Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 60D als secundaire body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 60D als secundaire body

    Ondertussen al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb. Ik ben van plan om binnenkort een Canon EOS 60D aan te schaffen als secundaire body.
    Ik ben clubfotograaf bij VC Argex Duvel Puurs (Liga volleybal) en KVC Willebroek-Meerhof (Bevordering B voetbal).

    Ik heb reeds het volgende in mijn arsenaal:
    * Canon EOS 7D
    * Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM
    * Canon EF 20mm F/2.8 USM
    * Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM
    * Canon EF 85mm F/1.8 USM

    Mijn 7D blijft mijn primaire body. Hierop zou ik dan sowieso de 70-200mm houden.

    Ik zou dan de 60D als secundaire body gebruiken met de 17-55mm. De 60D heeft dezelfde ISO waarden en aantal megapixel. Het enige "nadeel" is 5,3 frames/sec, wat toch wel iets trager is dan de 7D.

    Zou de 60D in mijn geval een degelijke aankoop zijn?

    Ik hoor het graag

    Ivan
    Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

  • #2
    Re: Canon EOS 60D als secundaire body

    Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht
    Het enige "nadeel" is 5,3 frames/sec, wat toch wel iets trager is dan de 7D.
    maar je kan er wel weer een externe microfoon op aan sluiten.
    lijkt mij erg handig.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 60D als secundaire body

      Daar had ik nog niet direct bij stilgestaan. De 60D kan dan ook gebruikt worden om interviews af te nemen met spelers, trainer,...

      Thanks voor de tip

      Ivan
      Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 60D als secundaire body

        Ik zou nog een 7D nemen dan heb je dezelfde interface. Ik heb een D700 + grip en een D2h en bij de D2h zit het AF-on knopje op de grip niet naast het primaire wiel maar eronder, hoe vaak ik er wel niet naar moet zoeken.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 60D als secundaire body

          Oorspronkelijk geplaatst door TOPCyber Bekijk bericht

          Thanks voor de tip
          You're welcome.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 60D als secundaire body

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik zou nog een 7D nemen dan heb je dezelfde interface.
            En de prijs van een tweedehands 7D gaat niet hoger liggen dan een 60D

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 60D als secundaire body

              Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
              En de prijs van een tweedehands 7D gaat niet hoger liggen dan een 60D
              Geen idee, maar het is gewoon erg lastig werken met 2 bijna gelijke camera's.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 60D als secundaire body

                En waarom geen 5D markII ? Vollybal = indoor = hoge iso.

                De 60D heb ik geen ervaring mee.
                Maar als je al content bent van de 7D, zou ik dezelfde body kopen
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 60D als secundaire body

                  is de 5d niet te traag en de 1d daarvoor beter?
                  Fotografie is leren kijken.
                  http://johanluyckx.weebly.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 60D als secundaire body

                    De 7D heeft een maximum ISO van 12800 wat, voor de slechte zalen waar ik fotografeer, meer dan voldoende is... Meestal maak ik gebruik van 4000 ISO. Dat met een sluiter van 1/500 lukt dit zonder probleem.

                    Ik had al gedacht aan een 1D of 5D, maar dan vormt er zich het volgend probleem. Ik kan uiteraard de 70-200mm op een FF gebruiken, maar dan krijg ik spijtig genoeg niet meer het bereik dat ik met mijn crop (7D) heb. En de 17-55 kan enkel op een crop worden gemonteerd. Dus zou ik moeten inbinden op bereik. Daarom had ik gedacht aan nog een 2de crop, waaronder dus de 60D.
                    Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 60D als secundaire body

                      Gezien je sport fotografeert, vind ik de 7D toch meer geschikt dan de 60D.
                      Ik zou voor een tweede 7D gaan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 60D als secundaire body

                        Dan zal ik de voor -en nadelen tegen elkaar moeten afwegen.

                        De 7D die ik al zeer goed ken ondertussen, maar toch nog boven de 1000 eurootjes (+/- 1200) of de 60D die net onder de 1000 euro valt en die het voordeel heeft een externe microfoon aan te kunnen sluiten (ideaal voor interview na de wedstrijd).

                        Dus afwegen maar
                        Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

                        Comment

                        Working...
                        X