Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d7000

    ben nieuw op Bd forum,
    heb men oog laten vallen op de nieuwe nikon d7000,
    is de tamron 18-270 Di II VC even degelijk als zijn nikon broertje ,(scheelt wel een pak in aankoop,dus) bedoeling is reisfotografie,vooral portretten,dus zoomen en eventueel uitsnijden en vergroten.
    en wie heeft ervaring met aankoop via digital warehouse,verkopen wel de nikon d7000 aan prijs ver beneden anderen!
    wie heeft ervaring?
    met dank
    nikon d90

  • #2
    Re: nikon d7000

    Oorspronkelijk geplaatst door epicurus Bekijk bericht
    ben nieuw op Bd forum,
    heb men oog laten vallen op de nieuwe nikon d7000,
    is de tamron 18-270 Di II VC even degelijk als zijn nikon broertje ,(scheelt wel een pak in aankoop,dus) bedoeling is reisfotografie,vooral portretten,dus zoomen en eventueel uitsnijden en vergroten.
    en wie heeft ervaring met aankoop via digital warehouse,verkopen wel de nikon d7000 aan prijs ver beneden anderen!
    wie heeft ervaring?
    met dank
    Je doet wat je wil uiteraard maar ik zou NOOIT een 15x zoom kopen, het is tegen alle natuurwetten in dat die lens goed kan zijn, nt van nikkor, nt van eender ander merk.

    je koopt een dslr he......... dan wissel je best lenzen hoor.


    my 2cnts

    veel succes met je D7000 , is een prima machientje denk ik om te starten.


    mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #3
      Re: nikon d7000

      Het mag dan tegen alle natuurwetten zijn, maar je kan best goed foto's maken met zo'n superzoom, hier een Tamron 28-300 non VC.

      Dit wil niet zeggen dat het niet beter kan, maar zo slecht als men altijd beweerd wordt......maar wel altijd een klein diafragma en dus ook hoge iso, maar dat zal ook niet zo'n bezwaar zijn op die camera.

      De Tamron 18-270 schijnt trouwens nog een heel goede te zijn.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: nikon d7000

        Dat is een een zeer goede foto...met die tamron...ik ben zelf ook tevreden van mijn 17-50mm 2.8f Tamron maar ik zou nooit de 18-270mm Tamron kopen...iemand in de club heeft deze en ik vind de foto's niet echt spectaculair vinden....tegenover een 18-200VR van Nikon dan...mijn advies koop een 18-105mmVR en eventueel later een 70-300mmVR van nikon erbij en je zult veel betere foto's nemen geloof me.....

        succes


        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: nikon d7000

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Het mag dan tegen alle natuurwetten zijn, maar je kan best goed foto's maken met zo'n superzoom, hier een Tamron 28-300 non VC.
          Dit wil niet zeggen dat het niet beter kan, maar zo slecht als men altijd beweerd wordt......maar wel altijd een klein diafragma en dus ook hoge iso, maar dat zal ook niet zo'n bezwaar zijn op die camera.

          De Tamron 18-270 schijnt trouwens nog een heel goede te zijn.
          Idd niet zo slecht op eerste zicht maar dit is al een 10x zoom ipv een 15x
          Nu heb je natuurlijk een 10x zoom van 400€ en één van 2000€, dat zie je dan hopelijk ook aan de foto's he
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #6
            Re: nikon d7000

            Ik heb sedert enkele dagen de nieuwe Nikon 28-300 variant en de eerste resultaten verrassen mij erg, in positieve zin, dit is een lens die ik véél zal gebruiken !

            Comment


            • #7
              Re: nikon d7000

              bedankt voor de reakties,
              maar ik hou ervan om avontuurlijk te reizen en de ''koppen'' van mensen uit andere culturen vind ik zo boeiend en o zo moeilijk te benaderen ,daarom opteer ik voor een 18-200/250/270,ook denkende aan het volume en gewicht als je verschillende lenzen moet meenemen, ik had vroeger een canon 450 met daarop men oude analoge 70-300,
              (heb hem niet meer)mooie foto's mee genomen,dus kijk ik nu uit naar een zeer degelijk toestel (nikon d7000) met de meeste pracktische lens,en als nikonlens zoveel beter is dan de tamron moet het maar,of kan iemand me overtuigen dat ik toch geld bespaar door de tamron aan te schaffen
              groetjes
              nikon d90

              Comment


              • #8
                Re: nikon d7000

                Waarom dan niet de 70-300 VR als je op de 450D een vergelijkbare had?
                Dit is toch een lens die goede kritieken krijgt.

                Comment


                • #9
                  Re: nikon d7000

                  Bij mij op de fotocursus zijn er een drietal mensen met de 18-270 van Tamron. Ik heb reeds enkele van hun foto's kunnen bekijken (in Lightroom en uitvergroot) en het resultaat mag er wel zijn vind ik.
                  Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon d7000

                    heb zojuist in Photo Special gelezen:
                    de nikon AF-S DX 18-200 mm. f 3.5-5.6 DX-VR heeft eeb zoombereik van 27-300 bij een camera uit de nikon DX serie,dus ook bij de nieuwe nikon d7000?prijs rond 575?
                    nikon d90

                    Comment


                    • #11
                      nikon d7000

                      Ja kwestie allround is de 18-200 beter op DX dan een 28-300

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon d7000

                        'k Denk dat ik maar ga slapen want 'k snap niets van heel de discussie.
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon d7000

                          Ondertussen iemand de D7000 al tegengekomen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon d7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk bericht
                            Ondertussen iemand de D7000 al tegengekomen?
                            Nog niet in de winkel tegengekomen, enkel even mee kunnen spelen in de Nikon Plaza...
                            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                            Comment

                            Working...
                            X