Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volume in foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Volume in foto's

    Goeiedag,

    Ik zit in m'n eerste jaar fotografie en als opdracht moeten we ons lievelingsvoorwerp fotograferen. Als voorwerp heb ik mijn elektrische gitaar genomen, maar heb als commentaar gekregen dat de foto's te "strak" zijn en dat ik moet proberen meer volume te geven aan m'n foto's, omdat de gitaar ook een strak voorwerp is. Ik heb het al geprobeerd met licht dat invalt in bepaalde hoeken, maar het is toch dat niet.
    Hebben jullie tips voor meer volume in de foto's?

    Mvg
    Mister Quinten
    Mvg,
    Mister Quinten (Prové)
    http://quintenprove.wordpress.com/

  • #2
    Re: Volume in foto's

    Plaats eens één van die 'volumeloze' foto's. De termen strak en volume kan ik niet direct koppelen. Je had kunnen vragen wat er mee bedoeld werd
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Volume in foto's

      't is dat : wat bedoelen ze met volume in een foto? Zit er in deze gitaarfoto dan volume :
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: Volume in foto's

        Zit weinig volume in, is unplugged
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Volume in foto's

          vraag het gewoon aan docent wat precies aan bod moet komen, het is een eerste jaar.
          Het minste wat die kan doen is dat meer uitleg komt eventueel met voorbeeldfoto's.

          mvg

          Franky

          Comment


          • #6
            Re: Volume in foto's

            ik vind de foto niet zo heel slecht, zelf heb ik een originele Isana uit de jaren 60

            mss moet je wat meer op zoek gaan naar een ander hoek om de gitaar meer de foto te laten innemen, meer prominent aanwezig laten zijn.
            nu ziet hij er wat platjes uit maar dat is een electro gitaar nu eenmaal
            zeker geen eenvoudige opdracht!

            nu concreet, het is een bass gitaar en daar word op gewerkt en kunstzinnig geleefd.

            zelf zou ik een hoek nemen waarbij de potentiometers in de voorgrond komen, de pickups centraal en de hals in de achtergrond zowat +-. zo leg je meer een kunstzinnige nadruk op het "werkvlak" van de gitarist.

            het diafragma klein houden ook om echt nadruk te leggen op dat werkvlak alweer
            en dichterbij gaan, het kan geen kwaad dat er een hoek af is zolang alle werkzame onderdelen maar in beeld blijven. zeker de tuners moeten ook in beeld (maar uit focus)

            ook wat door de knieen gaan om er echt een "landschap" van te maken

            nu ligt je focus op de brug, en dat is bij een electrische gitaar eigenlijk van verwaarloosbare waarde.
            ook die kabel is een storend element vind ik persoonlijk, die kan je mss beter inpluggen zodat die plug wat uitsteekt met een stukje kabel, maar hou de rest van de kabel gewoon off-picture

            Comment


            • #7
              Re: Volume in foto's

              Zou iets proberen zoals dit : ( foto zegt meer dan uitleg)


              Snaren zijn niet in beweging, komt door lichtinvallen, en DOF
              Jos
              Site

              Comment


              • #8
                Re: Volume in foto's

                Misschien wel geheel niet wat je zoekt maar ik heb een keer op deze wijze een (bas)gitaar als onderwerp gebruikt:


                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Volume in foto's

                  Of gewoon aktief bespeeld.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Volume in foto's

                    Alvast bedankt voor comments en voorbeelden!
                    Het gaat voor het moment niet om de foto op te loaden, maar jullie comments hebben me geholpen en zal blijven zoeken en proberen!
                    Merci!

                    Mvhg,
                    Mister Quinten
                    Mvg,
                    Mister Quinten (Prové)
                    http://quintenprove.wordpress.com/

                    Comment

                    Working...
                    X