Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

    Hallo,

    Zou het de moeite zijn voor mijn dochter om zo'n Vtech spelconsole voor op de tv te kopen, of zijn er mensen die hun kinderen gewoon pc spelletjes laten lopen en welke precies voor de leeftijdscategorie +3j ?
    Ik heb nog een draadloze gamepad en het spelletje Dora, maar dit zal misschien nog wat te vroeg zijn

    Thnx

  • #2
    Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Hallo,

    Zou het de moeite zijn voor mijn dochter om zo'n Vtech spelconsole voor op de tv te kopen, of zijn er mensen die hun kinderen gewoon pc spelletjes laten lopen en welke precies voor de leeftijdscategorie +3j ?
    Ik heb nog een draadloze gamepad en het spelletje Dora, maar dit zal misschien nog wat te vroeg zijn

    Thnx
    Wil je als ouder je kind de beste kansen geven?
    Dan neem je de kinderen beter mee naar buiten om samen activiteiten te doen.
    (of binnenshuis he)

    Waarom een kind van 3 jaar reeds vast plakken aan de tv?
    Sorry voor dit misschien onverwacht antwoord
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

      Hey juppekes

      Bestaat er dan geen gewoon speelgoed meer

      Een bal, poppen, autootjes, driewieler, kleurboek met potloden, enz........
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

        Is het nu echt te moeilijk om gewoon eens te antwoorden op de vraag in plaats van direct de moraliserende verwijten te spuien?


        On topic nu: in het begin hebben we zo'n Babytoetsenbord van Berchet gebruikt en dat was eigenlijk wel handig met leuke spelletjes maar 3 jaar is een beetje te oud hiervoor.

        Bij ons was de dochter al snel uitgekeken op die Vtec en die staat hier nu nog met een 4tal spelletjes (Dora, Aladdin, Assepoester en zoiets met een dans/beweegmat).
        Met die laatste speelt ze af en toe nog wel eens: dansen en springen op muziek.

        Ik weet niet of er veel te vinden is op PC zelf maar dat moet haast wel en lijkt me eerlijk gezegd beter. Die Vtec vind ik persoonlijk niet echt denderend. Je moet zelfs oppassen als je een LCD of LED televisie gebruikt. Bij ons gaf dat echt problemen en de opmerking van Vtec was dat het met recente televisies problemen kan geven. Gelukkig konden we van een familielid nog zo'n klein draagbaar televisietje krijgen.
        Dus toch goed informeren vooraf lijkt me.


        Mvg en succes

        Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #5
          Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

          t'is aant gieten van de regen (en t'zal niet alleen vandaag zijn, winter op komst,...).
          We gaan altijd buiten in het weekend, maar tis voor de grijze dagen
          Nee geen onverwachts antwoord, dacht dat er wel "zo één" ging tussenzitten die denkt dat het gaat over mensen die nooit buitenkomen

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Wil je als ouder je kind de beste kansen geven?
          Dan neem je de kinderen beter mee naar buiten om samen activiteiten te doen.
          (of binnenshuis he) Waarom een kind van 3 jaar reeds vast plakken aan de tv?
          Sorry voor dit misschien onverwacht antwoord
          De kinderen van tegenwoordig hebben allemaal meerdere ballen, poppen, potloden en kleurboeken en een fiets staat al op de lijst van de Sint, das de basis, maar ze worden ouder, evolueren en spelen met andere dingen om bij te leren, er is niets mis met educatieve spelletjes op tv

          Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
          Hey juppekes

          Bestaat er dan geen gewoon speelgoed meer

          Een bal, poppen, autootjes, driewieler, kleurboek met potloden, enz........
          Thnx Canonex voor het enige interessante antwoord, we gaan nog es rondkijken wat er nog allemaal te koop is, maar nog folders genoeg op komst met deze dagen :-)

          Comment


          • #6
            Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            t'is aant gieten van de regen (en t'zal niet alleen vandaag zijn, winter op komst,...).
            We gaan altijd buiten in het weekend, maar tis voor de grijze dagen
            Nee geen onverwachts antwoord, dacht dat er wel "zo één" ging tussenzitten die denkt dat het gaat over mensen die nooit buitenkomen



            De kinderen van tegenwoordig hebben allemaal meerdere ballen, poppen, potloden en kleurboeken en een fiets staat al op de lijst van de Sint, das de basis, maar ze worden ouder, evolueren en spelen met andere dingen om bij te leren, er is niets mis met educatieve spelletjes op tv



            Thnx Canonex voor het enige interessante antwoord, we gaan nog es rondkijken wat er nog allemaal te koop is, maar nog folders genoeg op komst met deze dagen :-)
            Ok
            Ik heb ook een lijstje voor de Sint
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

              Wij krijgen weldra pc's (met internet) in de klas voor onze 3-jarigen. 'k Heb zelf geen idee welke software we gaan krijgen/gebruiken qua spelletjes. Daar kan ik je dus (nog) niet mee helpen.
              Maar wat ook leuk is voor de kleintjes, zijn (al dan niet interactief) digitale prentenboeken. Je vindt er hopen op internet. Ze werken meestal met powerpoint.

              Bij de 4 en 5-jarigen spelen ze graag klikkerdeklik, dat is vooral oefenen van muisvaardigheid op een leuke manier.
              We hebben ook Bas gaat digitaal en Babbelbij, maar ik denk dat dat enkel schooluitgaven zijn. Woordjes ontdekken, rijmen, letters zoeken,...

              Comment


              • #8
                Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

                Misschien dit artikel eens lezen ...

                Comment


                • #9
                  Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Zou het de moeite zijn voor mijn dochter om zo'n Vtech spelconsole voor op de tv te kopen, of zijn er mensen die hun kinderen gewoon pc spelletjes laten lopen en welke precies voor de leeftijdscategorie +3j ?
                  Ik heb nog een draadloze gamepad en het spelletje Dora, maar dit zal misschien nog wat te vroeg zijn

                  Thnx
                  even voor ik antwoord: ik ben 17, behoor dus volledig tot de moderne tijdsgeest, speel zelf ook soms wel pc spelletjes en heb er dus absoluut niets tegen.

                  maar 3 jaar? for gods sake! ze nu al tv/pc/een of ander scherm-verslaafd maken? die kindjes kunnen amper wandelen of brabbelen en ze worden al voor een scherm geplakt.
                  je mag ze nog wel een beetje activiteit geven. die kinderen moeten informatie opslorpen en de wereld ervaren...
                  ik heb niets tegen spelletjes, maar als het zo verder gaat, gaan ze nog LCD schermen in wiegen inbouwen!
                  koop ze een mooie pop, hobbelpaardje, knuffeltje en maak ze gelukkig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                    even voor ik antwoord: ik ben 17, behoor dus volledig tot de moderne tijdsgeest, speel zelf ook soms wel pc spelletjes en heb er dus absoluut niets tegen.

                    maar 3 jaar? for gods sake! ze nu al tv/pc/een of ander scherm-verslaafd maken? die kindjes kunnen amper wandelen of brabbelen en ze worden al voor een scherm geplakt.
                    je mag ze nog wel een beetje activiteit geven. die kinderen moeten informatie opslorpen en de wereld ervaren...
                    ik heb niets tegen spelletjes, maar als het zo verder gaat, gaan ze nog LCD schermen in wiegen inbouwen!
                    koop ze een mooie pop, hobbelpaardje, knuffeltje en maak ze gelukkig.
                    Probeer ze maar eens weg te houden van de schermen. Die van ons is 20 maanden en begint nu interesse te tonen voor bewegende beelden. Ze hebben ons wel gezegd van haar weg te houden van de tv tot 3 jaar en we gaan dat zeker niet stimuleren, maar ze is de laatste tijd nogal veel ziek binnen geweest. Dan is het al wat moeilijker om de tv en de computer weg te houden. Ze ziet ons daar natuurlijk ook op tokkelen soms. Wacht maar tot je zelf kinderen hebt, misschien steek je zelf wel een scherm in zo een wieg
                    Op langere termijn wordt het waarschijnlijk niet beter op, want kinderen worden niet meer de straat op gestuurd, maar daarbuiten denk ik ook dat het een goed idee is om kinderen op jonge leeftijd te confronteren met techniek.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Probeer ze maar eens weg te houden van de schermen. Die van ons is 20 maanden en begint nu interesse te tonen voor bewegende beelden. Ze hebben ons wel gezegd van haar weg te houden van de tv tot 3 jaar en we gaan dat zeker niet stimuleren, maar ze is de laatste tijd nogal veel ziek binnen geweest. Dan is het al wat moeilijker om de tv en de computer weg te houden. Ze ziet ons daar natuurlijk ook op tokkelen soms. Wacht maar tot je zelf kinderen hebt, misschien steek je zelf wel een scherm in zo een wieg
                      Op langere termijn wordt het waarschijnlijk niet beter op, want kinderen worden niet meer de straat op gestuurd, maar daarbuiten denk ik ook dat het een goed idee is om kinderen op jonge leeftijd te confronteren met techniek.
                      Waar ik zo dikwijls op "hamer" ccc > algemene ontwikkeling.
                      En dan is imho alles goed.

                      Als kind, nou kind, zeg maar 13 jaar ofzo en toen we pas onze eerste tv hadden...
                      Ik keek abnormaal veel naar tv
                      En dat moest ik veel horen, tegen mijn goesting he

                      Voor mij ging een wereld open.
                      Zeker als je zoals ik in een krenterig, eng dorp opgesloten zit, met steeds dezeflde
                      mensen en confrontaties.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

                        Hey juppekes



                        Bootjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

                          of zelfs een iPad.

                          Apple zit in de lift bij de jeugd
                          Maar ja, de resultaten van een enquête en het feit dat ouders kopen... is nog iets anders.
                          De budgetten van de ouders voor de Sint of Kerstmis liggen op meer dan de helft
                          dan wat bijv. een iPad kost.

                          (enquête > tot en met kinderen tot 16 jaar)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vtech spelletjes of welke pc spelletjes voor 3-jarige ?

                            Hebben sommige van die mensen hierboven er al eens aan gedacht dat spelletjes op computer best leerrijk kunnen zijn voor 3 jarigen?

                            Ik was zelf geen voorstander, maar ben ervan geschrokken hoe leuk mijn zoon het vond, en vooral hoe snel hij bepaalde nieuwe dingen leert. Zo heeft hij bijvoorbeeld op twee dagen tijd geleerd alle kleuren in het Engels uit te spreken. Met traditionele methodes was dit volgens mij nooit zo snel gelukt.
                            Tommy
                            My homepage : www.digitalviolence.be

                            Comment

                            Working...
                            X