Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos netwerk naar wired? (bridge?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloos netwerk naar wired? (bridge?)

    Hey,

    Even de situatie schetsen:

    kamer 1 met: ADSL modem + wireless router
    kamer 2 met vaste pc: geen wifi-hardware
    kamer 3: laptop met wifi
    + reserve router op overschot

    Het probleem zit hem in kamer 2, daar is geen mogelijkheid om met kabels naartoe te gaan vanuit kamer 1 met de router. Er is ook geen mogelijkheid dus om daar de router te plaatsen. Maar ik moet ergens wel de netwerkkabel kunnen aansluiten tussen de pc en 'iets' om internet te hebben.

    Daarom dacht ik om de extra router te laten fungeren om internet tussen de twee routers te laten gaan, en op de tweede router dan wired een verbinding te maken met de vaste pc. Is dit dan het principe van een bridge te maken van die router?

    Enige tips daaromtrent, of gaat het gewoon niet werken? Het internet biedt me weinig oplossingen, meestal gaat men nog met een kabel van de ene router naar de tweede (de bridge dan). Dat lukt dus nu net niet. Mijn situatie vind je niet op een twee drie blijkbaar.

    Enige experten die hierin kunnen helpen zonder te beginnen over welke routers het juist zijn? Gewoon stellen dat de router als bridge of AP etc. kan dienen...

    Bedankt!




    ps: ik wil juist vermijden om een USB-stickje te kopen, daar ik nog andere hardware heb liggen die ik misschien kan gebruiken? Ook powerline dus, daar dit eveneens een extra aankoop betreft (naar aanleiding van het antwoord van david even toegevoegd)
    Last edited by ajuin; 12 oktober 2010, 14:10.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff



  • #2
    Re: Draadloos netwerk naar wired? (bridge?)

    powerline!

    1 bakje aan router en in stopcontact, een andere in de andere kamer in stopcontact en zo in pc. je kan dit wel enkel als je elektriciteit allemaal via 1 meter loopt.

    en je kan zoveel powerlines aansluiten als je wenst
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Draadloos netwerk naar wired? (bridge?)

      Dat is exact de setup die ik thuis heb opgezet.
      Router 1 aan de Telenet modem niks speciaal opgezet, en via de DD-WRT firmware (die op heel veel router modellen gebruikt kan worden) een wireless bridge opgezet van waaruit ik dan terug mijn PC's en NAS in de andere kamer bekabeld kan gebruiken.

      Met deze firmware zou het zelfs mogelijk moeten zijn om de tweede router ook nog als wireless repeater op te zetten zodat de wireless range in huis groter wordt, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

      Bob

      Comment


      • #4
        Re: Draadloos netwerk naar wired? (bridge?)

        Oorspronkelijk geplaatst door gervaisbob Bekijk bericht
        Dat is exact de setup die ik thuis heb opgezet.
        Router 1 aan de Telenet modem niks speciaal opgezet, en via de DD-WRT firmware (die op heel veel router modellen gebruikt kan worden) een wireless bridge opgezet van waaruit ik dan terug mijn PC's en NAS in de andere kamer bekabeld kan gebruiken.

        Met deze firmware zou het zelfs mogelijk moeten zijn om de tweede router ook nog als wireless repeater op te zetten zodat de wireless range in huis groter wordt, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

        Bob
        Geweldig, iemand in dezelfde situatie

        Dus op de tweede router installeer je die DD-WRT, en dan fungeert ie (indien compatibel) als bridge. Gewoon bekabelen naar wat je wil, en alle in huis is verbonden? Super! Wat je er nog bij schrijft: is dat én als bridge, én als extender/repeater? Of is het kiezen uit één van de twee functies...

        Waar kan je ergens dan de goede instellingen vinden voor de tweede router? Of algemeen: wat te doen nadat je de router hebt geflashed? Dat vind ik niet zo snel op de site?

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: Draadloos netwerk naar wired? (bridge?)

          Ik heb mijn primaire router gewoon laten staan zonder daar verdere aanpassingen op te doen, en heb dan de DD-WRT firmware geflashed op de tweede router.

          Voor de instellingen van de tweede router als bridge heb ik gewoon de instructies gevolgd in deze link (zie bij het onderdeel Instructions of Example).

          Wat betreft de bridge/repeater: geen idee want nog niet geprobeerd (heb nu een werkende setup en ben van filosofie "don't fix it if it ain't broken").

          Bob

          Comment

          Working...
          X