Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips voor aankoop eerste SLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tips voor aankoop eerste SLR

    Ik denk eraan een Nikon D 5000 met objectief 18-55 mm en 55-200 mm te kopen. http://www.pixmania.be/be/nl/2739791...-18-55-mm.html
    Op het eerste zicht lijkt me dat een zeer interessante aanbieding. De resolutie van het toestel is 12,3 megapixels, terwijl dat bij een Canon 550 D 15 megapixels is (je moet er wel veel meer voor neertellen). Hoewel ik het toestel slechts als particulier wens te gebruiken, hebben vele kleine fotoapparaten al een hogere resolutie.

    Wat denken jullie ervan? Is dit een goed toestel? Wat zijn de voor- en nadelen?

    Merci.

  • #2
    Re: tips voor aankoop eerste SLR

    Oorspronkelijk geplaatst door Philippe VDK Bekijk bericht
    Ik denk eraan een Nikon D 5000 met objectief 18-55 mm en 55-200 mm te kopen. http://www.pixmania.be/be/nl/2739791...-18-55-mm.html
    Op het eerste zicht lijkt me dat een zeer interessante aanbieding. De resolutie van het toestel is 12,3 megapixels, terwijl dat bij een Canon 550 D 15 megapixels is (je moet er wel veel meer voor neertellen). Hoewel ik het toestel slechts als particulier wens te gebruiken, hebben vele kleine fotoapparaten al een hogere resolutie.

    Wat denken jullie ervan? Is dit een goed toestel? Wat zijn de voor- en nadelen?

    Merci.
    De D5000 is zeker een goed toestel (heb er zelf geen maar al heel veel goede reacties over gehoord) en je mag je ook niet blind staren op het aantal megapixels, er zijn vele voorbeelden waar cameras met hogere resolutie een slechtere kwaliteit hebben... Het draait vooral om het merk en de kwaliteit van de camera zelf en (als ik het juist heb) de sensor. De resolutie is slechts de grootte van de foto en je kan dus ook gewoon grote foto's hebben met slechte kwaliteit (niet dat die 550 slechte kwaliteit zal zijn, maar just saying)

    grts

    Comment


    • #3
      Re: tips voor aankoop eerste SLR

      Oorspronkelijk geplaatst door Philippe VDK Bekijk bericht
      Ik denk eraan een Nikon D 5000 met objectief 18-55 mm en 55-200 mm te kopen. http://www.pixmania.be/be/nl/2739791...-18-55-mm.html
      Op het eerste zicht lijkt me dat een zeer interessante aanbieding. De resolutie van het toestel is 12,3 megapixels, terwijl dat bij een Canon 550 D 15 megapixels is (je moet er wel veel meer voor neertellen). Hoewel ik het toestel slechts als particulier wens te gebruiken, hebben vele kleine fotoapparaten al een hogere resolutie.
      't Lijkt me een zeer goede keuze. Megapixels zeggen erg weinig. Kijk eens naar deze vergelijking van de toestellen die je noemt en trek zelf je conclusies.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment


      • #4
        Re: tips voor aankoop eerste SLR

        Oorspronkelijk geplaatst door Philippe VDK Bekijk bericht
        Ik denk eraan een Nikon D 5000 met objectief 18-55 mm en 55-200 mm te kopen. http://www.pixmania.be/be/nl/2739791...-18-55-mm.html
        Op het eerste zicht lijkt me dat een zeer interessante aanbieding. De resolutie van het toestel is 12,3 megapixels, terwijl dat bij een Canon 550 D 15 megapixels is (je moet er wel veel meer voor neertellen). Hoewel ik het toestel slechts als particulier wens te gebruiken, hebben vele kleine fotoapparaten al een hogere resolutie.

        Wat denken jullie ervan? Is dit een goed toestel? Wat zijn de voor- en nadelen?

        Merci.
        Megapixels is een hype voor mensen die er nog niks van kennen maar zeggen niet zoveel als men je wil laten denken. Dus daar zou ik zeker niet over vallen.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: tips voor aankoop eerste SLR

          Hallo,

          Ikzelf ben sedert een 2-tal weken de eigenaar van de D5000.
          Ben overgestapt van een bridgetoestel naar een spiegelreflex en het is heel leuk.
          Heb wel de body apart gekocht, samen met een 18-200vrII lens.
          Dit omdat ik niet steeds van lens moet verwisselen als ik iets meer wil inzoomen. De prijs is er dan ook wel naar maar het is de moeite waard.
          Ben wel nog bezig met het toestel te leren kennen, en hier en daar raak er al wat uit.
          Alvast veel succes met je aankoop

          Groeten,
          wistofus
          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
          iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
          Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

          Comment


          • #6
            Re: tips voor aankoop eerste SLR

            Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
            Hallo,

            Ikzelf ben sedert een 2-tal weken de eigenaar van de D5000.
            Ben overgestapt van een bridgetoestel naar een spiegelreflex en het is heel leuk.
            Heb wel de body apart gekocht, samen met een 18-200vrII lens.
            Dit omdat ik niet steeds van lens moet verwisselen als ik iets meer wil inzoomen. De prijs is er dan ook wel naar maar het is de moeite waard.
            Ben wel nog bezig met het toestel te leren kennen, en hier en daar raak er al wat uit.
            Alvast veel succes met je aankoop

            Groeten,
            wistofus
            Wat ga jij dan zeggen als je eens een goei lens wil kopen?
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: tips voor aankoop eerste SLR

              Dank allemaal voor de goede tips. Ik heb besloten een Nikon D5000 aan te schaffen(daarbij Canon is voor rechtse &@!"ç ). Vraagje, ik zit een jaar in Parijs en zou het toestel hier willen kopen. Was het toestel bij jullie al gepreconfigureerd in het Nederlands of had je in het begin een taalmenu? Het zou stom zijn mocht dat niet veranderd kunnen worden.

              Greetz.

              Comment


              • #8
                Re: tips voor aankoop eerste SLR

                Waarom ga je niet voor de 3100? De 3000 en 5000 lijken me door het kleine prijsverschil een beetje overbodig te zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: tips voor aankoop eerste SLR

                  Vergelijken D550 en D5000 kan je via:
                  The Canon EOS 550D is a difficult product to categorize. Ostensibly designed to appeal to first-time DSLR buyers and enthusiasts, it offers a lot more technology, and at a higher price, than we might expect for a camera aimed squarely at this sector. Although it might seem logical for the 550D to replace the EOS 500D, the older camera is set to continue in Canon's lineup, which leaves the 550D pinched between its entry-level (represented by the still-current EOS 1000D and the 500D) and nominally enthusiast (the EOS 50D) peers. Confusingly however, apart from build quality (which is all but identical to the EOS 500D), the 550D has more in common with the prosumer EOS 7D, and - perhaps even more confusingly - it out-specifies the EOS 50D in many areas.


                  Het is een keuze die je moet maken, ook de d5000 heeft pluspunten.
                  mvg Guido
                  Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: tips voor aankoop eerste SLR

                    ik denk dat de D90 een betere keuze was of is , je hebt meer en goedkopere keuzes voor objectieven want er zit geen AFmotor in, die moeten dan weer in de objectieven zitten en daarom altijd duurder
                    Last edited by koen1950; 13 oktober 2010, 11:49.

                    Comment


                    • #11
                      Re: tips voor aankoop eerste SLR

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Wat ga jij dan zeggen als je eens een goei lens wil kopen?
                      Ik heb al mijn oog laten vallen op de Nikkor AF-S DX 35/1.8G . Goede prijs/kwaliteit lens
                      Dat de feestdagen maar gauw komen.

                      Groeten,
                      wistofus
                      Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                      iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                      Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

                      Comment


                      • #12
                        Re: tips voor aankoop eerste SLR

                        Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
                        Ik heb al mijn oog laten vallen op de Nikkor AF-S DX 35/1.8G . Goede prijs/kwaliteit lens
                        Dat de feestdagen maar gauw komen.

                        Groeten,
                        wistofus
                        Ik had het wel over een echt goede lens. Iets in de zin van de canon EF 85 F1.2.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: tips voor aankoop eerste SLR

                          De nikor 35mm 1.8 is zeker geen slechte lens ,je kan bv de 35mm 1.4 kopen maar daar ben al vlug voor 1600 euro kwijt , de 35mm 1.8 is zeker niet te vergelijken met bv de 85mm 1.4 ,, maar dat zijn twee verschillende brandpunten , het is te zien waar je het voor nodig hebt, doe je geen portretten en meer landschappen kan je kijken voor nog breder, voor alrond is 35mm gepast
                          Last edited by koen1950; 14 oktober 2010, 17:09.

                          Comment

                          Working...
                          X