Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Radio naar Pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Radio naar Pc

    Hallo,

    Kan iemand mij vertellen hoe ik een radioprogramma digitaal opneem op mijn pc in mp3 ?
    Sluit ik de output (kleine jack) van mijn radio aan op de geluidskaart van de pc met een kleine jack naar de micro-ingang ?
    Doe ik dit van mijn radio naar de usb-ingang ?
    Welke freeware kan ik gebruiken om daarvan een mp3 te maken ?

    Alvast merci !

  • #2
    Re: Radio naar Pc

    als je het graag allemaal gratis houdt : gebruik Audacity om de audio op te nemen.
    Daarmee kan je het bestand bv. ook in stukken snijden, of reclameblokken liquideren.
    Wegsaven naar MP3 zal ook wel lukken.
    Normaal gebruik ik lame om wav naar MP3 omzettingen te doen.

    Je audiokaart heeft normaal ook een line in ingang. Verbindt de uitgang van je versterker (radio) naar die line in, en dat zou moeten lukken.
    Bij een gewone versterker heb je daarvoor wel een overgang nodig van dubbele cinch (die wit/rood tulpstekkertjes) naar een 3.5 stereo stekker, maar zo'n ding kost niet veel.
    Als je met die uitgang van je radio de koptelefoonuitgang bedoelt : dat kan werken, maar het is er eigenlijk niet voor bedoeld... Dan heb je een stereo kabeltje nodig met 2 van die 3.5 stereo-stekkers.

    Hoe zou je het met USB willen oplossen ? Dat kan wel, maar dat zal wat duurder uitvallen... Een radio is een analoog signaal, USB is digitaal : dus daartussen heb je een externe audiokaart nodig (AD omzetter) om dat op te lossen.
    Last edited by polleke_cgc; 13 oktober 2010, 11:28.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Radio naar Pc

      Kan je de zender in kwestie niet gewoon streamen via het web?

      Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

      Comment


      • #4
        Re: Radio naar Pc

        Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
        Kan je de zender in kwestie niet gewoon streamen via het web?
        Dan heb je nog altijd software nodig, om die stream naar MP3 om te zetten...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Radio naar Pc

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Dan heb je nog altijd software nodig, om die stream naar MP3 om te zetten...
          Natuurlijk, maar Audacity is al vermeld en werkt prima.

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment

          Working...
          X