Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie weet goede raad ????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie weet goede raad ????

    hallo
    ik wil graag een digitale camera kopen die voor mijn aan 2 belangrijke eisen moet voldoen
    1. een zeer goede beeld stabilisatie dat ivm met rillen linker arm ivm met medisch probleem .

    2 simpele bediening als ik bv van dag opnamen naar avond/nacht over wil schakelen
    bv foto's maken in verlichte winkel straten .

    ik kan helaas mijn niet meer concentreren [ medisch ] op het door lezen van boek werk voor het veranderen van instellingen .
    het mag best wat kosten als ik maar een goede makkelijke digitale camera hebt
    wie kan mijn verder helpen , ik heb er echt geen verstand van en ben wantrouwend over verkopers
    dank fred

  • #2
    Re: wie weet goede raad ????

    kom eens langs:


    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: wie weet goede raad ????

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

      Is zo wat het moeilijkste toestel wat je hem kan voorstellen tenzij je enkel in de A stand zou werken.

      Canon G12 zou ik zeggen, redelijk goede hoge iso, stabilisatie en kantelbaar scherm.
      Beter te hanteren dan een Olympus ( heb er 2 gehad )
      Last edited by MDY; 10 oktober 2010, 14:13.
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • #4
        Re: wie weet goede raad ????

        Oorspronkelijk geplaatst door fredjes Bekijk bericht
        hallo
        ik wil graag een digitale camera kopen die voor mijn aan 2 belangrijke eisen moet voldoen
        1. een zeer goede beeld stabilisatie dat ivm met rillen linker arm ivm met medisch probleem .

        2 simpele bediening als ik bv van dag opnamen naar avond/nacht over wil schakelen
        bv foto's maken in verlichte winkel straten .

        ik kan helaas mijn niet meer concentreren [ medisch ] op het door lezen van boek werk voor het veranderen van instellingen .
        het mag best wat kosten als ik maar een goede makkelijke digitale camera hebt
        wie kan mijn verder helpen , ik heb er echt geen verstand van en ben wantrouwend over verkopers
        dank fred
        Fred, wil je een zoeker of een kamera met schermgebruik?
        Als je geen zoeker wilt, dan de Sony Nex, 1 lens erop, nooit iets veranderen in menu als je de i-auto stand gebruikt. Zeer goede stabilisatie. Snel en niet te groot.
        Als je wel een zoeker wenst ben je eigenlijk gedoemd tot een traditionele dslr met een spiegel erin. Ieder merk heeft daar goede kwaliteit, en ook goed automatische standen. Ik ga me niet uitlaten over welke dslr of wat, ik heb er veel gehad, maar BD is het niet meer waard om daarover in belachelijke discussies te verzeilen. (want dit komt er toch altijd van)

        Comment


        • #5
          Re: wie weet goede raad ????

          trillen is niet zo'n groot probleem als geen lenzen langer dan pakweg 100mm gebruikt. Je hoeft je camera ook niet met twee handen vast te houden.

          de meeste instapcamera's hebben heel goede automatische standen, de scene-standen gaan van portret, landschap, tot sport en volgens mij hebben sommige merken ook een nachtopnamestand. Het is bij de duurdere/betere camera's dat die er niet meer zijn.

          wantrouwen in verkopers is spijtig genoeg vaak terecht.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: wie weet goede raad ????

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Fred, wil je een zoeker of een kamera met schermgebruik?
            Als je geen zoeker wilt, dan de Sony Nex, 1 lens erop, nooit iets veranderen in menu als je de i-auto stand gebruikt. Zeer goede stabilisatie. Snel en niet te groot.
            Als je wel een zoeker wenst ben je eigenlijk gedoemd tot een traditionele dslr met een spiegel erin. Ieder merk heeft daar goede kwaliteit, en ook goed automatische standen. Ik ga me niet uitlaten over welke dslr of wat, ik heb er veel gehad, maar BD is het niet meer waard om daarover in belachelijke discussies te verzeilen. (want dit komt er toch altijd van)
            een scherm lijkt voor mijn echt de beste oplossing , en het gaat mijn ook voor al om de foto's die ik in de avond uren [ donker ] wil maken van de verlichte barretjes winkels enz enz daar om ben ik op zoek naar een camera waar ik dus heel makkelijk ook in de avond/ nacht mooie foto's kan maken zonder moeilijke instellingen .
            dus gewoon een knop om draaien of in drukken bv en dat de camera zelf de instellingen goed zet .
            ik heb de sony nex 3 en 5 gezien op internet lijkt mooie camera
            jij hebt het over een lens er op , maar welke lens [ lenzen] zou ik er dan bij moeten kopen .
            groeten
            Fred

            Comment


            • #7
              Re: wie weet goede raad ????

              Oorspronkelijk geplaatst door fredjes Bekijk bericht
              een scherm lijkt voor mijn echt de beste oplossing , en het gaat mijn ook voor al om de foto's die ik in de avond uren [ donker ] wil maken van de verlichte barretjes winkels enz enz daar om ben ik op zoek naar een camera waar ik dus heel makkelijk ook in de avond/ nacht mooie foto's kan maken zonder moeilijke instellingen .
              dus gewoon een knop om draaien of in drukken bv en dat de camera zelf de instellingen goed zet .
              ik heb de sony nex 3 en 5 gezien op internet lijkt mooie camera
              jij hebt het over een lens er op , maar welke lens [ lenzen] zou ik er dan bij moeten kopen .
              groeten
              Fred
              Ik heb zowel de nex3 en de nex5 , beide kits
              Als lenzen heb je de 16mm, 18-55 en 18-200.
              Ga even naar een sonycenter daar kan je er mee spelen. Je bent ook altijd hier welkom om eens te testen.
              Groeten Rudy

              Comment


              • #8
                Re: wie weet goede raad ????

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Ik heb zowel de nex3 en de nex5 , beide kits
                Als lenzen heb je de 16mm, 18-55 en 18-200.
                Ga even naar een sonycenter daar kan je er mee spelen. Je bent ook altijd hier welkom om eens te testen.
                Groeten Rudy
                en in welke plaats ben ik dan welkom
                kom zelf uit Nederland maar als het niet te ver is
                kan ik er natuurlijk altijd een leuke dag uit van maken
                fred

                ps toevallig ook een website ?????

                Comment


                • #9
                  Re: wie weet goede raad ????

                  Oorspronkelijk geplaatst door fredjes Bekijk bericht
                  en in welke plaats ben ik dan welkom
                  kom zelf uit Nederland maar als het niet te ver is
                  kan ik er natuurlijk altijd een leuke dag uit van maken
                  fred

                  ps toevallig ook een website ?????
                  Fred;
                  Geen website.
                  Lint, nabij Antwerpen.
                  Grtn
                  Rudy

                  Comment

                  Working...
                  X