Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel verschil tussen Micro Four Third(NEX, PEN) en traditionele DSLR ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel verschil tussen Micro Four Third(NEX, PEN) en traditionele DSLR ?

    Ik ben op zoek naar een betere camera. Hij zal allround worden ingezet; o.a. voor een hobby encyclopedie website, fotograferen van mijn kinderen, vakantiefoto's,... Ik zou ook graag af en toe eens willen meedoen aan een fotowedstrijd

    Ik heb 2 zeer goede aanbiedingen voorliggen , nl. de Sony A-330 voor 329 euro en de Sony A-200 voor 299 euro.

    Het nadeel van deze camera's, voor mij althans, is dat ze vrij groot zijn en niet kunnen filmen.
    Het voordeel is dat ze snel zijn en dat de beeldkwaliteit uitmuntend.

    Nu heb ik mij de laatste week verdiept in de zogenaamde Micro Four Third modellen, zoals de SONY Nex3/5 en de Olympus PEN reeks. Voordeel is dat ze kleiner zijn en HD kunnen filmen. Voorbeeld foto's op Flickr van deze toestellen zijn ook wondermooi.

    Kan men deze camera's met elkaar vergelijken qua beeldkwaliteit ofzit er degelijk een merkbaar kwaliteitsverschil tussen deze beide types van camera's (low light situaties, macro fotografie, natuur & portret, actiefoto's) ?
    Olympus E-P1 White
    www.StartXL.be : quizvragen, wist-je-datjes, foto's en webgids en forum.

  • #2
    Re: Veel verschil tussen Micro Four Third(NEX, PEN) en traditionele DSLR ?

    Oorspronkelijk geplaatst door GDon Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een betere camera. Hij zal allround worden ingezet; o.a. voor een hobby encyclopedie website, fotograferen van mijn kinderen, vakantiefoto's,... Ik zou ook graag af en toe eens willen meedoen aan een fotowedstrijd

    Ik heb 2 zeer goede aanbiedingen voorliggen , nl. de Sony A-330 voor 329 euro en de Sony A-200 voor 299 euro.

    Het nadeel van deze camera's, voor mij althans, is dat ze vrij groot zijn en niet kunnen filmen.
    Het voordeel is dat ze snel zijn en dat de beeldkwaliteit uitmuntend.

    Nu heb ik mij de laatste week verdiept in de zogenaamde Micro Four Third modellen, zoals de SONY Nex3/5 en de Olympus PEN reeks. Voordeel is dat ze kleiner zijn en HD kunnen filmen. Voorbeeld foto's op Flickr van deze toestellen zijn ook wondermooi.

    Kan men deze camera's met elkaar vergelijken qua beeldkwaliteit ofzit er degelijk een merkbaar kwaliteitsverschil tussen deze beide types van camera's (low light situaties, macro fotografie, natuur & portret, actiefoto's) ?

    Dan heb je je volgens mij niet genoeg verdiept want de sony NEX heeft een DSLR (reflex camera) sensor (APS-C formaat) en hoort niet bij de zogenaamde micro four thirds ...

    De micro four thirds sensor houdt ergens het midden tussen deze van de nex en deze van de compactjes qua grootte.

    HIER kan je een vergelijking qua sensor-grootte zien.
    Last edited by Wimpy; 19 oktober 2010, 13:04.

    Comment


    • #3
      Re: Veel verschil tussen Micro Four Third(NEX, PEN) en traditionele DSLR ?

      De crop factor van een NEX is dezelfde als een APS-C (A2XX/A3XX, A4XX/A5XX, A7XX series) camera van Sony: +/- 1,5. De Micro Four Thirds hebben een crop factor van +/- 2,0 .

      Voor de genoemde situaties zal zo'n NEX (of Micro Four Thirds) zich prima uit de slag trekken. Bij actiefoto's zijn ze niet echt een optie omwille van het contrast-detectie AF-systeem - daar is een DSLR de betere optie.

      Ik weet niet hoe het zit bij de Micro Four Thirds camera's, maar om te filmen heb je bij Sony trouwens een paar microfoontjes die je erop kan monteren . Ik neem aan dat je geluid meteen een stuk beter wordt daarmee...

      Deze gaat op de A560/A580 en A33/A55...€ 230 bij SonyStyle.
      Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.

      Deze ook, maar goedkoper (€ 150 bij SonyStyle).
      Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.

      En deze gaat op de NEX-camera's (€ 120).
      Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Veel verschil tussen Micro Four Third(NEX, PEN) en traditionele DSLR ?

        Ik heb een E-PL1 sinds een half jaar en ben er supertevreden van. Ook hier kan je een stereo-microfoon op monteren.

        Voor wat voorbeelden :

        http://www.flickr.com/photos/benbammens/
        www.benbammens.be

        Comment


        • #5
          Re: Veel verschil tussen Micro Four Third(NEX, PEN) en traditionele DSLR ?

          Prachtige foto's benbammens.
          Kan je er ook actie mee vastleggen (vliegende vogel, springende kinderen, rijdende auto's) ?
          En hoe zijn de videomogelijkheden ?
          Olympus E-P1 White
          www.StartXL.be : quizvragen, wist-je-datjes, foto's en webgids en forum.

          Comment

          Working...
          X