselles, ma belle... (II)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
                      Is makkelijk uitvoerbaar: gewoon twee opnamen maken, eentje van de wolken zonder ND filter (of met een pola filter), de andere met ND filter en dan de rest in PS...
                      Wat ik bedoel is dat gezien de (vermoedelijke) snelheid van de wolken een toch wel redelijk korte sluitertijd nodig zou zijn om de wolken 100% scherp te hebben en dan zou je gezien het tijdstip toch een donkere hemel kunnen hebben.
                      Maar Dama is de enige persoon die daarover uitsluitsel kan geven uiteraard, op de foto ziet het er een nogal winderig moment uit
                      vriendelijke groeten, Kurt
                      Mijn foto's
                      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Audresselles, ma belle... (II)

                        prachtige compo en kleuren
                        groetjes Ingrid

                        Comment


                        • #13
                          Re: Audresselles, ma belle... (II)

                          Weeral heel mooi, dat soort stoofpotjes weet je wel perfect te laten sudderen

                          De idee van Lambert Jan is zo gek niet eigenlijk ... ik stop dat even in mijn achterhoofd, kan misschien ooit eens nuttig zijn.

                          frans
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Audresselles, ma belle... (II)

                            Bedankt voor de reacties iedereen

                            @Lambert Jan,
                            Dit is een blend van 2 verschillende opnames, zonder ND of Polfilter.
                            ISO 400, f16, 10 en 4sec.
                            Heb bewust gekozen voor de langere tijd voor de wolken, omdat er inderdaad veel wind stond, en je de wolken zag bewegen. In deze foto wou ik er de beweging in zien, omdat dit goed paste met de lijnen van de voorgrond.
                            Ik heb ook een kortere belichtingstijd voor de wolken maar vond deze krachtiger.

                            Bedankt voor jouw kritische blik en suggestie
                            Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
                            Dit is een prachtig beeld.
                            Hier zou ik persoonlijk gekozen hebben voor een gecombineerde opname: de lucht zonder filter (om de wolken onbewogen in beeld te brengen) en de zee met. Maar: tis mijn persoonlijke mening die niets afdoet aan de kwaliteit van de opname !
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Audresselles, ma belle... (II)

                              Prachtig man wat jij ons hier de laatste tijd allemaal laat zien.
                              Stuk voor stuk opnames waarover is nagedacht.
                              www.photo-rudi.be

                              Comment

                              Working...
                              X