Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vlakverdeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vlakverdeling

    Geen traditionele foto v.e. landschap. Hopelijk toch te smaken.

    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

  • #2
    Re: vlakverdeling

    vind dit wel een knap beeld waar is over nagedacht!
    Groeten!

    500px / Facebook

    Comment


    • #3
      Re: vlakverdeling

      Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
      vind dit wel een knap beeld waar is over nagedacht!
      Dan vraag ik me af waarom dat jij deze plaat "showcasewaardig" vind ?
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: vlakverdeling

        Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
        Dan vraag ik me af waarom dat jij deze plaat "showcasewaardig" vind ?
        Dan vraag ik mij af waarom jij deze plaat niet "showcasewaardig" vind..
        Groeten!

        500px / Facebook

        Comment


        • #5
          Re: vlakverdeling

          Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
          Dan vraag ik me af waarom dat jij deze plaat "showcasewaardig" vind ?
          Ik snap eea niet. Het knipoogje meegerekend.
          Is de foto niet showcasewaardig of is er iets met de commentaar van ddboke?
          Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

          Comment


          • #6
            Re: vlakverdeling

            Deze foto heeft niets. Geen uitstraling, geen spanning. Het is gewoon een boomstam (en nog niet eens een mooie) van dichtbij met een wazige boom op de achtergrond. Ik zie ook geen symboliek?
            Jacques Bakker
            www.fotohandig.be

            Comment


            • #7
              Re: vlakverdeling

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
              Deze foto heeft niets. Geen uitstraling, geen spanning. Het is gewoon een boomstam (en nog niet eens een mooie) van dichtbij met een wazige boom op de achtergrond. Ik zie ook geen symboliek?
              Da's eerlijk, maar vrij destructief..
              bijgevolg eens gaan zoeken naar een foto van jou welke jouw uitspraken kracht zouden kunnen geven: Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm.
              Groeten!

              500px / Facebook

              Comment


              • #8
                Re: vlakverdeling

                Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                Da's eerlijk, maar vrij destructief..
                bijgevolg eens gaan zoeken naar een foto van jou welke jouw uitspraken kracht zouden kunnen geven: Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm.
                Mij komt ergens iets ivm stuurlui en een wal in gedachten maar ieder zijn mening natuurlijk.

                De foto is niet echt mijn ding maar daarom zeker niet slecht. In vergelijking met andere landschaps en natuurfoto's heeft deze iets abstracts en in die categorie is hij wel goed vind ik.
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: vlakverdeling

                  Qua concept is er niets mis mee, het is een beetje alsof je van achter een boom naar een landschap piept. Het onderwerp hoeft niet noodzakelijk het grootste deel van de foto te beslaan, zolang het maar de aandacht trekt. Alleen is het jammer dat het landschap er achter hier niet echt iets is om naar uit te piepen of de aandacht trekt imho. Misschien was het zonder de 2e boom beter geweest, of met een ganse rij bomen, of een landschap waar echt iets in te ontdekken valt....
                  D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                  500px FaceBook

                  Comment


                  • #10
                    Re: vlakverdeling

                    Bedankt voor de fijnzinnige en minder fijnzinnige commentaar op deze foto.

                    Ik weet dat deze als "natuur en landschap" niet volledig past of beantwoord aan de "regeltjes", welke dat ook mogen zijn.

                    Deze foto is een vervreemding van een alledaags onderwerp met als doel een een minimalistische voorstelling (vlakverdeling) te maken van een alledaags landschap zoals ik het op dat moment zag.
                    Tja, het zijn geen strakke schapenwolkjes tegen een staalblauwe lucht of een oranjerode zonsondergang boven een golvende zee.

                    Ach, het is een abstractie van wat ik zag. Met z'n voor en tegenstanders
                    Met de smileys nog wat zitten spelen is ook altijd plezant hé
                    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: vlakverdeling

                      Het is in ieder geval natuur, als het geen landschap zou zijn.

                      En dat stukje natuur heb je op jouw manier mooi weergegeven, met een mooi vlakverdeling.

                      Eigenwijs, maar waarom niet ?
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment

                      Working...
                      X