Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste aankoop van een spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1ste aankoop van een spiegelreflex

    Hoi,

    Ik zou graag een spiegelreflexcamera kopen. Het enige probleem is dat ik nog maar juist bezig ben met digitale fotografie en ik hier helemaal niet zo veel van af weet. Als ik naar de prijzen van de toestellen kijk dan weet ik niet welk toestel het betse is om mee te beginnen. Ik heb nog niet besloten wat ik wil gaan trekken (landschappen interesseren mij wel) maar ik denk dat momenteel een all-round toestel het meest geschikt is.

    Iemand enig suggesties over welk type toestel (liefst Canon)en welke lenzen?

    Alvast Bedankt,
    Grizze
    “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

  • #2
    Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

    Die vraagt passeert hier zeer dikwijls natuurlijk, zoek een kit met de 18-55 IS en 55-250 IS lens en je zal een goeie starterskit hebben. Of dat nu de 1000D of de 500D of de 550D is maakt niet veel uit.
    Als je budget het toelaat ga dan voor de 50D, betere body, meer instelmogelijkehden (wiel bovenaan, wiel achteraan, joystick en lcd scherm met overzicht).

    Comment


    • #3
      Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

      Juist nieuw koop dit dan van canon en je zult heel veel kunnen leren en phet zijn twee toplensjes voor hun prijs...zie lnkje



      succes

      Grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

        Koop een Canon, Nikon of Pentax met een all-round lens zoals een 18-200.
        Een andere mogelijkheid is het koopen van 2 kitlenzen zoals ze door eerder genoemde fabrikanten wordt aangeboden.

        Kijk wart er in je budget zit, kijk even of je de bediening OK vind, goed in de hand ligt ...

        Comment


        • #5
          Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Koop een Canon, Nikon of Pentax met een all-round lens zoals een 18-200.
          Een andere mogelijkheid is het koopen van 2 kitlenzen zoals ze door eerder genoemde fabrikanten wordt aangeboden.

          Kijk wart er in je budget zit, kijk even of je de bediening OK vind, goed in de hand ligt ...
          Koop GEEN all-round lens, dat is nu pas een slechte raad.
          Koop dan eerder een compact als je niet wil wisselen. Een DSLR dient om lenzen te wisselen, PUNT.

          Comment


          • #6
            Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Koop GEEN all-round lens, dat is nu pas een slechte raad.
            Koop dan eerder een compact als je niet wil wisselen. Een DSLR dient om lenzen te wisselen, PUNT.
            +1

            Ik zou me zelf ook niet blind staren op de camera's. Een instap canon of Nikon zijn allemaal goed. Het doet bijna allemaal niet veel voor elkaar onder.

            Ga naar een winkel en houdt er een paar vast welke ligt goed in de hand.

            Een Canon 1000D met een 18-55IS en 55-250IS is al een hele mooie starters set. (Nikon en de overige merken zullen vast een vergelijkbare set hebben) ;-)

            Comment


            • #7
              Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Een DSLR dient om lenzen te wisselen, PUNT.
              Een DSLR dient om foto's mee te maken, dat je lenzen kan wisselen is handig maar niet noodzakelijk. Ik zie wel eens 'in the bag' van pro's, die maar één prime lens hebben, moeten die ook naar een compactje
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

                instap dslr nikon d3000 met standaard kitlens 18-55 en 55-200 voor 499

                gewoon ff naar beneden scrollen
                Nikon D90 18-105 VR kitlens
                Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
                grtz ventri

                Comment


                • #9
                  Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

                  Als je voor Canon wilt gaan, zou ik toch ook eens de 40D overwegen, die tegenwoordig echt aan spotprijzen wordt aangeboden op de tweedehandsmarkt (vaak zelfs inclusief grip). Ik heb daar een aantal keren mee mogen spelen, en vond dat echt een geweldig machien. Ik weet niet of die beter zal presteren als bijvoorbeeld de 500D (waarschijnlijk niet op elk vlak), maar die zal je qua gebruikersgemak en 'pro-feeling' wat de body betreft toch net dat ietsje meer bieden.
                  "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                  website fotoblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Juist nieuw koop dit dan van canon en je zult heel veel kunnen leren en phet zijn twee toplensjes voor hun prijs...zie lnkje



                    succes

                    Grtz Dirk
                    Als ik hier even mag op inpikken.Ik heb deze set gekocht, wel van een andere winkel, maar dat doet er niet toe. Zonder van de lenzen te spreken, want ik heb er nu al 6, ben ik na minder dan een jaar aan het zien om een 7d te kopen. De 500d is een instapmodel en naargelang wat je wenst is dit voldoende of niet. Ik verlang meer van een dslr dan dat deze te bieden heeft en binnenkort staat de mijne te koop.
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Koop GEEN all-round lens, dat is nu pas een slechte raad.
                      Koop dan eerder een compact als je niet wil wisselen. Een DSLR dient om lenzen te wisselen, PUNT.
                      Ik ben zelf niet zo'n voorstander van een all-round lens, ik heb er zelf geen in mijn bezit. Echter, sommigen zweren erbij tot volle tevredenheid. KR roemt de Nikon 18-200 VR als 1 van Nikon's parels ... (ja, ik ken de reputatie van KR )

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

                        De meningen zijn, zoals altijd, verdeeld en dat hoort ook zo.
                        Ik zou, met de ervaring die ik nu heb, beginnen met een "instap-body" en 1 zeer goede "standaard" zoom (24-70 of iets in die richting).
                        zo een objectief heb je toch altijd nodig dus is nooit weggegooid geld.
                        Later koop je andere objectieven naar gelang je behoeftes.
                        Als je body ooit "tekort gaat schieten" koop je een duurdere erbij en houdt je de eerste als back-up. De bodies zijn tegenwoordig na 3 jaar toch al "antiek" terwijl een goed objectief je leven lang meegaat.
                        Het merk maakt, zeker in de "lagere" regionen inderdaad niets uit. Houdt er wel rekening mee dat Nikon en Canon een veel uitgebreider assortiment hebben dan de andere merken en dat je voor deze merken ook altijd bij de "third-party" fabrikanten zoals Sigma, Tamron en Tokina terecht kunt.

                        Groeten, Bert
                        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                        www.bertofotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

                          Moet een van de vorigen beamen : een all-rounder voor en SLR is iets als vloeken.
                          Body heeft niet zozeer belang - koop liever - heb je een Canon - een 17-55 IS enz .enz ... nooit spijt van hebben.
                          Ben nu de aankoop van een 7D aan't overwegen , maar feitelijk pure luxe, de 1000 / 550 zijn zeer goed.
                          Later kan je uitbreiden .....
                          Suc6
                          Last edited by zoltan; 9 oktober 2010, 19:52.
                          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

                            Vooreerst, ik gebruik nikon, maar ik neem aan dat canon voor alles wel een equivalent heeft.

                            Ik heb zelf de 18-200 van nikon, en ben er zeer tevreden van. Dit is de lens die het meest op het toestel zit . Voor op reis zou ik niet zonder kunnen, dan is het bereik van de 18-55 gewoon veel te klein.

                            Enige nadeel is de prijs. Voor mij persoonlijk (als ik kijk naar een plot van mijn exif-gegevens) zou een 18-105 een meer economische keuze geweest zijn (overgrote deel van mijn fotos is op korter brandpunt dan 110 getrokken). Je hebt meer bereik dan de standaardlens (je moet op reis je gezelschap dus niet telkens tegenhouden omdat je wil wisselen), voor een derde van de prijs.

                            Mijn advies is dus: als je de camera wil voor op reis (om alles te kunnen trekken), neem er dan toch een grotere zoom bij.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1ste aankoop van een spiegelreflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Ik zie wel eens 'in the bag' van pro's, die maar één prime lens hebben, moeten die ook naar een compactje
                              Belachelijk argument als die prime een 85mm 1.2 is die meer dan de body kost.
                              Kijk maar naar de brandpunten die meest gebruikt worden door mensen met zo'n all-round lens, dan blijkt dat ze maar 40% gebruiken, van pakweg 20 tot 100 mm. Je krijgt meer IQ door beter glas.

                              Comment

                              Working...
                              X