Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fujifilm finepix s9500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fujifilm finepix s9500

    Ik heb via een 2dehands website de mogelijkheid om een fujifilm finepix s9500 toestel te kopen voor 80euro. Ik weet het heel veel mag ik er dan ook niet van verwachten,
    maar kan je met dit toestel een eerste stap zetten in de fotografie of niet?
    Ik krijg er ook één zonnekop , 1 emtec compact flash card ( up to 135x ) van 4gb( geheugenkaartje ) , één geheugenkaart van 1 gb , en natuurlijk een boekje voor de uitleg
    de lens is een 28-300mm .
    Kan ik hiermee starten?
    De bedoeling is de foto's van mijn hond duidelijker te maken, want het is een zwarte en met een digitale camara zie je eigenlijk bijna nooit zijn ogen. Alleen een zwarte schim.

    Groeten

  • #2
    Re: fujifilm finepix s9500

    Ja hoor,

    met deze camera kun je prima je eerste stappen in de fotografie zetten. En voor 80 euro is dit beslist geen miskoop. Ik heb de 9600 gehad en dat was ook een prima camera. Je hebt er scenestanden opzitten voor het recht uit de doos fotograferen en je kan de camera ook handmatig instellen. Houd er wel rekening mee dat de camera een kleine beeldchip heeft, kleiner als een spiegelreflex. Hierdoor is het dynamisch bereik kleiner. Als de contrasten erg ver uit elkaar lopen (onze hond is ook donker, vooral rond de ogen) kan de achtergrond wat overbelicht zijn, terwijl je hond dat juist goed uitkomt. Dat zijn keuzes die je dan moet maken. Achteraf je foto's bewerken kan ook een positief effect hebben.

    Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Voor 80 euro kun je je in ieder geval de komende tijd geen buil vallen. Let bij de aankop wel op dat de camera technich in orde is, er goed uitziet met verwachte gebruikerssporen enz... Neem een aantal testfoto's en vraag of je deze op 100% kunt kijken op een computerscherm. Let op beeldafwijkingen en vlekken.

    Succes met je aankoop en daarna veel plezier hè...

    Groeten,
    Bart

    Comment


    • #3
      Re: fujifilm finepix s9500

      Voor 80 euro kan je geen miskoop doen, zolang het toestel maar in goede staat verkeert. Ik heb een aantal jaar geleden ook een fuji S9500 gehad, en ik kan je garanderen dat je hier heel mooie foto's mee kan maken, zolang je maar rekening houdt met de beperkingen. De autofocus is uiteraard niet even snel als dat van een DSLR en de ruis op hoge IOS' is uiteraard ook veel minder goed dan de hedendaagse normen. Kijk anders hier eens naar om een aantal voorbeelden te zien :

      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

      Comment


      • #4
        Re: fujifilm finepix s9500

        Ik heb ondertussen met een beetje zoekwerk op een nikon D60 met 18-55mm lens gestoten voor een 200 euro. Is dit een beter toestel?

        Comment


        • #5
          Re: fujifilm finepix s9500

          niemand die mij kan vertellen dat 200 euro een eerlijke prijs is of weggegooid geld voor een instap dslr.

          Comment


          • #6
            Re: fujifilm finepix s9500 update.

            Echt niemand?

            Comment


            • #7
              Re: fujifilm finepix s9500

              Kortweg, ja. Mits de staat ervan de prijs verantwoordt, uiteraard.
              Je zal minder ruis ondervinden op hogere iso, het dynamisch bereik is beter, de shutter lag is beter, een optische viewer, het toestel is jonger (denk ik toch) ...
              Maar de lens heeft niet het telebereik van de s9500(ongeveer 28-80 tov 28-300). Anderzijds heb je uitbreidingsmogelijkheden (o.a lenzen, maar wel enkel met instelmotor) die de s9500 je nooit zal kunnen bieden.
              Of je er beter mee bent .... om mee te beginnen fotograferen zijn beiden in principe goed. De vraag is wanneer je de beperkingen van het toestel tegenkomt. Naar ik vermoed zal dat eerder gebeuren bij de Fuji.
              Last edited by nabi; 19 oktober 2010, 10:41.

              Comment


              • #8
                Re: fujifilm finepix s9500

                S9500 voor € 80 of een D60 voor € 200... 't Hangt ervan af wat je verwacht, niet ?
                Zo "uit de doos" heb je met de Fuji meteen een groot bereik en een degelijk toestel (heb er ook mee gewerkt). De D60 kan in principe betere foto's geven, maar of je dat ziet hangt volledig af van wat je verwachtingen zijn. Het objectief is ook beperkter, maar dat kun je (later) opvangen door er een telezoom bij te kopen.
                Ik zou met die Fuji starten. Voor € 80 doe je er niks fouts mee. Mocht je over een jaar (of twee) toch wat anders willen, dan verlies je er uiteindelijk heel weinig aan.

                Comment

                Working...
                X