Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gepensioneerde van Kodak krijgt erkenning....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gepensioneerde van Kodak krijgt erkenning....

    voor de uitvinding van de digitale camera.

    Dit moet zowat de meest sarcastische prijs zijn die ooit gegeven werd.
    Kodak leefde gewoon van pellicule, en deze uitvinding heeft Kodak zowat gedecimeerd.

    http://finance.yahoo.com/news/Kodaks....html?x=0&.v=1
    Ongelooflijk dat ze hun eigen uitvinding zo slecht hebben kunnen verkopen. Waarschijnlijk waren ze totaal verblind en in slaap gesust door het succes en het gemakkelijke geld dat binnenkwam met de verkoop van filmkes en het afdrukken van foto's.

    Vandaag betekent Kodak nog zo weinig in de fotografiewereld, maar vroeger...

    Mijn vader heeft een hele carrière gewerkt bij Kodak, en ik heb tijdens een vakantiejob nog ooit een paar duizend 'pochettes' gesorteerd.
    Mijn eerste digitaaltjes (compactje en bridge) waren dan ook van Kodak. Eén van die 2 werkt nog.

    Dus vanop afstand volg ik het nog wat, en ergens vind ik het spijtig dat dit bedrijf zowat gedoemd is te verdwijnen.
    Last edited by Guest14; 18 oktober 2010, 19:03. Reden: Typo

  • #2
    Re: Gepensioneerde van Kodak krijgt erkenning....

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    voor de uitvinding van de digitale camera.

    Dit moet zowat de meest sarcastische prijs zijn die ooit gegeven werd.
    Kodak leefde gewoon van pellicule, en deze uitvinding heeft Kodak zowat gedecimeerd.


    Ongelooflijk dat ze hun eigen uitvinding zo slecht hebben kunnen verkopen. Waarschijnlijk waren ze totaal verblind en in slaap gesust door het succes en het gemakkelijke geld dat binnenkwam met de verkoop van filmkes en het afdrukken van foto's.

    Vandaag betekent Kodak nog zo weinig in de fotografiewereld, maar vroeger...

    Mijn vader heeft een hele carrière gewerkt bij Kodak, en ik heb tijdens een vakantiejob nog ooit een paar duizend 'pochettes' gesorteerd.
    Mijn eerste digitaaltjes (compactje en bridge) waren dan ook van Kodak. Eén van die 2 werkt nog.

    Dus vanop afstand volg ik het nog wat, en ergens vind ik het spijtig dat dit bedrijf zowat gedoemd is te verdwijnen.
    Heb wellicht je vader gekend want ben ook oudgediende van "The Yellow Box".
    Wees gerust Kodak komt hier mss ietwat dom over maar achter de schermen gebeurden (en gebeuren nog) er veel zaken die het daglicht (hihi) niet mochten zien. Alles onder het mom van "Gentlemens Agreement", maar met het uiteindelijk doel om er geld uit te slaan.( If you can't beat them, join them).
    Voorbeelden, genoeg: Polaroid, Instant Camera ,Baush & Lomb, Image transfer system, Magnetic Tape storage, Dye transfer, Heath develloping paper, Xerox, Linagraph,... en de veelvuldige "Private Labels".

    Henri
    Last edited by kodachrome; 18 oktober 2010, 21:06.
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Gepensioneerde van Kodak krijgt erkenning....

      in Antwerpen en omstreken heeft toch iedereen "ne kodak" ipv een fototoestel.

      Comment

      Working...
      X