Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 sluitertijdvraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 sluitertijdvraag

    hallo iedereen!

    heb sinds vrijdag een Nikon D90.
    zeer fijn toestel en al naarstig begonnen met het beter te leren kennen.

    nu mijn vraag. ik kan sinds deze middag de sluitertijd nt meer verkorten. In geen enkele opnamemode, zelfs niet in de S stand.
    heb testje gedaan en de langere sluitertijden lijken ok maar van zodra ik onder de 1 seconde (give or take) wil gaan blijft ze trager sluiten dan ingesteld..

    waarschijnlijk één of andere beginnersfout en zie ik een ongewenste instelling over het hoofd of zo maar geraak er nt wijs uit..

    iemand die me raad kan geven?

    dank

  • #2
    Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

    Oorspronkelijk geplaatst door darras Bekijk bericht
    hallo iedereen!

    heb sinds vrijdag een Nikon D90.
    zeer fijn toestel en al naarstig begonnen met het beter te leren kennen.

    nu mijn vraag. ik kan sinds deze middag de sluitertijd nt meer verkorten. In geen enkele opnamemode, zelfs niet in de S stand.
    heb testje gedaan en de langere sluitertijden lijken ok maar van zodra ik onder de 1 seconde (give or take) wil gaan blijft ze trager sluiten dan ingesteld..

    waarschijnlijk één of andere beginnersfout en zie ik een ongewenste instelling over het hoofd of zo maar geraak er nt wijs uit..

    iemand die me raad kan geven?

    dank
    Op welke waarde staat het diafragma?
    Paul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

      hallo Paul,

      heb verschillende diafragma's zitten uitproberen, zonder resultaat

      kun je anders f-waarde aanbevelen waarbij de sluitertijd normaal gezien zeer kort kan worden ingesteld? dan weet ik direct of er iets scheelt

      bedankt

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

        Je sluiter doet normaal wat je instelt : dus trager dan wat je ingesteld hebt lijkt me heel vreemd...

        Wat gebeurt er als je manueel werkt (dus de M stand) : daar kan je alles instellen zoals je het zelf wil.
        dus als je daar 1/1000 instelt, dan moet je camera dat doen. De foto zal dan normaal wel onderbelicht zijn, maar dat is hier niet belangrijk...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

          hoi allemaal, kun je in de M stand wel een door jou gewenste sluitertijd instellen .
          Heb zelf een D90 en van alles geprobeerd om een situatie te creeren van het door jou genoemde verschijnsel ,maar krijg het niet voor elkaar .
          Daarom de vraag of het in de M stand wel lukt .
          Groetjes gijs
          Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

            Volgens mij een geval van 'bijna DOA' en nu overleden. Gewoon terug naar de winkel en een nieuwe halen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

              nee, ook in de M stand lukt het mij nt

              terug naar de winkel vrees ik

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

                reset naar fabriksinstellingen???
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

                  welke lens gebruik je en kun je daar iets op instellen?
                  Heb je de lens wel eens eraf gehaald en weer (goed) teruggezet?
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

                    Is je effectieve sluitertijd niet lager te krijgen dan 1 seconde, of lijkt het zo ?
                    In dat laatste geval heb je misschien "Exposure Delay" aanstaan.
                    Dan wacht de camera 1 seconde nadat je op de releaseknop hebt gedrukt om de sluiter te openen.
                    De spiegel klapt wel direct op, dus misschien lijkt het daarom of de sluitertijd niet lager dan 1 seconde kan ?
                    Zie je in het display wel een lage sluitertijd staan of niet ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

                      ook al geprobeerd
                      vnvd nogmaals proberen en ook de persoonlijk instellingen eens resetten..
                      heb weinig hoop

                      zijn hier al meer klachten over of ben ik de eerste?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

                        Zeker dat er geen kleine L staat bij je sluitertijd,(bovenste display)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Zeker dat er geen kleine L staat bij je sluitertijd,(bovenste display)
                          Dat zit alleen op de hele dure......
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

                            probleem opgelost!

                            had gisteravond ook een mail naar Nikon support gestuurd. deze morgen al antwoord dat het waarschijnlijk opgelost zou zijn met de persoonlijke instellingen te herstellen naar standaardinstellingen.

                            zo gezegd, zo gedaan en probleem is opgelost. nu weet ik natuurlijk wel nog nt wat ik fout heb gedaan

                            dikke merci iedereen!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90 sluitertijdvraag

                              ik vermoed dat je misschien de knop van Auto-bracketing hebt ingedrukt

                              Comment

                              Working...
                              X