Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben in het fysiek beveiligen van laptops ?

    Als ik op Kensington lock googel zie ik dat ze ofwel met een stukje karton te openen zijn, ofwel dat men de kabel met een relatief kleine kniptang doorknipt.

    Toch zie je nog op vele laptops een "gaatje" voor zo'n slot.

    Ik kan de laptop natuurlijk ook met secondenlijm op mijn bureau kleven, maar dan is ie niet echt portabel meer.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

    Een getrainde rottweiler naast zetten?
    Ga dit draadje ook eens volgen..

    Comment


    • #3
      Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

      Ik gebruikte destijds zowel een Kensington lock (nooit geen probleem mee gehad) als een stukje software (LapCop) op m'n Powerbook. Wellicht bestaat er dergelijke software ook voor een Windows laptop?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

        Waartegen wil je je dan beveiligen? Tegen een diefstal in het openbaar, bvb in een restaurant, of tegen een inbraak bij je thuis?

        Zo'n slotje gaat ervoor zorgen dat de 'gelegenheidsdief' er niet mee aan de haal gaat op een publieke plaats, maar tegen een geplande inbraak is dat natuurlijk niet beveiligd. Daar helpt niet veel meer tegen.
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Waartegen wil je je dan beveiligen? Tegen een diefstal in het openbaar, bvb in een restaurant, of tegen een inbraak bij je thuis?

          Zo'n slotje gaat ervoor zorgen dat de 'gelegenheidsdief' er niet mee aan de haal gaat op een publieke plaats, maar tegen een geplande inbraak is dat natuurlijk niet beveiligd. Daar helpt niet veel meer tegen.
          Klopt! Bij mij werd het ook enkel gebruikt bij presentaties "op verplaatsing".
          Om een thuisinbraak te voorkomen (of te bemoeilijken) heb je andere middelen nodig (Rottweiler, alarminstallatie, baseballknuppel achter de deur )
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

            Op verplaatsing bedoel ik, maar dan is het oon dikwijls niet eenvoudig om een plaats te vinden waar je dat lockje moet aan bevestigen.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Een getrainde rottweiler naast zetten?
              Ga dit draadje ook eens volgen..


              Helpt hier uitstekend!
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

                Eigenlijk dient zo een lock enkel voor de verzekering. Als je het ding al bekeken hebt dan is het wel duidelijk dat dit niet bestand is tegen elke dief. Het houdt inderdaad ook de gelegenheidsdief op een afstand bij presentaties of als je het ding in je kantoor achterlaat.

                Comment


                • #9
                  Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

                  Ik leg daar nen salami op en een paar kartouchen en dat scheelt al veel.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

                    bij de europese commissie zijn ze ook allemaal beveiligd met zo een kensington slot met cijfercombinatie en het gebeurd regelmatig dat ik voor de herstelling van een pc of laptop zo een kensington moet openmaken omdat ze de combinatie vergeten zijn. en dat duurt welgeteld 10sec
                    Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

                      Alternatief:
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Heu...als ik het goed heb gezien kan de gelegenheidsdief de laptop meenemen door gewoon even de tafel op te heffen en de kabel er vanonder uit te halen.

                        Ik ben er toch ook over aan het nadenken om een beveiliging te kopen voor mijn externe backup schijf. Op dat ding zit ook een aansluiting voor een kensington slot.
                        Als ze met mijn computers weg zijn heb ik tenminste de backup nog.
                        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Ik gebruikte destijds zowel een Kensington lock (nooit geen probleem mee gehad) als een stukje software (LapCop) op m'n Powerbook. Wellicht bestaat er dergelijke software ook voor een Windows laptop?
                          Er is eveneens een Belgisch alternatief: Undercover van Obicule
                          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Op hun site staan geen prijzen noch verkoopsadressen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

                            Kensington heeft net een nieuw slot uitgebracht.
                            50 euro kost het maar misschien kun je via de belastingen een deel recupereren (inbraakbeveiliging).
                            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kensington lock: veilig of niet + alternatieven ?

                              Zoals bij alle sloten zal het een dief minstens een beetje vertragen, en de absolute amateurs tegenhouden.
                              Geen enkel slot is 100% zeker, zelfs de kluis van de bank niet, het kost alleen veel tijd en moeite om er door te geraken.

                              Bij ons mogen laptops niet zichtbaar op bureau blijven, en al helemaal niet in een auto (zelfs niet in de koffer).

                              Comment

                              Working...
                              X