Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC TZ10: trage download pics

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix DMC TZ10: trage download pics

    De foto's van mijn nieuwe camera (Panasonic Lumix DMC TZ10) downloaden van de SD-kaart naar de pc enorm traag (+- 10 sec per foto = +- 5MB). Ik vind dit zeer eigenaardig vermits foto's van mijn 5D2 (+- 11 MB) die ik vlak erna download, zeer vlot gaan, zoals ik gewoon ben. Het is dezelfde pc en ik heb twee softs geprobeerd met hetzelfde resultaat: BreezeDownloader en IDIDownloader.
    ?!
    mijn fotosite

  • #2
    Re: Panasonic Lumix DMC TZ10: trage download pics

    Hoi,

    Enkele vraagjes.
    Hoe doe je de pics van je TZ10 overzetten van kamera naar PC?
    Met kaartje los in een kaartlezer? Is die kaartlezer USB2.0?
    Welk type kaartjes gebruik je? Voor beide kamera's zelfde type cq snelheid?
    Ik vind het een beetje vreemd dat je een download programma gebruikt voor het overzetten
    Ik sluit mijn TZ5 aan op de PC , zet de kam aan, zet de kam op PC verbinding. Pc ziet kam en ik kan zo beginnen met foto's overzetten ( copy van map naar map )
    Dit gaat niet zo snel, maar zeker sneller als 10 sec / foto

    Grtz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix DMC TZ10: trage download pics

      De FZ18 van mijn vrouw wordt vandaag de dag niet zoveel meer gebruikt, maar ik had ook de indruk dat het opladen (van camera) naar Mac (in mijn geval) trager verliep dan bij mijn Canon(s), met inderdaad grotere bestanden. SD-kaart in minikaartlezertje steken en zo opladen verliep wel vlotter.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Trage download jpg (tov raw-files): jpg rotatie ?

        Ik denk dat ik al een (stuk) vd oplossing gevonden heb.
        De reden dat het met de 5d2 vlot ging, was dat het om raw-files ging (.cr2). Want wanneer ik jpg schiet met de 5d2, gaat dat ook zeer traag. Het is dus niet de camera, maar het soort bestand dat de vertraging verorzaakt.
        Blijkbaar zou het iets te maken hebben met een plugin die jpg-rotatie doet (zowel in DownloaderPro als in de downloader van ID Imager).
        Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
        En dan blijft nog de vraag waarom dit voorheen niet het geval was?
        Ik heb deze vakantie nog honderden jpg's geimporteerd aan een normaal tempo (maar die stonden wel op een Image Tank)...
        mijn fotosite

        Comment

        Working...
        X