Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Echte amateur zoekt advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Echte amateur zoekt advies

    Ik heb voorlopig een gewoon digitaal toestel van Canon maar zou graag overschakelen naar een beter toestel (reflex bijvoorbeeld).

    Ik heb er absoluut geen kaas van gegeten en het is zeker ook niet mijn bedoeling om er een instant hobby van te maken maar ik wil wel graag mooie foto's van uistappen/kinderen/vakanties....

    Ik heb een aantal keer met toestellen van bevriende koppels gewerkt en het resultaat is toch écht wel veel beter.


    Hopelijk kunnen jullie me verder helpen want ik heb minder vertrouwen in elektrozaken e.d....

  • #2
    Re: Echte amateur zoekt advies

    Indien je er geen kaas van hebt gegeten, en er geen hobby wenst te maken (toestel leren
    kennen en liefst ook iets over gebruikte instellingen plus een beetje nabewerking) dan is
    het misschien geraadzaam om een van die betere compacs of bridges te kopen. Denk dat
    je daarmee betere resultaten zult behalen voor minder geld.

    Comment


    • #3
      Re: Echte amateur zoekt advies

      Alles hangt samen met................... je budget
      Dus wat wil je eraan spenderen?
      Let wel op dat , als je bv alles in 1 lens zou willen bv een 18-250ofzo, dat je niet persé zoveel beter zal zitten dan een goede bridge met een dergelijk vergelijkbare lens.

      Wat er nu ook op de markt is zijn die systeemcamera's die krijgen doorgaans goede reviews.
      Voordeel of nadeel hieraan: ze zijn compact !

      Alles hangt zowa af van wat je wil eigenlijk
      Eens je een d300 vastneemt wil je (in mijn geval) ook niet meer terug naar een d80


      grtz
      G

      pm me gerust als je iets wil vragen ofzo
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: Echte amateur zoekt advies

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Indien je er geen kaas van hebt gegeten, en er geen hobby wenst te maken (toestel leren
        kennen en liefst ook iets over gebruikte instellingen plus een beetje nabewerking) dan is
        het misschien geraadzaam om een van die betere compacs of bridges te kopen. Denk dat
        je daarmee betere resultaten zult behalen voor minder geld.
        Beste advies die de beste man kan krijgen. Ik volg Doudeke hierin volledig

        Comment


        • #5
          Re: Echte amateur zoekt advies

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Indien je er geen kaas van hebt gegeten, en er geen hobby wenst te maken (toestel leren
          kennen en liefst ook iets over gebruikte instellingen plus een beetje nabewerking) dan is
          het misschien geraadzaam om een van die betere compacs of bridges te kopen. Denk dat
          je daarmee betere resultaten zult behalen voor minder geld.
          Ook ik volg dit advies volledig, goed geschreven Doudeke.

          Comment


          • #6
            Re: Echte amateur zoekt advies

            Zoals al aangehaald.
            Laat je niet wijsmaken dat je betere foto's maakt.
            Een goede foto is vooral ZIEN, KADREREN (compositie) en AFDRUKKEN op de juiste moment.
            Of je dat nu met een dslr doet volledig manueel of met een compact op auto...

            Pas als je er kaas van gegeten hebt zal je met een dslr meer artistieke vrijheid hebben
            die een compact of bridge je minder zal geven. Maar als het zuiver gaat over betere foto's
            zou ik in jouw geval ook naar een goede bridge kijken.
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment


            • #7
              Re: Echte amateur zoekt advies

              een goede bridge laat ook toe al flink eens te knabbelen aan de kaas.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Echte amateur zoekt advies

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                een goede bridge laat ook toe al flink eens te knabbelen aan de kaas.
                Kan zijn, maar denk niet dat het de bedoeling is de TS nilles willes naar een bridge te duwen.... dit kan FLINK tegenvallen als je iets anders in gedachten hebt.
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment


                • #9
                  Re: Echte amateur zoekt advies

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Ook ik volg dit advies volledig, goed geschreven Doudeke.
                  Ik deels...


                  Want vlak de systeemcamera's niet uit..! Ik zou eens serieus kijken naar een Sony NEX3/NEX5...enige nadeel is dat een zoomlens (18-200) hierop vrij prijzig wordt...de PEN van olympus is óók een goede kanshebber, met een erg fijne look imho (maar dat is ergens volledig irrelevant natuurijk )
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Echte amateur zoekt advies

                    Sony Alpha 550: zit heel mooi tussen de goedkopen en profs in. Het middensegment. Sony heeft image stabilisatie. Dan is het ook niet nodig om die dure lenzen te kopen met Optische stabilisatie. Testen wijzen uit dat beide stabilisatie methoden een voordeel opleren van 2 stops. Dus waarom dan niet kiezen voor Sony!
                    Jacques Bakker
                    www.fotohandig.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Echte amateur zoekt advies

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      een goede bridge laat ook toe al flink eens te knabbelen aan de kaas.
                      Die kan je ook volledig manueel instellen, of enkel een voorkeuze maken van het diafragma of snelheid.
                      Het enige wat bij sommige toestellen minder vlot gaat is de afstandsinstelling, alhoewel op de bridge van Panasonic zou dat een stuk vlotter gaan.

                      Het enige groot nadeel is de sensor is 1/5 van het oppervlak van de normale DSRL, ook de lenskwaliteit kan je niet vergelijken.

                      Kostprijs van de laatste bridge systemen: tussen de 450 en 500€...
                      mvg Guido
                      Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Echte amateur zoekt advies

                        Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
                        Het enige groot nadeel is de sensor is 1/5 van het oppervlak van de normale DSRL,
                        \Waar kan ik die kopen?
                        Ik ken geen kompaktsensor die zo groot is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Echte amateur zoekt advies

                          Oorspronkelijk geplaatst door laartje Bekijk bericht
                          Ik heb er absoluut geen kaas van gegeten en het is zeker ook niet mijn bedoeling om er een instant hobby van te maken maar ik wil wel graag mooie foto's van uistappen/kinderen/vakanties....

                          Hopelijk kunnen jullie me verder helpen want ik heb minder vertrouwen in elektrozaken e.d....
                          DSLR bied je (vooral zeer technische) opties en niet te onderschatten hoge prijs voor lenzen.
                          Maar zoals hier al eerder gezegd, als je je er niet wil in verdiepen dan haal je ook uit die DSLR cameras geen echt beter fotos, integendeel zelfs.

                          Ik zou een beter compact all-in camera van canon, nikon of panasonic aanbevelen met een sterke zoom.

                          Om het eenvoudig uit te leggen:
                          Een DSLR (reflex) is iets als een sportwagen, je hebt er lichte en zware modelen in, maar alle zijn ze duur tot zeer duur, behoorlijk ingewikkeld tot zeer technisch en niet geschikt om in stad mee rond te rijden(vliegen) :-)
                          Een DSLR goed bedienen moet je eigenlijk een opleiding voor volgen als fotograaf (4 jaar in avondschool CVO te roeselare bv).

                          Ik denk dat je beter hebt aan een goede grote gezinswagen die eenvoudig is in bediening.

                          Mooie fotos maken is dan vooral oefenen en zien zoals hier ook al eerder gezegd.
                          Ik zou je ook aanraden de handleiding meermaals door te nemen daar staan soms veel tips in om mooie fotos te maken.

                          PS: een verkoper zou ik ook niet vertrouwen, die maken je meestal gewoon wijs wat je wil horen maar kennen er zelf geen bal of niet veel van. Ook kennen ze de toestellen die verkopen niet eens. Voor hen is alles goed als het maar verkoopt.

                          PS2: kijk ook niet op een centje, die duurder compactcameras zijn door de band ook beter makelij.

                          PS3: Koop ZEKER GEEN SONY! je betaald daar gewoon een flink stuk marketing maar je krijgt er geen beter toestel voor (sorry als ik hier op pijnlijke voeten trap)
                          Ook hun nieuwste speeltje "de nex" is dan wel behoorlijk van kwaliteit, maar je krijgt eigenlijk een geamputeerde DSLR zonder reflex in, en de zoom lens is super overdreven in prijs als optie aan te kopen. En de meest pijnlijke is dat Sony eigenlijk niets maakt, het is gewoon het oude falliete Minolta die ze aan het werk hebben gezet. Sony is gewoon een marketing machiene, service in belgie is zeer belabberd.
                          Last edited by xafke; 16 oktober 2010, 01:09.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Echte amateur zoekt advies

                            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                            Een DSLR goed bedienen moet je eigenlijk een opleiding voor volgen als fotograaf (4 jaar in avondschool CVO te roeselare bv).
                            pfffffffffff
                            Dit forum is toch echt wel GRAAF hoor.
                            Welke klinkklare onzin typ je nu daar ?
                            Last edited by LesC; 16 oktober 2010, 11:58. Reden: Quote aangepast!
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • #15
                              Re: Echte amateur zoekt advies

                              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Een DSLR goed bedienen moet je eigenlijk een opleiding voor volgen als fotograaf (4 jaar in avondschool CVO te roeselare bv).
                              turbo-onzin
                              Last edited by LesC; 16 oktober 2010, 11:58. Reden: Quote aangepast
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X