Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen canon 550D max 12 sec????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filmen canon 550D max 12 sec????

    hallo,

    Mijn zwager heeft een canon 550D gekocht. Een fantastische camera die ik iedereen kan aanbevelen. De kwaliteit is echt enorm goed. Alleen snap ik 1 ding niet, als hij op full hd wil filmen kan hij maar maximaal 12-18 sec filmen. Zijn geheugenkaart is helemaal leeg. Weten jullie hoe of dat kan. Zou het aan de schrijfsnelheid liggen van de geheugenkaart.

    Hij gebruikt een scandisk sd kaart 4/8 gb met een snelheid van 15 mb per sec.

    Groet joost

  • #2
    Re: Filmen canon 550D max 12 sec????

    ik zou gaan voor sdhc kaartje!
    of toch op zijn minst een rapper
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Filmen canon 550D max 12 sec????

      hoi,

      bedankt voor het antwoord, denk je dat daar het probleem mee
      word verholpen.

      groet

      Comment


      • #4
        Re: Filmen canon 550D max 12 sec????

        Dat is toch afhankelijk van de inhoud van de scènes(en iso?); aan welk tempo dat die 4Gb limiet bereikt is? Of is dat reeds veranderd?

        Comment


        • #5
          Re: Filmen canon 550D max 12 sec????

          Oorspronkelijk geplaatst door JoostvanOostenbrugge Bekijk bericht
          Hij gebruikt een scandisk sd kaart 4/8 gb met een snelheid van 15 mb per sec.

          Groet joost
          je moet niet naar de max. snelheid kijken, maar naar de minimaal gegarandeerde snelheid, de 'class'... ik denk dat minimaal class 6 nodig is (gaat tot 10)
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

          Comment


          • #6
            Re: Filmen canon 550D max 12 sec????

            Om te kunnen filmen heb je een Class 6 kaartje nodig met minimale doorvoor van 20Mbs.

            Hier werkt het ook niet met een (sandisk) Class 4 kaart 15Mbs met een Class 6 20Mbs geen problemen ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Filmen canon 550D max 12 sec????

              Een sneller geheugenkaartje zou hier inderdaad kunnen helpen. Weet ook dat de temperatuur waarin je de camera gebruikt om te filmen, een belangrijke rol speelt. Zij het dat het dan om minuten gaat, niet om seconden .

              SD-kaartjes (SanDisk toch...) kunnen niet veel sneller (veel sneller in de betekenis van de snelheden die een CF-kaartje kan halen - 90 MB/s enz) denk ik - 30 MB/s is het snelste dat ze bij bijvoorbeeld Foto Rubens hebben (toch de laatste keer dat ik keek - momenteel kan ik op hun website niet op...serverprobleem precies).
              Last edited by JorisVdB; 9 oktober 2010, 16:14.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Filmen canon 550D max 12 sec????

                Let ook op dat veelal de LEES snelheid wordt opgegeven bij SD kaarten, bij goedkopere kaarten ligt de schrijfsnelheid vaak fors lager dan de opgegeven lees snelheid. En de schrijfsnelheid is hier uiteraard van belang.

                Comment


                • #9
                  Re: Filmen canon 550D max 12 sec????

                  Sandisk Extreme III SDHC Card Class6 (SD-Kaart, 20MB/s, 133x) is voldoende om te kunnen filmen. de 8Gb versie kost rond de 30 euro.

                  Een class 4 kaart is helaas niet voldoende om te kunnen filmen. Volgens mij staat dit zelfs vermeld in de handleiding

                  Comment

                  Working...
                  X