Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan het nog erger ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan het nog erger ?

    Ik moet dit even kwijt, niet dat iemand er iets aan kan doen maar het zit me heel erg hoog.
    Na 30 jaar fotograferen en altijd en alleen maar met Nikon stap ik in 2008 over op digitaal.
    Ik koop mij een nikon D80 (lensjes had ik nog)
    in 2009 koop ik een Sigma 24-70 EX 2.8, en een 70-200 EX 2.8
    begin dit jaar koop ik mij nog een Sigma 10-20 EX 3.5, een Sigma 105 2.8 EX macro en een METZ 58 AF1 Flash.

    In januari van dit jaar beslis ik om officieel in bijberoep fotografie te gaan doen.
    Bij mijn eerste opdracht (in februari) laat mijn D80 het volledig afweten; doet helemaal niks meer.
    Breng het ding terug naar de winkel en hij moet naar Nikon; ben hem minstens 4 weken kwijt. Dus de noodzaak van een 2e camera dient zich aan.
    Ik koop in februari een D300s erbij, wat dus mijn "hoofd" camera is en de D80 als back up.
    in maart wil mijn 24-70 niet meer focussen. Terug naar Sigma, 4 weken later terug met een vervangen lensgroep; werkt weer perfect.
    Midden augustus moet ik mijn eerste trouw fotograferen en in de week daarvoor blijkt mijn flits niet meer te werken. Terug naar METZ en 3 weken later een nieuwe gekregen.
    Bij de trouw blijk ik weer geen scherpe foto's te hebben met de 24-70. Hevig over mijn toeren en laaiend op Sigma. Na veel discussie accepteert Sigma de klacht (dreigen met BD) en gaat de lens weer terug.
    Een week later bij het fotograferen op een modeshow met mijn 70-200 alweer onscherpe foto's. Ik was er 100% zeker van dat de 70-200 hier niet de schuld van was.
    Dus thuis van alles geprobeerd met verschillende lenzen en mijn 2 camera's. Blijkt de D300s niet te focussen. (hiervoor moet ik bij Sigma nog mijn excuses aanbieden maar de eerste keer was het wel degelijk de lens)
    Dus de D300s terug naar Nikon. Is niet zo'n ramp want ik heb toch de D80 nog als back up.
    Vandaag maak ik mijn D80 klaar om foto's te gaan maken (mooi weer vandaag)
    Het ding doet absoluut niks meer; hetzelfde probleem als begin dit jaar.
    Dus nu vraag ik met toch af; Hoeveel back ups moet ik van alles hebben om met een gerust hart een opdracht aan te durven nemen.
    Ik heb altijd met NIKON gewerkt. Dat waren werkpaarden waar je blindelings op kon vertrouwen. Als ik dat nu niet meer kan waarop dan nog wel ?
    Zo, het is even van mij af maar het probleem is er nog steeds. Het zal ook nu wel weer opgelost worden maar vertrouwen op mijn uitrusting doe ik absoluut nooit meer.

    Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

  • #2
    Re: kan het nog erger ?

    Hmm lijkt me een ferm murphy syndroom, nie veel aan te doen vrees ik.
    Kan idereen overkomen ( canon,nikon, ...)
    Persoonlijk ben ik zeer blij de mijn d90 en bu d40 het nog niet laten afweten hebben,
    Al altijd op kunnen rekenen, doe nu wel geen opdrachten, gelijk jij, maar foto's TFCD moeten ook goed zijn he.

    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
    Waarom werken Pro's met Canon ?
    Dat vind ik persoonlijk ook niet echt gepast hoor, met alle respect.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: kan het nog erger ?

      Dat is wel heel veel pech, maar toch is het niet meer dan dat.
      De tijd van "werkpaarden"lijkt wel voorbij....

      Comment


      • #4
        Re: kan het nog erger ?

        ge hebt precies toch malchance met uw materiaal
        Normaal gezien gaat dat toch iets beter dan dat .

        ik heb het met mijn *analoge* Canon aan de hand gehad: 2x op een jaar tijd (en geen 10 rolletjes) en de boel marcheerde niet meer. NA de 1 e herstelling had ik 6 maand garantie, natuurlijk toen die 6 maand om waren, hupsakee, weer miserie ! Toen heb ik een kwaaie brief geschreven en hebben ze het nogmaals gratis hersteld. Daarna heb ik de prul niet meer gebruikt. Ben overgeschakeld.. ondanks.. naar Canon terug en heb nu eigenlijk na 7 bodies en lenzen te hebben gehad (telkens geupgraded) nog altijd niet echt problemen gehad. Enkel een 40D met error99 en die werd zonder probleem hersteld in garantie..
        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

        Comment


        • #5
          Re: kan het nog erger ?

          Dat is toch ferme pech
          Ik werk analoog en digitaal al sinds ik fotografeer met Nikon. En geen van de bodies en/of lenzen heeft mij ooit in de steek gelaten. Als er iets aan de hand was , was dat een instellingsfout van mezelf.
          Als dit je hobbymatig overkomt is het al erg, maar als het ook je broodwinning is ...

          Bryan
          Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

          Comment


          • #6
            Re: kan het nog erger ?

            Amai, jij hebt toch wel heel veel pech, met nieuw materiaal dan nog.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: kan het nog erger ?

              Luister vooral niet naar Jef... Canon of Nikon, maakt geen zak uit, ooit gaan ze toch kapot!

              Je hebt met Nikon een goeie keuze gemaakt...werk er al heel mijn "carrière" mee en nog nooit een toestel kapot gehad... dus je hebt waarschijnlijk gewoon pech

              Nu, ik lees dat je in bijberoep bent gegaan.... , dus dan had je de mogelijkheid om je kosten in te brengen. De D80 en D300s worden bij Nikon niet als PRO-body's aanzien (vanaf de D700 wel dacht ik)... als je een PRO-body had, kon je bij NPS een reserve krijgen bij een opdracht... was je alleszins dan al geholpen. Zelfde voor de lenzen... Sigma heb ik ooit één gehad (de 70-200) maar niet lang... bij mij komt er enkel nog Nikon glas op. Die geven ze ook in reserve als ze langer binnen moet.

              In't slechtste geval kan je'r voor een opdracht nog één huren he...

              Maar bon, daarmee ben je niet geholpen zeker? Versta me nu niet verkeerd... k wil niet zeggen dat je direct een fortuin op de rekening van Nikon moet storten, maar voor PRO-materiaal hebben ze gewoon een betere "backup" dan voor de consumer-reeks, wat ook begrijpelijk is.

              In alle geval veel succes nog!
              some toys 4 big boys
              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

              Comment


              • #8
                Re: kan het nog erger ?

                Gert, NPS is enkel bij het in bezit hebben van 2 pro-body's (vanaf D700) en 3 pro-reeks lenzen.

                Daarbij moet je ook kunnen aantonen dat je full-time fotograaf bent.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: kan het nog erger ?

                  Nog nooit problemen gehad met Nikon body's (ook niet met Canon), je zal gewoon pech gehad hebben.

                  Qua lenzen zou ik Sigma vermijden, als alternatief dan nog liever Tamron. Bij mij komt nooit nog een Sigma in huis (2 x front/back focus op nieuw aangekochte lenzen) ! Maar da's weer hetzelfde verhaal he, misschien heb ik gewoon ook pech gehad ?
                  A picture a day, keeps the doctor away.

                  Comment


                  • #10
                    Re: kan het nog erger ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Gert, NPS is enkel bij het in bezit hebben van 2 pro-body's (vanaf D700) en 3 pro-reeks lenzen.

                    Daarbij moet je ook kunnen aantonen dat je full-time fotograaf bent.
                    k zie je nog wel eens...dan babbelen we d'r wel eens over
                    some toys 4 big boys
                    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                    Comment


                    • #11
                      Re: kan het nog erger ?

                      Dit is echt een geval van Murphy. Heel erg spijtig als je al zoveel jaren gedreven bent door deze mooie hobby.

                      Dit keer werkelijk bedankt om bepaalde minder respectvolle berichten te verwijderen
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #12
                        Re: kan het nog erger ?

                        Zelfs met een D3 ben je niet op je gemak hoor.
                        2 keer nieuw spiegelhuis en sluiter op nog geen jaar tijd...
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: kan het nog erger ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                          k zie je nog wel eens...dan babbelen we d'r wel eens over
                          Ah, klinkt interessant
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: kan het nog erger ?

                            Da's heel veel pech,

                            Ik heb met mijn D200 enkel focus problemen gehad met SIGMA 70-200. Met Nikkors nooit een probleem.

                            D200 is nu mijn backup met ca 110 000 click.
                            SInds Feb een D700 als main en 13648 clicks nog geen problemen ( en die dingen zien af in weer en wind met honden)
                            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: kan het nog erger ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                              Zelfs met een D3 ben je niet op je gemak hoor.
                              2 keer nieuw spiegelhuis en sluiter op nog geen jaar tijd...
                              da's gene basketbal he

                              mja... je kan altijd pech hebben natuurlijk... werk nu al 2 jaar met de D3 (x2) ...nog nooit binnen geweest... dus tot nu toe (hout vasthouden) toppie
                              some toys 4 big boys
                              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                              Comment

                              Working...
                              X