Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

    Ik heb al een hele stapel onbruikbare DVD+RW's.
    Uiteindelijk heb ik de oorzaak ontdekt.
    Als ik een DVD+RW met beelden uit mijn PC wil formatteren in mijn STEIN dvd-recorder loopt deze compleet vast. Ik moet de netspanning uitschakelen om de DVD te kunnen verwijderen. Als ik deze DVD daarna in mijn PC opnieuw wil formatteren gaat deze zich ook vreemd gedragen. Het resultaat is een onbruikbare DVD.
    Weet iemand hoe dit komt of beter nog, weet iemand hoe ik mijn DVD's kan redden?

  • #2
    Re: recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

    Een DVD-recorder voor PC (met DL mogelijkheid) koop je vandaag voor 18 € : ik zou er een andere inpluggen...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Een DVD-recorder voor PC (met DL mogelijkheid) koop je vandaag voor 18 € : ik zou er een andere inpluggen...
      Aan de DVD drive ligt het niet Polleke, Ik heb al op 3 drives getest.

      Comment


      • #4
        Re: recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

        Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
        Ik heb al een hele stapel onbruikbare DVD+RW's.
        Uiteindelijk heb ik de oorzaak ontdekt.
        Als ik een DVD+RW met beelden uit mijn PC wil formatteren in mijn STEIN dvd-recorder loopt deze compleet vast. Ik moet de netspanning uitschakelen om de DVD te kunnen verwijderen. Als ik deze DVD daarna in mijn PC opnieuw wil formatteren gaat deze zich ook vreemd gedragen. Het resultaat is een onbruikbare DVD.
        Weet iemand hoe dit komt of beter nog, weet iemand hoe ik mijn DVD's kan redden?
        't Ligt misschien aan die Stein DVD-recorder. Zelf heb ik een Panasonic DVD-recorder en de DVD-RW's die ik daarmee maak (om bepaalde video's op de computer te bewerken) worden vlot ingelezen op mijn PC. Daarna formatteer ik zo'n DVD-RW weer op de Panasonic en kan ik hem opnieuw gebruiken. Ik heb ook enkele DVD+RW's die ik al lang niet gebruikt heb, maar volgens mij zijn die eveneens geschikt voor tijdelijke opslag.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          't Ligt misschien aan die Stein DVD-recorder. Zelf heb ik een Panasonic DVD-recorder en de DVD-RW's die ik daarmee maak (om bepaalde video's op de computer te bewerken) worden vlot ingelezen op mijn PC. Daarna formatteer ik zo'n DVD-RW weer op de Panasonic en kan ik hem opnieuw gebruiken. Ik heb ook enkele DVD+RW's die ik al lang niet gebruikt heb, maar volgens mij zijn die eveneens geschikt voor tijdelijke opslag.
          Lijkt me een logische conclusie : als het niet aan de drive in de PC ligt, dan zal het effectief aan die Stein liggen. Mijn vader heeft ooit ook zo'n ding gekocht (wel van een ander merk) : die vrat ook DVD's op met hopen. Nu heeft hij een Philips, en geen problemen meer...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
            't Ligt misschien aan die Stein DVD-recorder. Zelf heb ik een Panasonic DVD-recorder en de DVD-RW's die ik daarmee maak (om bepaalde video's op de computer te bewerken) worden vlot ingelezen op mijn PC. Daarna formatteer ik zo'n DVD-RW weer op de Panasonic en kan ik hem opnieuw gebruiken. Ik heb ook enkele DVD+RW's die ik al lang niet gebruikt heb, maar volgens mij zijn die eveneens geschikt voor tijdelijke opslag.
            Een verse DVD+rw kan ik perfect formatteren in de DVD-recorder en daarna lezen op PC.
            Als ik een verse DVD+rw formatteer op PC en bv een DVD kopieër kan ik deze niet meer formatteren op de recorder zonder problemen.

            Comment


            • #7
              Re: recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

              Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
              Een verse DVD+rw kan ik perfect formatteren in de DVD-recorder en daarna lezen op PC.
              Als ik een verse DVD+rw formatteer op PC en bv een DVD kopieër kan ik deze niet meer formatteren op de recorder zonder problemen.
              Geef je daar zelf niet zo een beetje het antwoord? Je kan eventueel de dvd's labellen. Enkel te gebruiken in Stein of enkel in de pc of je vervangt dat Stein ding.

              Comment


              • #8
                Re: recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

                By the way, als je zeer avantoorlijk bent, kan je iets in die stijl proberen ...

                warning: je speler kan er behoorlijk stuk van gaan - op eigen risico /warning

                http://trinityhome.org/Home/blog_com...hp?blog_id=235

                Comment


                • #9
                  Re: recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Geef je daar zelf niet zo een beetje het antwoord? Je kan eventueel de dvd's labellen. Enkel te gebruiken in Stein of enkel in de pc of je vervangt dat Stein ding.
                  Dat is net wat ik nu doe. Erg handig is dit niet hé.
                  En ik zou graag de onbruikbare opnieuw gebruiken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

                    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    By the way, als je zeer avantoorlijk bent, kan je iets in die stijl proberen ...

                    warning: je speler kan er behoorlijk stuk van gaan - op eigen risico /warning

                    http://trinityhome.org/Home/blog_com...hp?blog_id=235
                    Zal er eerst eens goed over nadenken CCC.
                    Heb ook niet echt hetzelfde probleem. Mijn beeld is namelijk perfect.
                    Toch bedankt voor de link CCC.

                    Comment


                    • #11
                      Re: recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

                      Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                      Zal er eerst eens goed over nadenken CCC.
                      Heb ook niet echt hetzelfde probleem. Mijn beeld is namelijk perfect.
                      Toch bedankt voor de link CCC.
                      Sorry, ik was misschien niet heel duidelijk. Je moet eigenlijk op zoek naar een gelijkaardig model en dan kijken of je een nieuwe firmware vindt voor dat toestel. Je kan vaak ook release notes vinden voor firmwares waarin beschreven staat wat ze fixen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: recorder dvd loopt vast op pc en pc-dvd loopt vast in dvd recrder.

                        Als je tijd hebt om de structuur DVD+RW te doorgronden, vind je misschien een oplossing om zo'n DVD+RW op de PC te deblokkeren?
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                        Comment

                        Working...
                        X