Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD rubriek aangeboden/gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD rubriek aangeboden/gezocht

    Hallo

    Regelmatig hou ik de advertenties hier in het oog mbt tot tweedehandsmateriaal.
    Af en toe kom ik wel eens iets interessant tegen, als ik dan echter kijk naar de 'postgeschiedenis' van de verkoper valt het me soms op dat ze alleen maar berichten posten in het te koop gedeelte. Er staat dan vaak wel bij dat ze overschakelen naar nieuw materiaal en daarom weer iets aanbieden maar dat lijkt me toch straf, zo vaak iets nieuw kopen. Zit hier dan een handelaar achter die op die manier tweedehandsmateriaal probeert kwijt te raken ... ? Of is het niet echt betrouwbaar ... ? Heeft iemand ervaring met dergelijke posts?

    mvg
    Canon 60D / Canon 17-55mm - 2.8 / Canon 85mm - 1.8

  • #2
    Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

    terechte opmerking!
    is me ook al opgevallen dat sommige hier op dit forum weinig aktief zijn maar des te meer op 'aangeboden'.
    ben benieuwd op de reakties.

    Comment


    • #3
      Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

      En wat is het probleem eigenlijk? Die rubriek dient toch om spullen te verkopen? Ofwel moet die rubriek hernoemd worden naar: 'Aangeboden voor users met verschillende posts'

      Ikzelf verkoop niets, maar ik zie 't probleem eigenlijk niet.
      www.YourConcertShots.com

      Comment


      • #4
        Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

        Ik zie ook niet direct een probleem.
        Of het nu een handelaar is of een particulier, bij een koop neem ik aan dat beide partijen akkoord zijn over het materiaal en de prijs...
        Niemand verplicht je om te kopen, en ik zie niet in waarom een handelaar minder betrouwbaar zou zijn dan een particulier. Integendeel zelfs, want die handelaar wil hier geen slechte naam.

        Ik heb hier eigenlijk nog maar één keer te veel betaald voor een oud lenske, en dat was mijn eigen dikke fout. Ik wou de lens absoluut hebben en was te lui om te gaan kijken. De verkoper verwijt ik niets , hij heeft aangeboden, ik heb betaald en hij heeft verstuurd. Dus hij kwam 100% zijn beloften na.

        Als je hier niet tevreden bent over de rubriek, ga dan zoeken op marktplaats, Kapaza of 2dehands.

        Comment


        • #5
          Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door diezl Bekijk bericht
          Hallo

          Regelmatig hou ik de advertenties hier in het oog mbt tot tweedehandsmateriaal.
          Af en toe kom ik wel eens iets interessant tegen, als ik dan echter kijk naar de 'postgeschiedenis' van de verkoper valt het me soms op dat ze alleen maar berichten posten in het te koop gedeelte. Er staat dan vaak wel bij dat ze overschakelen naar nieuw materiaal en daarom weer iets aanbieden maar dat lijkt me toch straf, zo vaak iets nieuw kopen. Zit hier dan een handelaar achter die op die manier tweedehandsmateriaal probeert kwijt te raken ... ? Of is het niet echt betrouwbaar ... ? Heeft iemand ervaring met dergelijke posts?

          mvg
          Ook een handelaar kan betrouwbaar zijn....
          De prijs zal uiteraard niet zo scherp zijn.

          Comment


          • #6
            Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

            Voor alle duidelijkheid, ik heb er helemaal geen probleem mee als dat materiaal van een handelaar of particulier komt.
            Ik heb reeds niet zo dure spullen kunnen kopen via het forum.
            Voor mijn part mogen handelaars hier hun waren zeker aan de man brengen.

            Maar als het gaat om een lens of body van +500 EUR denk je toch 2 maal na als je ziet dat de verkoper maandelijks post in 'te koop' en voor de rest niets.
            Voor hetzelfde geld verkoopt ie gewoon spullen die zogezegd van de camion zijn gevallen ...
            Iemand die met fotografie bezig is (prof of amateur) zal toch wel eens minstens een ander bericht/foto op dit forum plaatsen?
            Canon 60D / Canon 17-55mm - 2.8 / Canon 85mm - 1.8

            Comment


            • #7
              Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

              Er staat dan vaak wel bij dat ze overschakelen naar nieuw materiaal
              Nikske tegen handelaars maar dan mogen ze wel geen zo'n misleidende tekst er bij zetten
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #8
                Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                En is dat een garantie tegen spullen die van de camion gevallen zijn?
                Dat risico loop je altijd.

                j.
                Oorspronkelijk geplaatst door diezl Bekijk bericht
                Iemand die met fotografie bezig is (prof of amateur) zal toch wel eens minstens een ander bericht/foto op dit forum plaatsen?
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                  Niet dat ik de spreekbuis ben van "het bestuur", maar even mijn mening als Mod en collega BD'er. De "ondertitel" van onze Aangeboden rubriek luidt als volgt:
                  Forum voor het verkopen (uitsluitend tussen BD-leden onderling) van fotomateriaal. Geen commerciële postings van derden toegestaan!
                  Nu zijn er inderdaad mensen die alleen maar "actief" zijn in Aangeboden/Gezocht of -leuker nog- d'er zijn er een paar die hier met veel tamtam zijn weggegaan (zonder verbannen te zijn), maar die toch nog die subfora gebruiken om hun materiaal te slijten. (altijd blij om zo iemand even terug te zien )
                  Af en toe krijgen we 'kwalijke berichten' van BD-ers die beweren dat een poster in Aangeboden een handelaar is, maar ons standpunt is daarin duidelijk: zolang er niet aangetoond wordt dat een bepaalde verkoper effectief een handelsregister/winkel/andere zaak... heeft, geniet hij/zij het voordeel van de twijfel.
                  Ook over de prijzen wordt er soms elders een draadje opgestart (het is niet zomaar dat er geen mogelijkheid tot reactie is binnen de Aangeboden/Gezocht subfora).
                  Beschouw die subfora als een dienst aan de BD-leden (zelfs al ben je uitsluitend daarvoor lid geworden). Alle prijsafspraken zijn tussen verkoper en geïnteresseerde, daar kan BD niet in tussenkomen.

                  Zelf zal ik, als ik een bepaalde aanbieding zie, de BD-geschiedenis van die persoon nagaan:
                  - indien uitsluitend actief in Aangeboden/Gezocht: no way dat ik erop reageer;
                  - indien geen locatie is opgegeven: no way dat ik erop reageer (hierover is elders reeds een topic gestart, zie hier)
                  - ik zal dan proberen na te gaan hoe dat objectief of die camera gebruikt is geweest, en zoveel mogelijk info trachten te verzamelen voordat ik de persoon in kwestie contacteer.
                  - ook leuk vind ik verkoopsargumenten als "altijd beschermd geweest door UV-filter" (terwijl dat niet altijd blijkt uit hun postgedrag)...

                  En dan zien we wel van daar...

                  Nogmaals: ik reageer hier deels als Mod, deels als collega BD-lid, en niet in de naam van het bestuur of wie dan ook.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                    wat zijn lucratieve handelaars?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                      heb in het verleden hier al zaken gekocht van eenmalige posters , nooit problemen mee gehad (laat wel niks verzenden , enkel afhalen)

                      als zowel koper als verkoper tevreden zijn , what's he problem ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        wat zijn lucratieve handelaars?
                        grt,bouk.
                        Moest even zoeken, maar vond dan toch hier.

                        Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Moest even zoeken, maar vond dan toch hier.
                          juist!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                            en waarom sluiten deze treads nogal dikwijls met "schopje " betekent dit dat men de mod laat weten dat iets niet meer te koop is of wat ???? hoe zit dit?
                            de immer nieuwsgierige Dewiene
                            Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                            Comment


                            • #15
                              Re: BD rubriek aangeboden/gezocht

                              Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                              en waarom sluiten deze treads nogal dikwijls met "schopje " betekent dit dat men de mod laat weten dat iets niet meer te koop is of wat ???? hoe zit dit?
                              de immer nieuwsgierige Dewiene
                              Omdat het niet de bedoeling is dat de verkoper, na b.v. een dag of 10-14, een nieuwe post over hetzelfde aanbod maakt (zoals nu nog steeds te veel gebeurt ) wordt er gevraagd een bericht aan de Mods te sturen (dmv het uitroepteken rechtsboven je post). De Mod van dienst geeft dan de post opnieuw 'een schopje', zodat het aanbod opnieuw onder de aandacht komt. Soms gaat dit gepaard met een prijsaanpassing.
                              Zo'n schopje mag tot tweemaal toe.
                              BD kan uiteraard geen suksesvolle verkoop garanderen.

                              PS: en wat afsluiten betreft: het zou wel makkelijk zijn mocht de aanbieder de Mods verwittigen als iets verkocht is. Vaak maakt men zijn post leeg (wat strict genomen niet mag), of past men de post aan met "Verkocht", maar dan nog moet de Mod er een voor een doorgaan om dan bepaalde posts te kunnen afsluiten (en, ik probeer het toch zo te doen) in de titel het woord VERKOCHT te plaatsen.
                              (en vóór de immer nieuwsgierige BD'er het vraagt: inderdaad: de thread starter kan wel de titel van zijn post aanpassen, maar de software laat niet toe dat deze verandering ook in "de lijst" zichtbaar is. Dat moet de Mod weer doen)
                              Last edited by LesC; 13 oktober 2010, 18:58.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X