Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac drive vastgelopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Imac drive vastgelopen

    Mijn buurman kan een DVD niet meer uit de drive van zijn Imac krijgen.
    Bij de meeste spelers bestaat er een klein gaatje (pinhole) waarlangs de DVD kan worden uitgeworpen aan de hand van een speld, maar bij deze Imac is dat onbestaande.
    Om de zaak nog complexer te maken laat de Imac het volledig afweten. Bij het opstarten hoort men dat de drive begint te draaien, het Appelikoontje licht op,... en thats all. De computer gaat in een winterslaap.
    Er is eveneens geen reactie vanaf het keyboard of mouse.
    Kent iemand een oplossing want ik ben volkomen Apple onkundig en mijn buurman is volledig onkundig.
    Zijn er truukjes bij het opstarten om het ding toch aan de gang te krijgen zoals de F8 toets bij PC?
    Alle hulp is hartelijk welkom.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: Imac drive vastgelopen

    In principe zou je, bij het opstarten van de Mac met je muisknop ingedrukt, de drive forceren om de schijf uit te werpen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Imac drive vastgelopen

      drutil eject
      Met dit commando zou je een vastzittende schijf eruit moeten kunnen krijgen.
      Weet zelf niet of het werkt, ben geen mac gebruiker, heb het gevraag aan iemand van school die wel mac gebruikt.

      En ook hier kan je misschien nog handige tips vinden. Hoop dat het je wat vooruit helpt...

      Y.

      Edit: Sorry even vergeten dat je de mac niet opgestart krijgt, het commando invoeren is dus geen optie, excuses!

      Comment


      • #4
        Re: Imac drive vastgelopen

        command + E tijdens het opstarten forceert de uitwerp van een cd.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Imac drive vastgelopen

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          In principe zou je, bij het opstarten van de Mac met je muisknop ingedrukt, de drive forceren om de schijf uit te werpen.
          Operatie geslaagd.
          Hartelijk dank ook aan andere posters voor hun hints en helpende hand.
          Item mag afgesloten worden.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Imac drive vastgelopen

            Gelukkig !

            Ik had u al bijna aangeraden om ne Windows PC te kopen !
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment

            Working...
            X