Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 50d of nikon d90...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 50d of nikon d90...

    Beste BD leden,

    [Mod-LesC]Verdachte spamzin geschrapt.[/Mod]
    Graag wil ik de definitieve stap zetten naar een DSRL toestel. Ik moet van nul af aan beginnen dus daarom graag u mening tussen 2 toestellen waar ik enorm over twijfel en niet weet welk kopen. Mijn budget is rond de 1850 euro. De twee toestellen zijn :
    Canon EOS 50D ( in kit of zonder ?? )
    Nikon D90 ( met kitlenzen of zonder ??? )

    Koop ik best in beide gevallen de body afzonderlijk en koop ik er een lens bij ???
    Of koop ik het best alles ineen met kitlens , zoals er nu veel worden aangeboden.
    Indien ja , welke lens ??? Specifieke onderwerpen heb ik niet, dus zal het zowel : nacht, dag , landschappen, sport, optredens ( sportpaleis - andere zalen ) toch 50% binnenhuis of zalen en optredens, maar ook strand , vakantie , een beetje ALL-ROUND.
    Mag ik jullie eerlijke mening , zodat ik toch voor jaren goed zit met mijn toestel.

    Dank bij voorbaat.


    grt,

    Beginnerke
    Last edited by LesC; 18 oktober 2010, 17:02.

  • #2
    Re: Canon eos 50d of nikon d90...

    Beide toestellen zijn goed en zullen je prima resultaten geven, de enige verschillen gaan liggen in persoonlijke smaak.
    Voor optredens wel even oppassen, op veel optredens mag je niet binnen met een DSLR zonder pers accreditatie.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 50d of nikon d90...

      Oorspronkelijk geplaatst door daing23 Bekijk bericht
      Beste BD leden,

      [Mod-LesC]Verdachte spamzin geschrapt.[/Mod]
      Graag wil ik de definitieve stap zetten naar een DSRL toestel. Ik moet van nul af aan beginnen dus daarom graag u mening tussen 2 toestellen waar ik enorm over twijfel en niet weet welk kopen. Mijn budget is rond de 1850 euro. De twee toestellen zijn :
      Canon EOS 50D ( in kit of zonder ?? )
      Nikon D90 ( met kitlenzen of zonder ??? )

      Koop ik best in beide gevallen de body afzonderlijk en koop ik er een lens bij ???
      Of koop ik het best alles ineen met kitlens , zoals er nu veel worden aangeboden.
      Indien ja , welke lens ??? Specifieke onderwerpen heb ik niet, dus zal het zowel : nacht, dag , landschappen, sport, optredens ( sportpaleis - andere zalen ) toch 50% binnenhuis of zalen en optredens, maar ook strand , vakantie , een beetje ALL-ROUND.
      Mag ik jullie eerlijke mening , zodat ik toch voor jaren goed zit met mijn toestel.

      Dank bij voorbaat.


      grt,

      Beginnerke

      Wil je ermee kunnen filmen , neem dan de Nikon 90D of de 7D van Canon,
      wens je geen filmfunctie dan is de 50D van Canon een goeie keuze met de 17-55 f/2.8 IS of de 24-70 f/2.8(Canon) , go for it
      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 50d of nikon d90...

        Kies je voor de Canon 50D dan heb je nog budget voor de fantastische 17-55 2.8. Tenzij
        je wilt filmen of van plan bent om full frame te gaan. Anders heb je prijs / kwaliteit een
        fantastische combinatie in handen.

        Comment

        Working...
        X