Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Gert. Ik ben nieuw op het forum hier omdat ik van fotografie mijn hobby wil maken.
    Het eerste wat ik nu wil doen is een digitale reglex camera kopen. Daar mijn budget nogal beperkt is, concentreer ik mij op een enkele instapmodellen van sony, canon en nikon.

    Gisteren heb ik bij een grote winkelketen, waarvoor ik een aankoopbon van 130 euro heb, een aabod gekregen voor de Sony Alpha 230. Ze doen de camera + kitlens weg voor 299 euro en ik krijg 5 jaar garantie ipv 2 jaar.

    Maar,.... het is wel een toonzaalmodel die al enkele maanden in de drukke winkel ligt, die iedereen kan vastnemen en mee kan spelen. De camera is wel nooit aan geweest. De batterij is er nog niet in geweest.

    Wat denken jullie hiervan ?
    Olympus E-P1 White
    www.StartXL.be : quizvragen, wist-je-datjes, foto's en webgids en forum.

  • #2
    Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

    Dat valt te zien ergens waar die winkel ligt..

    Het kan mss racistisch lijken, maar dat is zeker en vast niet de reden van deze opmerking, maar als ik zie hoe "buitenlanders" hier in de Mediamarkt of Fnac in de Nieuwstraat (City2) de fototoestellen vastnemen, dan zou ik nog voor geen 5€ een toestel willen. Sorry, maar het is ronduit schandalig. Ik denk dat testaankoop niet zo een goede machienes heeft, die zo veel, zo hard kunnen drukken per minuut op de knopjes..
    Canon 5D2 en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

      Het is 1 van de winkels die je hebt opgenoemd Maar niet in Brussel
      Last edited by GDon; 12 oktober 2010, 07:58.
      Olympus E-P1 White
      www.StartXL.be : quizvragen, wist-je-datjes, foto's en webgids en forum.

      Comment


      • #4
        Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

        onderstaande; is het enige waarom ik het niet zou doen.

        en ik krijg 5 jaar garantie ipv 2 jaar.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

          Laat liggen dat toestel. Als het in een drukke winkel altijd voor het grijpen heeft gelegen, dan heeft de halve wereld hier al met zijn handen verantwoord/onverantwoord aangezeten.
          Investeer de kostbare Euro's dan liever in een vitrine exemplaar die altijd achter glas heeft gelegen, of speel op safe en spaar door voor een nieuw, fresh out of the box, exemplaar.
          Zelf heb jammer genoeg nog nooit geluk gehad met showmodellen. Altijd lag de wet van Murphy op de loer, en elke keer was er wel iets met de producten aan de hand waardoor ze uiteindelijk toch weer omgeruild moesten worden voor een nieuw exemplaar wat uit de voorraad kwam
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

            't Is niet eens een goeie prijs voor een demo-toestel. Je kan ze splinternieuw vinden voor minder :
            http://tweakers.net/pricewatch/24350...-55mm-sam.html
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

              Hartelijk dank voor jullie duidelijke reacties.
              Ik ga het niet doen en verder uitkijken naar een andere beter koopje.
              Ik laat jullie zeker weten wat het uiteindelijk geworden is.
              Olympus E-P1 White
              www.StartXL.be : quizvragen, wist-je-datjes, foto's en webgids en forum.

              Comment


              • #8
                Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

                Lijkt me het beste .

                ps: als je een gebruikt toestel OK vindt, dan is de rubriek "aangeboden" hier op BD ook een interessante optie.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

                  FF wel vermelden dat je hier appelen met peren bent aan het vergelijken..
                  De link die je doorstuurt vermeld internetwinkels, die zich niet in België bevinden..
                  Naar toonzaalmodel gezien.. 't Hangt er een beetje af van winkel tot winkel.
                  Ik ken persoonlijk bepaalde verkopers die deze 'spelerijen' niet zullen toestaan, waardoor de toonzaalmodellen nauwelijks van nieuw zijn te onderscheiden..


                  Mvg
                  Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

                    Internetwinkels of niet, als je in Nederland een nieuw toestel kan bestellen voor de prijs van een eentje dat een hele tijd door massa's mensen "geprobeerd' is, dan kan je die prijs geen koopje noemen.
                    En in Nederland bestellen is echt geen probleem hoor. Bij mij leveren ze in elk geval alles netjes thuis.

                    Bij Saturn heb ik vorige zomer een laatste toonzaalmodel a200 met kitlens zien staan voor €200. Dat lijkt er al beter op.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
                      waardoor de toonzaalmodellen nauwelijks van nieuw zijn te onderscheiden..
                      tja....en das juist het probleem hè.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

                        Het dillema is eigenlijk dat ik voor de betreffende winkel een waardebon heb liggen van 130 euro. Dus zou het toonzaalmodel mij maar 170 euro kosten.
                        Ergens anders kan ik die bon natuurlijk niet inzetten

                        Moest ik die waardebon niet hebben zou ik het zeker niet doen, daar de prijs+- hetzelfde is als ergens anders.
                        Olympus E-P1 White
                        www.StartXL.be : quizvragen, wist-je-datjes, foto's en webgids en forum.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door GDon Bekijk bericht
                          Het dillema is eigenlijk dat ik voor de betreffende winkel een waardebon heb liggen van 130 euro. Dus zou het toonzaalmodel mij maar 170 euro kosten.
                          Ergens anders kan ik die bon natuurlijk niet inzetten

                          Moest ik die waardebon niet hebben zou ik het zeker niet doen, daar de prijs+- hetzelfde is als ergens anders.
                          mischien in die winkel iets in een gesloten verpakking kopen
                          een geheugenkaart voor een fototoestel bvb.
                          MVG. Hugo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

                            ik zie het probleem niet echt hoor , ok het is een toonzaal model maar je hebt wel 5 jaar garantie , wat evenveel wil zeggen dat als morgen je toonzaal model door een "gedekt" probleem kapot gaat je 9/10 een nieuw toestel krijgt.

                            en als beginner , kan het misschien zijn dat je er na een tijdje mee stopt en heb je niet zo veel geld uitgegeven om iets te proberen.

                            Ik heb een goed jaar geleden mijn alpha 200 gekocht en heb dit jaar een 550 bijgekocht.

                            mvg
                            Havik
                            Sony alpha 550 en 200 met kitlenzen en sigma 50-150 f2.8
                            Mijne Flickr
                            Mijn site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dig. Reflex camera Sony Alpha 230 toonzaalmodel kopen ?

                              Heb een tijdje geleden in de MM ne mens de lens van een EOS 500D zien afhalen en dan met zijn vinger aan de spiegel zien prutsen. Daarna wou hij de lens terug op het toestel draaien, maar had dit waarschijnlijk nog nooit eerder gedaan. Na wat gewring lukte het hem. Hij plaatste het toestel netjes weer op zijn plaats en kuierde vrolijk verder.

                              Het zou moeten lukken dat je zo'n toestel als toonzaalmodel koopt
                              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                              Comment

                              Working...
                              X