Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D50 , flitser kapot ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon D50 , flitser kapot ?

    Hoi, ben nieuw op het forum en heb meteen een vraag
    Ik heb voor een prikje (130€) een nikon D50 gekocht met een goede lens er bij (nikkor 50mm) zonder enige andere accessoires.

    De batterij was ook helemaal leeg en nu ik eindelijk de batterij heb kunnen opladen, heb ik de camera kunnen testen. Nu blijkt dat de flitser het in geen enkele stand doet. Ook niet in automatisch.
    Wil dit dan meteen ook zeggen dat de flits kapot is ? Zo ja, wat zou het kunnen kosten om de interne flits te vervangen / herstellen?
    Zou het kunnen helpen van hem te resetten?

    Een vervangbare flitser er op zetten is voor mij niet nodig en onhandig, was ook niet de bedoeling dat ik meer geld ging uitgeven dan geplant.

    Ik kan begrijpen dat dit , ook met kapotte flitser, nog altijd wel een koopje zal zijn, maar heb dat geld neergetelt met het idee een volledig functionerende camera te kopen. enige suggesties?

    grtz
    Vas Legas

  • #2
    Re: nikon D50 , flitser kapot ?

    Eerst en vooral welkom...en amai een D50 met prime 50mm 1.8f voor 130euro is inderdaad een koopje als je weet dat de lens in kwestie bijna zoveel kost nieuw....in ieder geval ging je ervan uit dat de flits werkt...probeer te ressetten naar fabrieksgegevens of blader eens in de menu bij flits of hij daazr niet op off staat. Anders zal het binnenbrengen worden vrees ik..;al weet ik niet wat dat gaat kosten.

    Succes

    Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: nikon D50 , flitser kapot ?

      welkom,


      hehe best wel een koopje.
      jammer van de flits, vermoed dat de verkoper dit wel wist (vandaar de lage prijs)

      moest ik in uw plaats zijn, zou ik kijken voor een sb600 en die interneflits laten voor wat ze is
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: nikon D50 , flitser kapot ?

        Had je al gekeken in het handleiding boekje vanaf bl36.?
        Misschien staat de instelling niet goed.

        Comment


        • #5
          Re: nikon D50 , flitser kapot ?

          Hoi iedereen,

          ik heb er geen handleiding bij gekregen dus daar in kijken was geen optie
          De persoon van wie ik hem heb gekocht beweert dat hij er nooit problemen mee had... Het is ook een vriend van me dus zou het vreemd vinden als hij mij in't zak zet ... Ga zometeen resetten, maar een externe flits is geen optie, heb het totaal niet nodig en het geld niet voor over, voor mijn gebruik is een interne meer dan genoeg
          grts

          Comment


          • #6
            Re: nikon D50 , flitser kapot ?

            Je kan je toestel en lens registreren bij Nikon,waar je dan de handleiding kan downloaden.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: nikon D50 , flitser kapot ?

              of googlen: klik
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: nikon D50 , flitser kapot ?

                mocht resetten niet helpen, dan is het denk ik goedkoper om een SB400 te kopen dan hem te laten repareren.
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Re: nikon D50 , flitser kapot ?

                  sb400 is een zever flitsken! geen "echte" meerwaarde tegenover het internflitsje
                  minstens sb600 dan ben je al een heel eind verder
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon D50 , flitser kapot ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    sb400 is een zever flitsken! geen "echte" meerwaarde tegenover het internflitsje
                    minstens sb600 dan ben je al een heel eind verder
                    De SB400 heeft toch als voordeel dat je de flitser omhoog kan richten. Verder inderdaad niet echt een meerwaarde.
                    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon D50 , flitser kapot ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                      De SB400 heeft toch als voordeel dat je de flitser omhoog kan richten. Verder inderdaad niet echt een meerwaarde.
                      ewel, daarom geen "echte" meerwaarde
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon D50 , flitser kapot ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        ewel, daarom geen "echte" meerwaarde
                        als het alleen maar is om de interne flits te vervangen heb je ook niet direct meerwaarde nodig...
                        mvg
                        Bert

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon D50 , flitser kapot ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          sb400 is een zever flitsken! geen "echte" meerwaarde tegenover het internflitsje
                          minstens sb600 dan ben je al een heel eind verder
                          lezen is ook een kunst, TS heeft voldoende aan een interne flits, ik zeg alleen dat repareren van die interne flits duurder zal zijn dan een sB400 aanschaffen, en die is iets beter nog dan de interne flits.
                          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                          Our English website: www.kaichitravel.com
                          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon D50 , flitser kapot ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                            lezen is ook een kunst, TS heeft voldoende aan een interne flits, ik zeg alleen dat repareren van die interne flits duurder zal zijn dan een sB400 aanschaffen, en die is iets beter nog dan de interne flits.
                            klopt! ik deel het toestel met iemand en wij zijn allebei allesbehalve professioneel bezig, ik heb het enkel nodig voor school en persoonlijke interesse... ik WIL eerlijk gezegd ook geen externe flitser, heb er momenteel geen budget voor (ben student) en heb geen zin om dat telkens mee te nemen als ik mijn camera mee neem, bij mij staat de draagbaarheid en het praktisch zijn toch wat hoger dan de kwaliteit van de flits zelf.

                            Als ik langs de winkel ga en de flits is onherroepelijk kapot + grote kost om dit te herstellen, dat gaat die persoon ofwel mijn geld moeten teruggeven, ofwel zet ik hem online en zal ik er wel meer dan 130 voor krijgen...

                            Niemand die me goede hoop kan geven op een goedkope herstelling van de interne flits zelf? gewoon het lampje vervangen ofzo gaat niet zeker? (heb nooit eerder een spiegelreflex gehad dus..)

                            grtz!

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon D50 , flitser kapot ?

                              mss een tip voor draagbaarheid: ik heb het zakje van mijn externe flits met een nylon spanbandje aan mijn fototas vastgemaakt, handig om hem zo mee te nemen, en als ik op reis ga en de flits niet meegaat, knip ik het bandje gewoon door. Voor de prijs van een spanbandje kun je niet sukkelen.
                              Nikon Df

                              Comment

                              Working...
                              X