Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

itunes gebruikers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • itunes gebruikers

    Vraagje, geraak er maar niet uit > itunes.
    Als ik CD's rip komen deze onmiddellijk in de map itunes music.
    Nu, indien ik iets download, sla dit op in een bepaalde map.
    Daarna ga ik naar itunes en doe ik :
    "Voeg toe aan bibliotheek ..."
    Itunes zet dat bestand dan automatisch naar Itunes media folder.

    Wil dit zeggen dat ik hierna bestand/folder totaal kan verwijderen op originele locatie?
    Wat met backups?
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

  • #2
    Re: itunes gebruikers

    Bij voorkeuren ga je naar het tabblad geavanceerd. Daar vink je aan ' Bestanden naar itunes media kopieren bij toevoegen aan bibliotheek. Dan kopieerd hij dus je muziek van je download folder naar je itunes folder. Daarna kan je ze eventueel uit je download map verwijderen. Als je een backup wil maken van je itunes muziek kan je ineens je map itunes kopieren naar een andere harde schijf.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: itunes gebruikers

      OK ... bedankt voor input.
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

      Comment


      • #4
        Re: itunes gebruikers

        iTunes werkt niet met links naar bestanden die overal op je computer staan maar gebruikt een eigen structuur.

        Als je het toevoegt aan je bibliotheek dan slaat iTunes het ook op in zijn eigen bestandsstructuur. Je kan dan het bestand in de downloadmap verwijderen.

        Althans, dat is toch zo op de Mac, ik veronderstel ook bij PC...

        Comment


        • #5
          Re: itunes gebruikers

          Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
          iTunes werkt niet met links naar bestanden die overal op je computer staan maar gebruikt een eigen structuur.

          Als je het toevoegt aan je bibliotheek dan slaat iTunes het ook op in zijn eigen bestandsstructuur. Je kan dan het bestand in de downloadmap verwijderen.

          Althans, dat is toch zo op de Mac, ik veronderstel ook bij PC...
          Dit is ook de grootste aanpassing voor de pc gebruikers, die zijn gewend om vanuit folders te werken. En mac zet alles in library's (foto's, movies, muziek, noem maar op)
          Dan crasht hun computer, en zijn ze alle library's kwijt. En kunnen ze ook geen content van hun ipod terughalen (tenminste niet zonder speciale tools)
          Ikzelf gebruik nog steeds mijn oude "pc structuur", dus folders, welke in importeer in mijn itunes. En ik maar backups van beide.
          Als ik zo ooit terug naar een pc wil, heb ik alle originele bestanden nog. Je weet maar nooit.

          Comment


          • #6
            Re: itunes gebruikers

            Bij iTunes heb je ook nog folders. Alleen, je gaat er fysisch niet in werken en eigenlijk zijn ze niet bedoeld om in te werken.

            Je gebruikt iTunes (het programma) en daarin navigeer je, importeert je muziek en ga je beluisteren en eventueel terug nummers exporteren als je een MP3 nodig hebt.

            Op Mac (ik weet niet hoe het bij PC is, maar veronderstel hetzelfde) heb je ergens in je bestanden op je computer een map iTunes met daarin een hele boel submappen. Voor elke artiest is er een map. En hierin staan dan weer alle nummers van deze artiest. Het is niet de bedoelling dat je hier zelf in gaat rommelen, bestanden bijvoegen of hernoemen, want dan loop het fout. Alle wijzigingen doe je in het programma.

            Bij het maken van een backup is het handig, je maakt een backup van je iTunes "library", én een backup van de iTunes bestanden. Bij Mac is dat één map, met daarin zowel het programma als de bestanden.
            Als je dan een crash hebt zet je de ganse map iTunes terug en heb je zowel je library als al je bestanden.

            Je hoeft dus niet de originele bestanden nog eens op een andere plaats bij te houden. Mag wel hé, en je kunt nooit veilig genoeg spelen, maar hoeft niet...
            Last edited by MDF; 17 oktober 2010, 10:59.

            Comment


            • #7
              Re: itunes gebruikers

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Dit is ook de grootste aanpassing voor de pc gebruikers, die zijn gewend om vanuit folders te werken. En mac zet alles in library's (foto's, movies, muziek, noem maar op)
              Dan crasht hun computer, en zijn ze alle library's kwijt. En kunnen ze ook geen content van hun ipod terughalen (tenminste niet zonder speciale tools)
              Ikzelf gebruik nog steeds mijn oude "pc structuur", dus folders, welke in importeer in mijn itunes. En ik maar backups van beide.
              Als ik zo ooit terug naar een pc wil, heb ik alle originele bestanden nog. Je weet maar nooit.
              Sorry Rudy, maar daar sla je de bal toch behoorlijk mis hoor een Mac zet inderdaad alles in een library, maar niet op de manier die jij beschrijft.
              iTunes verplaatst alleen de originele files, maar verandert er geen bit aan. De originele muziekfiles worden naar de map iTunes music gekopieerd (wanneer je dit ingesteld hebt staan onder je voorkeuren) onder een bepaalde structuur. Vervolgens wordt naar dit bestand een link gelegd in de library file, die niets meer is dan een XML-lijst met links. Je originele files zal je dus nooit ofte nimmer kwijt raken als je gewoon de map iTunes backupt.

              Comment


              • #8
                Re: itunes gebruikers

                Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                Sorry Rudy, maar daar sla je de bal toch behoorlijk mis hoor een Mac zet inderdaad alles in een library, maar niet op de manier die jij beschrijft.
                iTunes verplaatst alleen de originele files, maar verandert er geen bit aan. De originele muziekfiles worden naar de map iTunes music gekopieerd (wanneer je dit ingesteld hebt staan onder je voorkeuren) onder een bepaalde structuur. Vervolgens wordt naar dit bestand een link gelegd in de library file, die niets meer is dan een XML-lijst met links. Je originele files zal je dus nooit ofte nimmer kwijt raken als je gewoon de map iTunes backupt.

                Al eens gekeken in die library's? ik vind daar niks in terug. veel files, maar die benamingen...
                neen, dit is totaal anders dan de PC wereld...

                Comment


                • #9
                  Re: itunes gebruikers

                  Dan kijk je volgens mij toch op de verkeerde plaats hoor Al je originele files zijn makkelijk terug te vinden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: itunes gebruikers

                    Alle files zijn bij mij makkelijk te herkennen en worden door iTunes logisch geklasseerd. Het bestand dat je importeert van een CD of via een externe bron wordt door iTunes opgeslagen in zijn eigen mappen. iTunes converteert het bestand volgens de gebruiker vooraf bepaalde voorkeuren (vb. 128, 192 of 320 kbps en nog een aantal andere parameters...)

                    Zo zien deze mappen er bij mij uit (ikzelf heb hier geen verdienste aan, dat doet iTunes automatisch). En als bestandsformaat heb ik vooraf gekozen voor m4a, dit zou voor jou mp3 kunnen zijn...



                    Maar... in deze mappen hoef je niet te zijn. Ga er zeker niet in rommelen of wijzigen of je krijgt gegarandeerd problemen.

                    Als je een muziekfile dus importeert in iTunes en je kiest voor een bitsnelheid van bv 128 kbps, dan is dit nog goed beluisterbaar en heb je een nog aanvaardbare kwaliteit. Het nummer wordt zo geconverteerd en bewaard in de mappen.

                    Doch zou je om een of andere reden achteraf de originele resolutie terug willen hebben om iemand te bezorgen (het origineel dus, niet de downsampeling naar 128 kbps) dan is dit niet meer mogelijk zonder de originele file. Opslaan in de hoogste kwaliteit (320 kbps) of zelfs opslaan als 'lossless' is dan de oplossing. Maar dan krijg je uiteraard zéér grote bestanden. Vergelijkbaar met foto's bewaren als RAW versus JPG in een lagere resolutie. Alhoewel de vergelijking niet helemaal correct is...

                    Comment


                    • #11
                      Re: itunes gebruikers

                      tnx 4 input..
                      Nu iets bijkomend, alle muziek welke ik toevoeg, staan dubbel in itunes, wat zou hiervan reden kunnen zijn?
                      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                      Comment


                      • #12
                        Re: itunes gebruikers

                        Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                        tnx 4 input..
                        Nu iets bijkomend, alle muziek welke ik toevoeg, staan dubbel in itunes, wat zou hiervan reden kunnen zijn?

                        Als je een map toevoegd met mp3's en er staat een playlist file in die map dan zet hij alles dubbel. Dus de playlist file verwijderen en je probleem is opgelost.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: itunes gebruikers

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Als je een map toevoegd met mp3's en er staat een playlist file in die map dan zet hij alles dubbel. Dus de playlist file verwijderen en je probleem is opgelost.

                          mir
                          op welke extensie eindigen zulke bestanden meestal?
                          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                          Comment

                          Working...
                          X