Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Food, oftewel eten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Food, oftewel eten

    Altijd moeilijk wordt altijd gezegd, het fotograferen van eten.
    Als je als eerste maar er voor zorgt dat de witbalans goed staat.
    Als de kleuren niet kloppen met het eten zoals je het normaal kent ziet het er automatisch al onsmakelijk uit.
    Als je nu vraagt wat dit allemaal is kan ik er op dit moment geen goed antwoord op geven, dan moet ik wachten tot ik de kok heb gesproken.

    Last edited by Peer; 13 oktober 2010, 08:24.
    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
    http://petermaas.blogspot.com/

  • #2
    Re: Food, oftewel eten

    wanneer wordt het geserveerd? ziet er lekker uit! volgens mij sint-jacobsvruchtjes met zeekraal....
    groetjes
    hilde

    Comment


    • #3
      Re: Food, oftewel eten

      De kok is bij deze onthuld...

      Heel mooie en smakelijke foodfotografie

      Een opmerking over de StJakobs-schelp : ik dacht eerlijk gezegd eerst dat het zo'n papieren patisserieschaaltje was. Na een paar keer terug komen kijken zag ik pas dat het zo'n StJakobs-schelp is. Deze had er misschien beter volledig, of toch meer op gestaan ?
      Dat zwart bolletje zou ik toch proberen wegpoetsen...

      Oorspronkelijk geplaatst door tullep Bekijk bericht
      wanneer wordt het geserveerd? ziet er lekker uit! volgens mij sint-jacobsvruchtjes met zeekraal....
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Food, oftewel eten

        Inmiddels heb ik de kok gesproken.
        Wat je ziet is coquille met gamba, mousseline van saffraan, tartaartje van courgette, zeekraal. Geserveerd in de schelp van de coquille oftewel St.Jacobsschelp.
        Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
        http://petermaas.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: Food, oftewel eten

          Eten fotograferen, zoals je zegt, is inderdaad een kunde. De voeding moet er super lekker uitzien en dat is hier niet het geval door de uitlichting of zeg maar belichting, en de presentatie. Toch proficiat voor het proberen
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Food, oftewel eten

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Eten fotograferen, zoals je zegt, is inderdaad een kunde. De voeding moet er super lekker uitzien en dat is hier niet het geval door de uitlichting of zeg maar belichting, en de presentatie. Toch proficiat voor het proberen
            Ik wil altijd leren.
            Je hebt het goed gezien, het is geen uitlichting maar belichting.
            Het is het normale licht in de keuken, daglichtlampen, licht van boven af.
            Ik neem aan dat je de schitterring van het licht op het eten bedoeld wat niet goed is.
            Je blijft altijd bij nat voedsel een schitterring zien volgens mij, er is tenslotte altijd een lichtbron, zelfs in een lichttent.

            Ik kon in dit geval ook geen lager standpunt innemen omdat je dan de keuken op de achtergrond ziet. Wat zou de oplossing dan zijn?

            De presentatie: tja, zo wordt het opgedient.
            Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
            http://petermaas.blogspot.com/

            Comment


            • #7
              Re: Food, oftewel eten

              Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
              Ik wil altijd leren.
              Je hebt het goed gezien, het is geen uitlichting maar belichting.
              Het is het normale licht in de keuken, daglichtlampen, licht van boven af.
              Ik neem aan dat je de schitterring van het licht op het eten bedoeld wat niet goed is.
              Je blijft altijd bij nat voedsel een schitterring zien volgens mij, er is tenslotte altijd een lichtbron, zelfs in een lichttent.
              Ik kon in dit geval ook geen lager standpunt innemen omdat je dan de keuken op de achtergrond ziet. Wat zou de oplossing dan zijn?
              De presentatie: tja, zo wordt het opgedient.
              Toegegeven, heb dit mogen leren bij een reclamevakman. Inderdaad de schittering zijn storende vlekken. Je kan voedsel prachtig presenteren (zonder vlekken en smurrie ogend) maar deze word gemanipuleerd en is in werkelijkheid oneetbaar doch oogt heel smakelijk op de foto. Hoe je hierbij tewerk gaat ga ik hier niet uitleggen, sorry en begrip hiervoor hopelijk. Dergelijke discipline wordt ook niet gewoon in de keuken of restaurant opgenomen, hiervoor kan ja als amateur wel een standje opbouwen. Bedankt voor je vragen en hopelijk niet gekwetst
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment

              Working...
              X