Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: retoucheurs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: retoucheurs

    Hallo iedereen,

    Welke retoucheerbureaus kennen jullie? Freelance retoucheurs? Of amateurs?

    Ik ben aan het overwegen om mijn retoucheerwerk uit te besteden. Het gaat dan over fashion foto's en fashion portretten. Een paar voorbeelden van mijn werk: http://www.eviwilmus.com/en/fashion

    Retouches die ik tot nu toe zelf uitgevoerd heb:
    - verwerking van Raw beeld in Lightroom naar een Tiff bestand
    - bewerkingen in Lightroom: zowat alles in het Basic panel van de Develop modus, kleuraanpassingen, sharpening op 0 zetten, lensprofiel correcties,...
    - daarna wordt de Tiff file door Photoshop gehaald: huidretouches, storende elementen wegklonen, perspectieflijnen corrigeren (kan ook wel in LR), uitstekende haartjes wegwerken, oksels mooi maken, eventueel ogen beetje witter, tanden beetje witter,...

    Omdat ik eigenlijk amper retoucheurs en bureaus ken, is het misschien handig om eerst het aanbod zo breed mogelijk te bekijken. Dus als jullie hier de retoucheurs zouden willen opnoemen die jullie kennen, kan ik de mogelijkheden beter inschatten.

    Bedankt!
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Gezocht: retoucheurs

    ik krijg regelmatig aanvragen van www.modelmayhem.com leden die hun retouch diensten aanbieden...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: retoucheurs

      volgens mij heeft elk groot labo ook retoucheurs in dienst.
      zoals Metro Foto / Cromo Labo (Berchem) indertijd heel goede kwaliteit leverde, bestaat helaas niet meer.
      En zoals misschien ook ASAP (Wilrijk) ?
      Maar misschien werken zelfstandige retoucheurs goedkoper en een beetje in 't zwart?

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht: retoucheurs

        Dag Evi,





        deze twee werken voor de reclamesector, denk wel niet dat ze goedkoop zijn.

        Hoop dat dit al hielp.

        Groeten
        Website http://www.kristofpattyn.be

        a lotta canonstuff

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht: retoucheurs

          En wie zijn de Photoshop tovenaars wat fashion retouche betreft hier op BD?!
          www.focusfotografie.be
          www.facebook.com/eviwilmus

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht: retoucheurs

            Dag evi ,
            denk dat je je vraag eens moet stellen aan jim007.
            Niet dat hij daar gebruik van zou maken maar hij moet er ongetwijfeld zeker kennen.

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht: retoucheurs

              Van alles wat u opsomt, buiten die lens profiel correcties, ben ik toch wel redelijk op de hoogte eigenlijk! ;-)
              Als het nog nodig is, u weet de PM knop te vinden?
              GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
              AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht: retoucheurs

                Photoshop, wasda?
                Terug met school begonnen, jammer genoeg geen tijd meer dus.
                Hier wat oud basis werk: Klik

                Comment


                • #9
                  Re: Gezocht: retoucheurs

                  Ik ken photoshop vanbinnen en vanbuiten...
                  maar als er een specifieke manier is waarop fashion fotos moeten bewerkt worden, dan zal ik eerst iemand moeten hebben die me uitlegt wat de bedoeling ermee is, want ik heb nog nooit echt opgelet wat er moet gebeuren met zo'n foto.
                  Interessant. Moet ik denk ik eens naar informeren :P
                  Mijn goesting is daarom nog niet de juiste voor het onderwerp.

                  Maar ik denk dat er wel bureaus te vinden zijn. voor grote aantallen is dat sowieso makkelijker denk ik.
                  http://www.joerivanhamel.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezocht: retoucheurs

                    Je mag mij altijd contacteren.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment

                    Working...
                    X