Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5 DMKII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5 DMKII

    De 5DMKII heeft 1080 aan boord, maar hoe werkt dat nu eigenlijk op zo'n sensor van 21mp ?
    Wordt er hier slechts een gedeelte van de sensor gebruikt ( 1920x1080 pixels) of wordt de volledige sensor gebruikt met volle resolutie en daarna gerescaled naar de lagere Full HD output ?
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

  • #2
    Re: Canon 5 DMKII

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    De 5DMKII heeft 1080 aan boord, maar hoe werkt dat nu eigenlijk op zo'n sensor van 21mp ?
    Wordt er hier slechts een gedeelte van de sensor gebruikt ( 1920x1080 pixels) of wordt de volledige sensor gebruikt met volle resolutie en daarna gerescaled naar de lagere Full HD output ?
    Mss eens een mailtje sturen naar de technische dienst van Canon?
    Of Google al geprobeerd?

    Mocht ge daar nu een deftig antwoord op krijgen , wat ben je er dan mee?
    Is het om de keuze te maken om één aan te kopen?

    Ik vind de filmfunctie super, ik ken veel pro-cameramannen die er ene gekocht hebben om er bedrijfsfilms mee te maken.

    On topic : Ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt .
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5 DMKII

      Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
      Mss eens een mailtje sturen naar de technische dienst van Canon?
      Of Google al geprobeerd?

      Mocht ge daar nu een deftig antwoord op krijgen , wat ben je er dan mee?
      Is het om de keuze te maken om één aan te kopen?

      Ik vind de filmfunctie super, ik ken veel pro-cameramannen die er ene gekocht hebben om er bedrijfsfilms mee te maken.

      On topic : Ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt .

      De MKII heb ik bijna 2 jaar in het bezit en ben heel tevreden over de filmmodus.
      Het spreekt eigenlijk voor zich dat de hele sensor gebruikt word vermits je bij het filmen hetzelfde resultaat hebt als een foto .. (scherptediepte, ruis , beeldhoek )

      Ik vroeg het mij gewoon af hoe dat nu eigenlijk in zijn werk gaat en ik dacht het even hier neer te pennen.
      Je bent er idd niks mee.. maar wil nog niet zeggen dat je het niet mag vragen.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5 DMKII

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        De MKII heb ik bijna 2 jaar in het bezit en ben heel tevreden over de filmmodus.
        Het spreekt eigenlijk voor zich dat de hele sensor gebruikt word vermits je bij het filmen hetzelfde resultaat hebt als een foto .. (scherptediepte, ruis , beeldhoek )

        Ik vroeg het mij gewoon af hoe dat nu eigenlijk in zijn werk gaat en ik dacht het even hier neer te pennen.
        Je bent er idd niks mee.. maar wil nog niet zeggen dat je het niet mag vragen.

        Tuurlijk mag je het vragen
        Ik was gewoon nieuwsgierig naar de reden hoor.

        Nog succes verder met "De camera"
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5 DMKII

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Wordt er hier slechts een gedeelte van de sensor gebruikt ( 1920x1080 pixels) of wordt de volledige sensor gebruikt met volle resolutie en daarna gerescaled naar de lagere Full HD output ?
          Op zich onbelangrijk, maar ik zou het toch ook graag weten .
          Als iemand het antwoord kent, niet aarzelen!

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5 DMKII

            http://www.dvinfo.net/forum/canon-eo...-utilized.html

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5 DMKII

              bedankt.. dit is wat ik zocht
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment

              Working...
              X