Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

    Hallo,

    Ik heb de laatste tijd een forse battery-drain (Toshiba Satellite A350 laptop slechts 2j oud), ik heb wel windows 7 ultimate, maar voor de rest staat er niet teveel "brol" op of programma's die vanzelf opstarten. Wel heb ik zo'n sidebar widget geinstalleerd die de batterij weergeeft, wifi ontvangst,...

    1> Hoe zou dit komen, windows 7 ultimate te zwaar? En welke windows 7 zou dan de beste zijn in lichtere vorm om toch maximaal met m'n netwerk thuis te kunnen werken?
    2> Zijn er geen programma's om een batterydrain te onderzoeken? Evt via taakbeheer ofzo welke programs het meest je geheugen/processor belasten?

    Voor het moment is dit
    Safari 50.000kB
    Sidebar 30.000kB
    dwm.exe 21.000kB (beheer van bureaubladvensters staat ernaast)

    3> Of zijn het services die meestal je systeem belasten?
    Deze kun je jammer genoeg niet rangschikken volgens zwaarste service

    Van viruskiller gebruik ik Bitdefender en alles ok.

    Thnx

  • #2
    Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

    Ik heb een Toshiba satellite P200 en ik heb gewoon op ebay zo'n 10.000mah accu gekocht van €70.
    Werk enorm goed en véél beter dan het origineel ooit gewerkt heeft. Ik was zeer aangenaam verrast!

    Mijn originele accu was gewoon dood aan het gaan, na anderhalf of 2 jaar ook ongeveer.

    Comment


    • #3
      Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

      Je accu is waarschijnlijk gewoon op aan het raken.

      Als je 15min niets doet, daalt ie dan ook van 100 naar 60% ?

      Comment


      • #4
        Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

        Er bestaat inderdaad een programma om na te gaan hoelang je batterij nog meegaat.
        Het heet battery eater, en je kan het hier vinden.
        Je kan ermee nagaan hoelang je batterij het uithoudt bij max. belasting en bij minimale belasting.
        Als je PC quasi onbelast gebruikt wordt, is die 15 min. natuurlijk wel heel snel.

        Die Li ion batterijen gaan niet overdreven lang mee. Het is letterlijk voornamelijk de levensduur die het hem doet : zelfs moest je ze niet gebruiken zijn ze na een jaar of 3-5 "opgebruikt". Hoge temperaturen versnellen dit effect (men heet het trouwens "chemisch verval"). Iets wat ook nefast is, is je batterij volledig leeg laten lopen, maar meestal zijn die batterijen daartegen beveiligd.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

          Nog niet getest, maar bij gewoon wat surfen gebeurt dit zonder extra programs.

          Ik vond hier ook een grotere 7800 mah batterij voor slechts €32


          Meestal zit m'n laptop aan het net verbonden, ik dacht eerst één of andere service of door windows 7 ultimate, maar het is niet normaal... gaat normaal toch een uurtje of 1u30 mee ofzo een laptopbatterij, programmatje werkt precies niet, heb dus een 7800 MAH batterij besteld uit HongKong, hogere capaciteit, goedkoper en allemaal positieve feedback.

          Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
          Je accu is waarschijnlijk gewoon op aan het raken.

          Als je 15min niets doet, daalt ie dan ook van 100 naar 60% ?
          Last edited by CanonYouCan; 15 oktober 2010, 17:26.

          Comment


          • #6
            Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

            Heb online gevonden dat duizenden mensen er last van hebben, is een probleem dat in de nieuwste batterijen een soort firmware zit, en dat Windows 7 dit probeert uit te lezen maar niet kan van oudere (2j slechts) laptopbatterijen.

            Ziehier : http://biizay.blogspot.com/2010/09/h...p-battery.html

            Dit zou voorlopig de enige oplossing zijn :
            Calibrate the Battery
            Follow these steps:
            •Fully Charged Up the Laptop Battery to 100 % , then unplugged power cable, and I let the battery drain. Upon reaching 99 % drainage you will start to get the message … consider replacing.
            •When the battery is fully drained, laptop goes into hibernate. Power it back on but then it shutdowns completely.
            •Checked Bios to confirm if there was any power was left; it had 2 % left.
            •Wait 15 minutes to completely drain the laptop of any battery power and confirm that it can not be powered on.
            •Remove the battery; then in this condition while the battery is out press the power button this will drain the system of any power left in the laptop.
            •At this stage the laptop should be fully drained now.
            •Plug in the A/C adapter cable to the laptop and wait 5 minutes. Power up the laptop.
            •Under this process while charging the laptop you should not get the error message.
            This process should allow you to restore your battery to it’s optimum level.

            Misschien is dit ondertussen al volledig opgelost ? Microsoft wist van dit probleem bij de beta en RTM en toch uitgebracht. Enorm veel miserie mee, mensen hebben zelfs permanente schade aan hun batterijen (lees artikels online).

            Ben er zeker van moest ik XP of VISTA installeren dat dit opgelost zou zijn...

            Comment


            • #7
              Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

              Test het eens met een linux live cd/usb.

              Dit is misschien niet echt op deze situatie van toepassing, maar als de batterij de geest geeft en je wil geen kosten meer maken, kan je het ding eigenlijk ook gewoon als pc gebruiken en de batterij uit de laptop halen.

              Comment


              • #8
                Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

                bahnee, bij mij is het gewoon opgelost met een nieuwe accu hoor

                Comment


                • #9
                  Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

                  Bij deze winkel kun je nieuwe batterijen/accu's bestellen voor je laptop.


                  Met vr. groet
                  Paul

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

                    Even vermelden dat de capaciteit van die ebaydingen niet geheel klopt. vaak is dit een serieuze overschatting. Meestal worden ze nog vanuit buiten de eu verzonden, dus reken op een redelijke kans dat je nog importheffing moet betalen. Fabrikanten van laptops zullen nog vaak aanhalen dat die batterijen gevaarlijk kunnen zijn, omdat die niet altijd beveiligd zijn tegen oververhitting en overlading, wat daarvan waar is, weet ik niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

                      Ik heb zo'n 7800MAH batterij besteld en ontvangen vorige week (standaardcapaciteit originele batterij was maar 5600 mah ofzo) en ik moet zeggen WOW!!!!

                      Gaat 2u40 mee!!!
                      De half kapotte originele batterij ging dus maar 30min mee.


                      Voor die prijs van €32, hier bij de €100 voor nog lagere capaciteit, anything can beat it here in Europe!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

                        like I told you

                        Comment


                        • #13
                          Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

                          Same problem here Wel met een HP

                          Batterij gaat nog een klein half uur mee. Hier stak hij ook meestal op het net en ik heb gehoord dat dit net het probleem is, de batterij gaat dan minder lang mee. Beter is opladen, leeg laten, opladen, etc..

                          Ik ga eens kijken in die ebayshop voor een batterij voor m HP
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                            Same problem here Wel met een HP

                            Batterij gaat nog een klein half uur mee. Hier stak hij ook meestal op het net en ik heb gehoord dat dit net het probleem is, de batterij gaat dan minder lang mee. Beter is opladen, leeg laten, opladen, etc..

                            Ik ga eens kijken in die ebayshop voor een batterij voor m HP
                            dat is helaas een fabeltje, hoe dieper je ze laat ontladen des te erger het wordt, niet volledig opladen voor gebruik is ook nefast.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Batterydrain laptop : van 100 naar 60% in 15min!

                              Ik bedoel niet helemaal leeglopen natuurlijk.. Maar ik heb gehoord dat dit beter is voor de levensduur van je batterij dan het toestel altijd aan het net te hangen...
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X