Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag 2 beeldschermen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag 2 beeldschermen

    Hallo,

    Ik heb een softwarematig gecalibreerd beeldscherm en wil er een tweede (evt. hardwatermatig gecalibreerde) aan toevoegen. Videokaart Geforce 9800 GTX 512Mb DDR3 PCI-E.
    Hier kunnen 2 beeldschermen op aangesloten worden.

    Weten jullie hoe de calibratie dan werkt ? Zal het gemaakte profiel dan voor beide schermen gaan gelden of is het mogelijk voor elk scherm een apart profiel aan te maken, zodanig dat de PC automatisch aan elk scherm het juiste profiel koppelt ?
    Van de Eizo leverancier kreeg ik de tip 2 videokaarten in m'n PC te zetten. Hebben jullie daar ervaring mee ?

    Bedankt
    Mark

  • #2
    Re: Vraag 2 beeldschermen

    Mijn inziens moet je via config.scherm de 2 schermen een apart profiel geven.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Vraag 2 beeldschermen

      Dat hangt ervan af met welk besturingssysteem je werkt.
      Is het bv. windows XP, dan kan je maar 1 profiel toewijzen. Bij vista en 7 kan je elke monitor zijn profiel geven. OS X heeft daar voor zover ik weet geen problemen mee om 2 profielen te gebruiken.
      2 Grafische kaarten is normaal niet nodig (of het zou moeten zijn dat je met heel grote beeldschermen werkt, of met meer dan 2 natuurlijk), maar dan heb je ook "Dual link DVI" nodig. Op de meeste grafische kaarten is dat nu ook voorhanden.

      Ik heb mijn laptop + 22" beeldscherm gecalibreerd met een spider 3 pro. Vroeger zat er een enorm verschil op die 2 schermen, nu lijkt het toch al ergens op (t'is nog niet perfect...).
      Last edited by polleke_cgc; 15 oktober 2010, 10:17.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Vraag 2 beeldschermen

        Ik werk met XP, dus zou ik 2 videokaarten nodig hebben.
        Werkt dat dan wel ?

        Bedankt!

        PC:
        ASUS ASUS P5K64 WS moederbord met 3 * USB, 2 * PCI, 4 * PCI-E16,
        4 * Dimm socket, Sound en netwerkkaart 10/100/1000Mb onboard,
        Intel Core 2 Quad Q9300 / 2.5 GHz 1333 MHz 6Mb Cache, 2048Mb 1333MHz DDR3 Non-ECC DIMM,
        Extra 2048Mb 1333MHz DDR3 Non-ECC DIMM
        Videokaart Geforce 9800 GTX 512Mb DDR3 PCI-E,

        Comment


        • #5
          Re: Vraag 2 beeldschermen

          9800 gtx zal die 2 wel kunnen aansturen hoor!
          ieder scherm zijn eigen profiel.

          2 kaarten zal wel ergens voordeel hebben, maar of't de wereld uitmaakt??

          wa was de uitleg van de verkoper, om 2 aparte kaarten te plaatsen?
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Vraag 2 beeldschermen

            Oorspronkelijk geplaatst door mave Bekijk bericht
            Ik werk met XP, dus zou ik 2 videokaarten nodig hebben.
            Werkt dat dan wel ?

            Bedankt!

            PC:
            ASUS ASUS P5K64 WS moederbord met 3 * USB, 2 * PCI, 4 * PCI-E16,
            4 * Dimm socket, Sound en netwerkkaart 10/100/1000Mb onboard,
            Intel Core 2 Quad Q9300 / 2.5 GHz 1333 MHz 6Mb Cache, 2048Mb 1333MHz DDR3 Non-ECC DIMM,
            Extra 2048Mb 1333MHz DDR3 Non-ECC DIMM
            Videokaart Geforce 9800 GTX 512Mb DDR3 PCI-E,
            Persoonlijk heb ik nog nooit 2 grafische kaarten gebruikt in 1 PC, behalve ooit een Voodoo 2 (onder windows '98), maar dat was een ander verhaal.
            Ik heb er dus geen idee van of het onder windows XP zal lukken om daarmee je schermprofielen apart aan te geven. Met 1 grafische kaart lukt het in elk geval niet...
            Zoals gezegd : onder Vista en 7 is dat geen probleem (zelfs met 1 kaart).

            Windows XP wordt sinds april van dit jaar niet meer ondersteund door Microsoft (toch niet voor thuisgebruikers). Professioneel wordt het wel nog ondersteund tot 2014 (en tot dan zullen nog beveiligingsupdates worden aangeboden).
            Persoonlijk zou ik XP beginnen vermijden, maar dat is mijn mening natuurlijk. Windows 7 is echt een pak beter (oa door dat kleurbeheer), op zowat alle vlakken. Alleen jammer dat een licensie bij Microsoft zo duur is.
            Groeten,

            Polleke

            Comment

            Working...
            X