Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact of bridge?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact of bridge?

    Ik ben momenteel enkel in het bezit van zo een super compact digitaal fototoestelletje met een 3x optische zoom van panasonic.
    Daar het totaal niet meer aan mijn verwachtingen voldoet zou ik iets beters willen kopen.
    Ik had dit in eerste instantie gekocht omdat ik niets van fotografie afwist en gewoon wat foto's wou maken op een uitstap of vakantie of motorrit,... Dit paste als het ware in mijn broekzak. Maar meer dan gewoon een foto nemen doet het ding eigelijk niet

    Ik heb wel interesse in fotografie, maar nu ook weer niet om er mijn hoofdhobby van te maken. Vandaar dat ik geen srl-camera wil. Maar ik ben wel leergierig. En ik zoek dus een degelijk fototoestel dat ik makkelijk overal mee naar toe kan nemen en waar ik toch leuke foto's mee kan maken en achteraf bewerken.

    Ik ben eigelijk opzoek naar:
    -iets met toch wel een groter zoombereik.
    -Die bestanden opslaat in RAW, daar ik wel graag vanalles uitprobeer met de getrokken foto's.
    -iets wat nog steeds makkelijk mee te nemen is (zoals op de moto)
    (- een manuele zoem lijkt me ook wel handig (gebruik bij auto en motoraces en airshows).)

    Ik wil dus eigelijk een toestel waarmee ik veel kan leren over fotografie en fotobewerking, maar dat toch in de mate van het mogelijke zo klein mogelijk is.
    Iemand enig idee wat een goede koop voor mij zou zijn?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Welke compact of bridge?

    tja.....en wat mag het kosten?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact of bridge?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      tja.....en wat mag het kosten?
      grt,bouk.
      Budget: max 500 euro.

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact of bridge?

        De Panasonic DMC- FZ100 , wil je een grote tele, Canon (de SX30) heeft ook een nieuwe maar die heeft geen RAW en geen 2/3 verhouding.
        mvg Guido
        Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact of bridge?

          Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Stevo Bekijk bericht
          Budget: max 500 euro.





          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact of bridge?


            Hoi,

            Een collega had me gezegd dat panasonic veel last heeft van ruis bij weinig licht. Hij had de voorganger van deze camera maar heeft deze verkocht voor een canon.

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact of bridge?

              Oorspronkelijk geplaatst door OllieD Bekijk bericht
              Hoi,

              Een collega had me gezegd dat panasonic veel last heeft van ruis bij weinig licht. Hij had de voorganger van deze camera maar heeft deze verkocht voor een canon.
              Hoi,

              Hij had me deze 2 links gestuurd:

              DMC-FZ100


              HS10



              Je moet maar eens door de foto's gaan je kan zien dat de FZ100 idd wat wazig kan zijn (in mijn ogen toch).

              Comment


              • #8
                Re: Welke compact of bridge?

                Canon G11, G12

                Nikon P7000

                Panasonic LX3 LX5

                Samsung EX1

                Dit zijn mogelijke oplossingen met:
                - mogelijkheid om in Raw te werken
                - zoombereik is afhankelijk van model, met hierbij de nikon P7000 als grootste zoombereik van bovengaande modellen.
                - alle toestellen nog redelijk compact
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Welke compact of bridge?

                  Oorspronkelijk geplaatst door OllieD Bekijk bericht
                  Hoi,

                  ...

                  DMC-FZ100


                  ...

                  Je moet maar eens door de foto's gaan je kan zien dat de FZ100 idd wat wazig kan zijn (in mijn ogen toch).
                  Dergelijke foto op 400 zou met mijn oudere Canon S3IS veel meer korrel geven. Uiteraard spreek ik van het oude model.
                  Last edited by gblanchaert; 16 oktober 2010, 06:26. Reden: taalfoutje
                  mvg Guido
                  Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke compact of bridge?

                    Ik zou ook naar de G12 of de P7000 kijken. Als je meer budget had zou ik een EVIL (Sony NEX of Micro Four Thirds...Samsung heeft iets gelijkaardigs maar ik weet niet hoe goed die zijn) aanraden...

                    Mijn advies: ofwel een topcompact, ofwel wat bijsparen en een MFT of NEX kopen. Met de kitlenzen van die twee kan je ook al heel mooie dingen maken en qua hoge ISO zijn die een stuk beter dan een echte compact. Voor de NEX komen er volgend jaar ook een viertal lenzen uit, Olympus weet ik niet zo.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke compact of bridge?

                      Zelf zou ik de Panasonic LX5 kopen. Hele goede kwaliteit, voor de iets ernstigere dingen
                      hoef je nergens voor het menu in te duiken en klein en fijn genoeg om in een jaszak mee
                      te nemen.
                      Alles wat je van een degelijke compact verwacht.
                      Zelf vind ik die EVILS, tenzij met een pancake lens, niet echt compact genoeg, maar het
                      zullen zonder twijfel wel fijne toestellen zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke compact of bridge?

                        Merci de reacties allemaal. Ik de lijst van jullie voorstellen eens doorgenomen.
                        Zit nu met een keuze van een 3-tal toestellen nl:

                        Panasonic DMC-FZ100: Dit lijkt me een zeer degelijk toestel voor wat ik er mee wil doen.

                        Fujifilm HS10: Deze ziet er ook zeer leuk uit met een aantal fijne opties. Zoals de handmatige zoom en Motion Panorama,... Maar deze valt wel groot uit en de zoom lijkt me overkill.

                        Nikon P7000: Compact, maar hier vrees ik dat de 7.1 zoom mss te weinig gaat zijn

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke compact of bridge?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Stevo Bekijk bericht
                          Maar meer dan gewoon een foto nemen doet het ding eigelijk niet
                          Is dat niet de eigenschap van iedere camera? Mij D700 doet eigenlijk ook niets anders dan dat.....
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke compact of bridge?

                            Ik twijfel nog tussen deze 2 toestellen:

                            Panasonic DMC-FZ100:
                            Dit lijkt me een zeer degelijk toestel voor wat ik er mee wil doen.
                            Duurste van de 2

                            Fujifilm HS10:
                            Deze ziet er ook zeer leuk uit met een aantal fijne opties zoals Motion Remover modus en Motion Panorama,...
                            Deze valt wel groot uit en de zoom lijkt me overkill.
                            Goedkoopste van de 2.


                            Welke raden jullie me aan en waarom?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke compact of bridge?

                              Ik raad je een FZ38 aan.

                              Comment

                              Working...
                              X