Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 + Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D80 + Lens

    Hallo iedereen,

    Graag zou ik een reflexcamera aankopen tweedehands. Ik ben namelijk een cursus fotografie aan het volgen ( thuiscursus) en zou liever met een tweedehands toestel aan de slag gaan dan dadelijk een nieuw toestel te kopen . Nu heb ik op kapaza iemand tegengekomen die veel materiaal verkoopt maar waar moet ik op letten bij een tweedehands aankoop?
    Hij heeft een Nikon D80 te koop. Zou dit een goede camera zijn om mee te beginnen en welke lens zou ik er het beste bijnemen.
    Ik zou graag een all-round lensje hebben om mee te beginnen zoals een 18/105mm of 28/105mm. Deze lenzen zouden goede kwaliteit leveren zowel als zoom en breedhoek of vergis ik mij daarin? Ook zijn er lenzen zoals een 28/200mm maar zijn deze kwalitatief slechter dan de mindere zoom. Ik heb namelijk eens ergens gelezen dat wanneer er veel verschil tussen de brandpunten staan er veel kwaliteit verloren gaat.
    Hij heeft zo verschillende lenzen te koop en ik weet niet goed waarop ik zou moeten letten bij de aanschaf van deze lenzen.
    Te koop staan :
    Nikon AF Nikkor 28-105mm1:3.5 – 4.5 D
    VR AF-S 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G ED +kap
    Sigma 28-105mm 1:4 – 5.6 + Kap in doos
    AF nikon nikkor 28-105mm 1:3.5-4.5D
    SIGMA –ZOOM 28-105mm 1:4-5.6 UC –II

    Alvast bedankt voor de antwoorden.

    Mvg John
    Last edited by JohnCoopmans; 12 oktober 2010, 15:44.
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

  • #2
    Re: D80 + Lens

    Een D80 is de voorloper van de D90 en zeker een goeie camera. Als instapper zeker geschikt, en je zal er niet zo rap op uitgekeken raken als op een echte instapreflex.
    Ingebouwde motor maakt het mogelijk om lenzen zonder focusmotor te gebruiken (minder duur).

    Als lens kan ik de 18-105VR zeker aanbevelen. Redelijk scherp en een goed zoombereik. Inzetbaar voor de meeste fotosituaties.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

    Comment


    • #3
      Re: D80 + Lens

      Hij vraagt 425 euro voor de camera nikon D80 + VR AF-S 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G ED +kap.
      Is dit een schappelijke prijs voor dit materiaal?

      mvg John
      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

      Comment


      • #4
        Re: D80 + Lens

        Dat is een schappelijke prijs, zeker met die lens erbij , je mag al 350 rekenen voor de body alleen

        Comment


        • #5
          Re: D80 + Lens

          ga de camera zeker bij hem gaan halen en test deze.

          foto's maken binnen en buiten, met zonder flits.
          om zeker te zijn dat alles werkt.

          om er wat mee overweg te kunnen: klikkie
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: D80 + Lens

            Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
            Hij vraagt 425 euro voor de camera nikon D80 + VR AF-S 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G ED +kap.
            Is dit een schappelijke prijs voor dit materiaal?

            mvg John
            Alles is eigenlijk een beetje afhangkelijk van de hoeveelheid cliks dat het toestel al heeft.
            Indien de camera gedurende enkele jaren heel intensief gebruikt is zal er wel al enige vorm van slijtage optreden. Je kan het aantal cliks nagaan door het gratis programma Opanda op je pc te installeren. Dan kun je uit een recente foto die met de D80 genomen is het totaal aantal cliks aflezen.
            Indien dit meevalt (ik zou geen camera kopen met meer dan 50.000 cliks) dan is de prijs zeker schappelijk.
            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

            Comment


            • #7
              Re: D80 + Lens

              Dank je wel voor alle reacties. Ik ga dit weekend eens langs om alles uit te testen. Ik zal een geheugenkaart van m'n eigen meenemen om de foto's op te zetten zodat ik het aantal clicks kan controleren. handige tip trouwens.

              Mvg John
              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

              Comment


              • #8
                Re: D80 + Lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                Alles is eigenlijk een beetje afhangkelijk van de hoeveelheid cliks dat het toestel al heeft.
                Indien de camera gedurende enkele jaren heel intensief gebruikt is zal er wel al enige vorm van slijtage optreden. Je kan het aantal cliks nagaan door het gratis programma Opanda op je pc te installeren. Dan kun je uit een recente foto die met de D80 genomen is het totaal aantal cliks aflezen.
                Indien dit meevalt (ik zou geen camera kopen met meer dan 50.000 cliks) dan is de prijs zeker schappelijk.
                Euhm, ik heb Opanda iexif2 op mijn PC staan, maar dat wist ik niet, waar kan je dat dan opvragen/zien?
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

                Comment


                • #9
                  Re: D80 + Lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                  Euhm, ik heb Opanda iexif2 op mijn PC staan, maar dat wist ik niet, waar kan je dat dan opvragen/zien?
                  Als je naar via Opanda de exi gegevens opvraagt naar beneden scrollen en dan zie je: total number of shutter releases for camera.
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: D80 + Lens

                    ik heb ook eens gekeken en heb gezien dat mijn D80 17500 klik heeft, ben wel verwonderd dat ik daar al zoveel foto,s genomen heb , had hem nieuw gekocht

                    Comment


                    • #11
                      Re: D80 + Lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                      Als je naar via Opanda de exi gegevens opvraagt naar beneden scrollen en dan zie je: total number of shutter releases for camera.
                      Zou dit alleen bij een Nikon exif kunnen staan? Bij een foto met mijn Canon genomen kom ik dat nergens tegen.
                      Fotografie is leren kijken.
                      http://johanluyckx.weebly.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: D80 + Lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                        Zou dit alleen bij een Nikon exif kunnen staan? Bij een foto met mijn Canon genomen kom ik dat nergens tegen.
                        Tja, dat weet ik niet, ik heb geen Canon
                        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                        Our English website: www.kaichitravel.com
                        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                        Comment


                        • #13
                          Re: D80 + Lens

                          Dan koop je toch een nikon

                          Comment


                          • #14
                            Re: D80 + Lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                            Zou dit alleen bij een Nikon exif kunnen staan? Bij een foto met mijn Canon genomen kom ik dat nergens tegen.
                            Werkt inderdaad blijkbaar niet bij Canon.

                            Dit draadje eens doorlezen KLIK
                            Last edited by Guest42; 15 oktober 2010, 15:29.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D80 + Lens

                              ik wil iedereen bedanken voor de tips die ik gekregen heb, zeker van het programmatje Opanda. Ik ben juist bij de man geweest, blijkt hij een kleine studio bij zijn thuis te hebben. Heb een aantal fotokes kunnen maken, het toestel ziet er nog als nieuw uit en na de foto's op mijn pc te hebben bekeken en in opanda de exif gegevens op gehaald te hebben, blijkt het ook een zo goed als nieuw toestel te zijn. 913 Clicks staan op het toestel, deze met mijn foto's erbij.

                              Ik ga vanavond het toestel samen met de lens AF-S 18-105mm VR halen. Ook krijg ik er nog een tweede batterij gratis bij.

                              Nu kan ik na een lange zoektocht eens fatsoelijk beginnen met mijn cursus fotografie.

                              Mvg
                              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                              Comment

                              Working...
                              X