Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mand met eten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mand met eten

    Beste,

    Ik zou zo snel mogelijk een geschenkmand moeten fotograferen.

    Dit gebeurt in een lokaal met veel ruiten dus licht zal wel voldoende zijn denk ik, en gebeurt met het toestel canon 7D met 18-135mm.

    Hoe zou ik mijn camera het beste instellen.
    Ik zelf dacht aan:
    Manuele stand:
    - ISO rond 3200( met eventueel flitser)
    - Sluitertijd pas ik dan wel aan aan mijn licht maar ik veronderstel 1/320 ofzo.
    - Grootste probleem is mijn diafragma, moet ik dit ZO laag mogelijk proberen te zetten om alles scherp te krijgen of net zo hoog mogelijk want mij is er beide mogelijkheden verteld geweest. F/3.5 of liever F/36 ??


    Lijkt dit goede instellingen voor stilleven? Ik wil vooral alles zo scherp mogelijk krijgen.

    Mvg,
    Brecht

  • #2
    Re: Mand met eten

    Waarom die hoge ISO?
    Maximaal 800 zou ik zeggen...
    Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

    Comment


    • #3
      Re: Mand met eten

      als er voldoende licht is waarom zou je dan zo'n hoge iso nemen ?
      begin met iso 100-200 , f8 , 1/125 en pas je sluitertijd aan tot het goed belicht is . flitsen zou ik niet doen aangezien er dikwijls folie rond zo'n manden zit .

      Comment


      • #4
        Re: Mand met eten

        Vergeet vooral je statief niet mee te doen en je ISO's zo laag mogelijk te houden.
        Zet je camera op diafragma-prioriteit en als je kan je flitser laten bouncen, dit in combinatie met het natuurlijk licht dat binnenvalt.
        En dan maar spelen met je diafragma-instelling en je flitslicht
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Mand met eten

          Laagste iso, diafragma wat je nodig hebt voor de scherptediepte, camera op het statief klik(spiegel omhoog) en nog maals klik->klaar. O ja eerst ruisonderdrukking lange sluitertijden aanzetten.

          Iso pas gaan verhogen als de sluitertijd in de buurt van de uiterste houdbaarheidsdatum gaat komen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X